بازدید 5866

بازار داغ و پر سود آموزش و پرورش از تغییر کنکور!

آیا با حذف کنکور، بازار مکاره حاشیه آن هم برچیده خواهد شد و دیگر قرار نیست کسی از کنار این آزمون بزرگ سود ببرد؟ اگر این سوالات به ذهن شما هم رسیده، احتمالا خواندن این مطلب برای تان خالی از لطف نخواهد بود...
کد خبر: ۸۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 31 January 2019
آیا با حذف کنکور، بازار مکاره حاشیه آن هم برچیده خواهد شد و دیگر قرار نیست کسی از کنار این آزمون بزرگ سود ببرد؟

به گزارش «تابناک»، اگر این سوالات به ذهن شما هم رسیده، احتمالا خواندن این مطلب برای تان خالی از لطف نخواهد بود چراکه سعی داریم پاسخ مبسوطی به این پرسش‌ها دهیم. پاسخی که شاید موجب افزایش تعجب تان شده و حتی تردید‌هایی جدید در ذهنتان جرقه بزند!

برای شروع بهتر است از کلیدی‌ترین بخش ماجرا شروع کنیم که همان ابقای کنکور برای ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه هاست که موجب می‌شود بازار داغ و بسیار پر رونق حاشیه کنکور نه تنها از بین نرود، که به نوعی داغ‌تر هم شود چراکه رقابت فشرده‌تر از قبل شده است.

به عبارت بهتر، اگرچه قرار است کنکور به طور کامل حذف شود، اما تا اینجای کار حذف شده و در نتیجه بازار موسسات کنکوری و دیگرانی که از قبل این رقابت داغ، سود می‌برند، کماکان داغ خواهد ماند. بازار همان‌هایی که برخی مدعی هستند کسب و کارشان مافیایی است و حذف نشدن کنکور هم نتیجه تلاش آنهاست!
 
سود آموزش و پرورش از تغییر کنکور

اما اگر فکر می‌کنید اوضاع به روال قبل است و تغییر کنکور تغییری در آن ایجاد نکرده سخت در اشتباهید چراکه شواهد و قرائن حکایت از راه افتادن بازار کسب و کاری جدید دارد که این بار متولی آن نه موسسات کنکوری و فعالان بخش خصوصی، که وزارت آموزش و پرورش است. کسب و کاری که ترمیم نمره نام دارد!

اصطلاحی که ظاهرا قرار است از این به بعد زیاد به گوشمان برسد چراکه بر اساس مصوبه اخیر تغییرات کنکور، ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پر خواهد شد و از آنجایی که برخی سوابق تحصیلی شان برای قبولی مناسب نیست، چاره‌ای ندارند جز آنکه آن سوابق را ترمیم کنند!

رویدادی که شیوه عملیاتی کردنش این گونه در نظر گرفته شده که فارغ التحصیلان می‌توانند در دروسی که نمره ضعیفی دریافت کرده‌اند، برای آزمون نهایی ثبت نام کرده و به همراه دانش آموزان در آن آزمون شرکت کرده و نمره بالاتری دریافت کنند. مجوزی که تابع شرایط و ضوابطی ویژه، از جمله پرداخت وجه است.

به معنای دیگر، آن دسته از داوطلبانی که برخی نمرات شان پایین است و در نتیجه نمی‌توانند با پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته شوند، مجاز هستند پول پرداخت کرده و یک بار دیگر آزمون بدهند تا نمره بهتری در کارنامه شان ثبت شود تا بتوانند به کمک این نمره، دانشجو شوند و به مدارج بالاتر برسند. رویدادی که ظاهرا قرار بوده از کنکور ۹۸ شروع شود، اما ضیق وقت مانع از آن شده!

برنامه‌ای که به زودی جامع عمل خواهد پوشید تا بشود نتیجه گرفت تغییر کنکور از شیوه قبلی به شیوه ۸۵/۱۵ فعلی، بر درآمد‌های جانبی این آزمون برای دیگران افزوده است. درآمدی که فعلا نمی‌شود درباره میزانش چیز خاصی گفت، اما می‌دانیم روانه جیب آموزش و پرورش خواهد شد و اسمش ترمیم نمره است!

وضعیتی که نشان می‌دهد نه تنها بازار کاسبی‌های حاشیه کنکور برچیده نشده، که بدتر، بر شمار سودمندان کنکور افزوده هم شده است. افزایشی که بعید نیست به مرور به راه افتادن بازار‌های جدیدی هم در این خصوص منجر شده و به آفتی جدید تبدیل شود. رویدادی که مجابمان کند نتیجه بگیریم کاش کنکور با همه بدی هایش مانده بود و محدود نمی‌شد!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
این نامه نانوشته را ازکجا میآورید؟
این همه موسسات از کنکور نفع برده اند حالا چه اشکالی دارد اموزش و پرورش نیز از ان نفع ببرد و انرا باز هم برای دانش آموزان و جامعه هزینه کند. مثل اینکه موسسات طرفدار کنکور پول خوبی بابت این مقاله به شما داده اند.
عجب مسخره بازی است اموزش کشور.وافعا این افرادباید با اردنگی از اموزش پرورش بیرون بندازند اصلا اموزش پزورش حق نداره راسا دست به اینکار بزنه وبرای خودش قانون درست کنه . امتحان برای شناسای استعدادهای برتر است نه اینکه همه را به زور واجد شرایط بکنیم برند دانشگاه
جان؟
اتفاقااگه آموزش وپرورش بابت تجدیدیها وآزمون های مجدد هزینه دریافت کندهم کمکی جدی به آموزش وپرورش خواهدبودوهم افت تحصیلی کاهش پیدا میکند.اگه آموزش وپرورش رایگان است نمیشه که تاوان تجدیدی هاکه نتیجه سهل انگاری وبی تفاوتی دانش آموزاست اموزش وپرورش بپردازد.
سلام
به عنوان يك فرهنگي عرض مي كنم كه ترميم نمره به هيچ وجه نادرست نيست . دانش آموز ممكن است در يك يا چند آزمون با مشكلات روحي يا جسمي مواجه شده باشد اين فرصت به او داده مي شود كه آن نمرات را با مطالعه بيشتر ارتقا دهد.
ضمنا اگر مبالغي به جيب آموزش وپرورش واريز شود با اين همه نياز شديد مالي كار بدي نيست. بد ووحشتناك اين است كه مافياي كنكور روح وروان وعمر فرزندان اين كشور را بازيچه ي مطامع خود كرده اند.
نویسنده محترم ظاهرا خیلی طرفدار موسسات کنکور هستند توجه نمایند که دانش آموزان اگر نخواهند وجهی پرداخت کنند کافی است خودشان در طول سال تحصیلی درس بخوانند . در ضمن اگر وجهی پرداخت شود به حساب دولت واریز می شود که مجددا به گردونه آموزش و پرکرش بر می گردد خوب این کجا و آن کجا؟
ترمیم نمره و پذیرش بر اساس آن خوب است و شبیه دانشگاه های کشورهای خارجی است که در آزمون، پذیرش بر اساس نمره هست و نه رتبه!
واضح است که حذف نشدن کنکور ربطی به موسسات کنکوری ندارد
چون این موسسات در صورت حذف کنکور هم از راه کمک به قبولی در آزمون ورودی دانشگاههای مختلف سود خواهند برد
پس عوامل دیگری در کار است که یکی از آن می تواند همین موضوع گزارش باشد
کنکور عادلانه ترین روش است.
تنها جایی که رانت و پارتی نداشت کنکور بود که مسئولین پیداش کردن و براش دندون تیز کردن.
منظور مسئولین از جذب دانشجوی مستعد، اقوام و خویشان است.
خوشحالم که بالاخره فهمیدید مافیا درون اموزش و پرورش هست نه سازمان سنجش.
من و دوستانم در مدرسه به عنوان یک دانش آموز کنکور را عادلانه ترین روش می دانیم.
تنها راه حذف کنکور افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی است.
لطفا صدای ما دانش آموزان باشید.
استرس سه ساله معدل خیلی بیشتر از کنکور است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر