بازدید 1858

ضرورت تشدید نظارت درخصوص آژانس‌های متخلف در اعزام زائران به عتبات

عضو فراکسیون روحانیت مجلس خواستار تشدید نظارت درخصوص آژانس‌های متخلف در اعزام زائران به ویژه به سفر عتبات عالیات شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 29 January 2019

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا تاکید بر لزوم برخورد با آژانس‌های متخلف در زمینه اعزام زائر به عتبات عالیات گفت: برخی آژانس‌ها پول بیمه را می‌گیرند ولی آن را به بیمه مرکزی پرداخت نمی‌کنند؛ در چنین شرایطی مسافر و زائر متضرر خواهد شد که اگر در حین سفر اتفاقی رخ دهد، دستش به جایی بند نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر آژانس‌های اعزام زائر افزود: برخی آژانس‌ها مجوز خود را از سازمان حج و زیارت دریافت می‌کنند و برخی دیگر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که البته هر دو ذیل یک نهاد هستند زیرا سازمان حج زیرمجموعه وزارت است پس باید بر نحوه فعالیت و عملکرد آنها نظارت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فعالیت آژانس‌های بدون مجوز خواستار برخورد جدی با آنها شد و ادامه داد: آژانس‌هایی که بدون مجوز هموطنان را به عتبات عالیات یا برخی کشورها به عنوان سفر تفریحی می‌برند، متخلف هستند و باید از این حرکت جلوگیری شود؛ زیرا به دلیل عدم نظارت، سرویس‌دهی لازم را در کشور مقصد ندارند.

به همراه کاروان‌های عتبات ناظری از سازمان مجوزدهنده به آژانس باید حضور داشته باشد

وی همچنین به تخلفات برخی آژانس‍‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت یا وزارت فرهنگ ارشاد اشاره کرد و توضیح داد: متاسفانه این آژانسها نیز تخلفاتی دارند؛ زیرا باید به همراه هر کاروانی که به عتبات فرستاده می‌شود، ناظری از آن سازمان متبوعه که مجوز آژانس را صادر کرده، به منظور نظارت همراه آنها باشد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: یکی از وظایف نظارتی ناظران، رسیدگی به وضعیت بیمه حوادث و بیمه سفر زائران است؛ ضمن اینکه ممکن است شرایط ویژه دیگری نیز در سفر به وجود آید؛ از جمله اخذ پول اقامت در هتل با کیفیت و اقامت زائران در هتل‌های ضعیف‌تر.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه باید با آژانس‌های متخلف برخورد شود، تبعات پرداخت نشدن بیمه مسافران و زائران در اینگونه سفرها را زیاد دانست و گفت: تشدید نظارت در این حوزه لازم است؛ سازمانی که به این آژانس‌ها مجوز داده باید نظارت‌های ثانویه جدی نیز داشته باشد و با آژانس‌های بدون مجوز برخورد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی