بازدید 6069

ارزش بورس چین از ژاپن پیشی گرفت

چین باگذشت یک دوره نسبتا یک ساله نهایتا توانست با اقتدار ارزش بورس خود را از ژاپن فراتر ببرد و به دورانی که توکیو در این زمینه برتری داشت، پایان دهد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸ 01 February 2019

چین باگذشت یک دوره نسبتا یک ساله نهایتا توانست با اقتدار ارزش بورس خود را از ژاپن فراتر ببرد و به دورانی که توکیو در این زمینه برتری داشت، پایان دهد.

به گزارش ایرنا شبکه خبری آسیا تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد از یک سال قبل که چین درگیر جنگ تجاری با آمریکا شد، ارزش بورس این کشور نیز کاهش یافت و سرمایه گذاران و سهامداران خسارات سنگینی متحمل شدند.

اما تازه ترین آمارها در این هفته نشان می دهد که ارزش سهام در بازارهای اوراق بهادار چین در شهرهای شن جن و شانگهای در جنوب و شرق در مجموع به 5 هزار و 700 میلیارد دلار رسیده که از ارزش سهام در ژاپن با 5 هزار و 670 میلیارد دلار نزدیک به یک درصد بیشتر بوده است.

اگرچه این فاصله چندان هم زیاد نیست اما به دلیل اینکه در سال گذشته میلادی بازار بورس چین نتوانسته بود به این رقم دست یابد یک پیشرفت چشمگیر محسوب می شود.

ظاهرا تلاش آمریکا و چین برای شروع گفت و گوهای تجاری در این زمینه بی تاثیر نبوده است و این هفته دو کشور گفت و گوهایی را با هدف رسیدن به توافقی برای پایان دادن به این جنگ تجاری برگزار می کنند.

چین در سال 2018 میلادی با تعرفه های سنگینی از سوی آمریکا روبرو شد این کشور 250 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را بین 10 تا 25 درصد مشمول تعرفه کرد و چین هم 110 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه 5 تا 10 درصدی کرد.

همین موضوع موجب شد تا رشد اقتصادی چین در سال 2018 به 6.6 درصد برسد که پایین ترین رقم 28 سال گذشته است و در همین سال نیز ارزش سهام در بازارهای اوراق بهادار این کشور 25 درصد سقوط کرد و باعث شد تا بدترین عملکرد یک بورس در دنیا به چین اختصاص داده شود.

از شروع سال جاری میلادی به طور ناگهانی ارزش سهام در بازار شانگهای چین 3.3 درصد رشد کرد و انتظار می رود در صورت موفقیت در گفت و گوهای تجاری شرایط بهتر شود این در شرایطی است که شاخص سهام نیکی ژاپن 2.7 درصد در سال 2019 میلادی رشد کرده است.

ارزش سهام در آمریکا که برترین سهام دنیا محسوب می شود به 28 هزار و 800 میلیارد دلار رسیده است و چین با رقم مذکور در رده دوم ایستاده و ژاپن رتبه سوم را از آن خود کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار