بازدید 5753
گزارش

افشای تماس تاج با دایی برای برکناری کی‌روش درمیانه جام ملتها!

کد خبر: ۸۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 01 February 2019

کار کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران و به صورت کلی‌تر با فوتبال ایران تمام شده و این مربی مسیر جداگانه‌ای برای ادامه فعالیت‌هایش پیدا کرده است و احتمالا به تیم ملی کلمبیا خواهد رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که مرد پرتغالی تهران را ترک کرده است، یکی از رسانه ها افشاگری کرده که فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته بود کی‌روش را در میانه‌های همین جام ملت‌های آسیا و در حالی که تیم روی دور موفقیت قرار داشت، از کار برکنار کند!

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مهدی تاج بعد از حمله کی روش به وزیر ورزش آن قدر از سوی وزارت خانه تحت فشار قرار می‌گیرد که به سرش می‌زند این مربی پرتغالی را از کار برکنار کند. یک منبع آگاه که از نزدیک در جریان چنین اموری قرار داشت به «شرق» گفته است: «به تاج گفته بودند چطور اسپانیایی‌ها به این خاطر که سرمربی‌شان به تیم ملی بی‌احترامی کرده و با رئالی‌ها به توافق رسیده بود، توانستند دو روز پیش از جام جهانی، لوپتگی را اخراج کنند، آن وقت شما این آقا (کی‌روش) که به هر کسی دلش می‌خواهد توهین می‌کند را نمی‌توانید از کار بردارید؟»

از قرار معلوم رئیس فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته بود که هر طور شده کی‌روش را قبل یا بعد از بازی با عمان، در بازی یک هشتم‌نهایی، از کار برکنار کند. این طور می‌شود که مهدی تاج دست به کار می‌شود و به دنبال گزینه جانشینی برای کی‌روش می‌گردد. همان منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟»

علی دایی، که همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده است، با اعلام اینکه حاضر نیست در چنین مقطعی جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد. تاج، اما در آن مقطع گزینه دم‌دستی دیگری در اختیار نداشت، ولی قول داد به وضعیت رسیدگی کند.

سپس تاج در پشت‌پرده با مسئولان بالاتر صحبت کرد تا اجازه بدهند فعلاً تیم ملی با همین شکل و سیاق ادامه بدهد تا در فرصت مناسب‌تری جایگزین کی‌روش مشخص شود. از قرار معلوم عذرخواهی مهدی تاج و صحبت‌هایش مبنی بر عدم تکرار چنین حرف‌هایی از سوی کی‌روش، فضا را کمی آرام‌تر کرده بود. شایعاتی هم به راه افتادند که از همان مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مسئولان فدراسیون فوتبال در کنار همان ضلع سوم شکل‌گرفته مذاکراتشان با سرمربیان مطرح را از سر گرفتند تا در سریع‌ترین حالت ممکن پرونده حضور کی‌روش در تیم ملی بسته شود؛ هر چند که دست‌آخر کی‌روش تا انتهای جام ملت‌ها در تیم ملی ماند و بلافاصله پس از حذف در مرحله نیمه‌نهایی شایعات اخراج او زودتر از چیزی که تصور می‌شود از دو ضلع دیگر؛ یعنی فدراسیون و نهاد بالادستی‌اش به گوش رسید و منتشر شد.

نویسنده: امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر