بازدید 2594

سندرز: آمریکا نباید از جنگ علیه یمن حمایت کند

کد خبر: ۸۷۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 31 January 2019

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی روز چهارشنبه گفت: آمریکا نباید از جنگ خونینی که عربستان آن را علیه یمن رهبری می کند، حمایت کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سندرز که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، افزود: رژیم عربستان مستبد است و رهبرش در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار دست داشته است.

وی تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تا توانایی ارتش ما در دست رژیم وحشی سعودی که در قتل جمال خاشقچی دست دارد قرار بگیرد.

این سناتور آمریکایی با بیان اینکه وبا در یمن به دلیل بمباران شبکه های تصفیه آب و فاضلاب یمن از سوی عربستان شیوع یافته، گفت: باید جنگ در یمن متوقف شود و به جای بمب کمک های بشر دوستانه ارائه شود.

سندرز همچنین خبر از ارائه طرحی از سوی شماری از اعضای کنگره آمریکا برای توقف حمایت دولت این کشور از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن به کنگره این کشور داد.

بر اساس این گزارش، شماری از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی برای پایان دادن به حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز عربستان سعودی در یمن به کنگره این کشور ارائه می‌دهند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار