بازدید 19048

معرفی مونته نگرو برای مهاجرت و اقامت در اروپا

کد خبر: ۸۷۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 02 February 2019

کشور بسیار زیبای مونته نگرو که در لغت به معنای کوهستان سیاه است و لقب مروارید مدیترانه را یدک می کشد در منطقه غربی-مرکزی بالکان ودر همسایگی دریای آدریاتیک روبروی ایتالیا، کرواسی (جنوب غربی) ، بوسنی و هرزگووین (شمال غربی) ، صربستان (شمال شرقی) ، کوزوو (شرق) و آلبانی (جنوب شرقی) قرار دارد. این کشور از مناظر و مناطق فوق العاده زیبای کوهستانی و ساحلی برخوردار است که علاقمندان به عکاسی و طبیعت گردی را عاشق و شیفته خود میکند.

به گزارش «تابناک»، مساحت این کشور حدود سیزده هزار و هشتصد کیلومتر مربع با جمعیت حدود 650.000 هزار نفر است که یک و نیم درصد آن را آب تشکیل می دهد. مونته نگرو در لغت به معنای کوهستان سیاه است.

پایتخت این کشور زیبا شهر تاریخی و توریستی پودگوریتسا می باشد که مساحت آن حدود 105 کیلومترمربع با جمعیت حدود 150.000 هزار نفر می باشد. بسیاری از مراکز اقتصادی، سیاسی، اداری، فرهنگی و آموزشی مونته نگرو در پودگوریستا قرار دارد.

زبان رسمی مردم مونته نگرو، زبان مونته نگرویی می باشد که تلفیقی از صربی، کروات و آلبانیایی می باشد. ولی اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط و قادر به مکالمه می باشند.

شرایط اقتصادی و صنایع اصلی در مونته نگرو

اقتصاد مونته نگرو عمدتا متکی بر صنعت خدمات، صنایع گردشگری، کشاورزی ( مزارع آفتاب گردان، ذرت، چغندر و انگور) می باشد. باتوجه به مناظر فوق العاده زیبای ساحلی و کوهستانی، این کشور را به یکی از مراکز اصلی تفریحی توریستهای اروپایی در فصلهای گردشگری نام برد که با توجه به آب و هوای مدیترانه ای این کشور که بازه دمایی بین 2- الی 27+ بیشتر اوقات سال را پذیرای مهمانان و توریستها از سراسر دنیا هستند.   

جمعیت کم و نبود مواد خام فرصت سرمایه گذاری با هزینه بسیار پایین را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

مونته نگرو عضو اتحادیه یورویی است به همین دلیل واحد پول این کشور نیز یورو می باشد.

فستیوال ها و جشنواره های مونته نگرو

از اوایل تابستان و با شروع فصل گرما فستیوال های متنوع و جذابی در زمینه های مختلف و در مناطق مختلف مونته نگرو برگذار می گردند. از صنعت غذا ، توریسم تا کتاب خوانی و ... موضوعاتی هستند که جشنواره های مفرحی را به همراه کنسرت ها، رقص و پایکوبی در مناطق عمدتا ساحلی به ارمغان می آورند. در این فستیوال ها مراجعه کنندگان از سرتاسر اروپا و دنیا شرکت میکنند و پتانسیل بسیار خوبی برای ارائه محصولات و تولیدات مونته نگرویی می باشند.

تقسیمات شهری

شهرهای بزرگ مونته نگرو عبارت اند از: پودگوریتسا، نیکشیچ، بیجلو پولیه، پلیولیا، هرتسگ نووی.

این کشور دارای سواحل زیادی در امتداد دریاست. از جمله شهرهای ساحلی می توان به شهرهای کوتور، بودوا، پراست، السینج و سوتی استفان اشاره کرد که با توجه به نزدیکی ساحل و مناطق کوهستانی، مناظر فوق العاده ای را رقم زده اند.

یکی از راه های گرفتن اقامت مونته نگرو خرید ملک است که با توجه به داشتن مناظر فوق العاده دیدنی سرمایه گذاران زیادی از کشور های روسیه، چین و ترکیه اقدام به خرید املاک ویلایی و آپارتمانی در مونته نگرو و اخذ اقامت نموده اند که همین موضوع باعث دارا بودن پتانسیل بالا رفتن قیمت های املاک آنجا نموده است. در حال حاضر قیمت آپارتمان در مونته نگرو از حدود 900 الی 1000 یورو در هر متر مربع می باشد که در بعضی از مناطق ساحلی این قیمت ها تا حدود 7000 یورو در هر متر مربع هم میرسد. همچنین هزینه های آب و برق هم بسیار اندک هستند.

آب و هوا

آب و هوای شهرهای ساحلی گرم و مدیترانه است و زمستان های معتدل و بارانی دارد ولی به دلیل وجود کوهستانهای متعدد از آب و هوای شرجی خبری نیست. در ارتفاعات این کشور یکی از بیشترین میزان های بارش باران را شاهد هستیم و در زمستان این بارندگی ها به صورت برف هستند. در کل در تمامی فصول امکان مسافرت به مونته نگرو وجود دارد و نیاز به برنامه ریزی برای فصل خاصی نیستید.

بهداشت و بیمه

سیستم بهداشت و سلامت مونته نگرو شامل دو بخش خصوصی و دولتی است که در هر دو بخش تلاش شده است کیفیت خدمات طبق استانداردهای کشورهای غرب اروپا باشد. به افراد خارجی ساکن در مونته نگرو توصیه می شود که بیمه درمانی کامل داشته باشند تا بتوانند از خدمات سلامت بهره مند شوند.

خرید کردن در مونته نگرو

خرید کردن در این کشور دقیقا بر خلاف شلوغی های کشورهای غرب اروپاست. میوه و سبزیجات تازه، خامه و پنیر محلی مخصوص مونته نگرو که عطر و طعم بسیار خوبی دارد در فروشگاه ها موجود است. همچنین این کشور یک قهوه با طعم منحصر به فرد نیز دارد. برای خرید لباس می توانید از لباس های ارزان قیمت ترکیه ای یا شبیه به آن استفاده کنید. شما می توانید با کارت اعتباری خرید کنید اما برای مقادیر اندک بهتر است مقداری پول نقد به همراه داشته باشید.

تمامی هزینه های زندگی شامل غذا، مسکن، خدمات، وسایل منزل، کتاب، بلیط سینما و… از دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است.

اگر علاقمند به اخذ اقامت مونته نگرو و زندگی در این کشور اروپایی و زیبا هستید می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرپرور تماس بگیرید و از شرایط ویژه اخذ اقامت مونته نگرو و ده روز اقامت رایگان در تعطیلات نوروز در این کشور استفاده کنید. با توجه به محدود بودن زمان آماده سازی مدارک پیشنهاد می شود همین امروز برای استفاده از این شرایط ویژه اقدام فرمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار