بازدید 2961

سرقت اسنادمحرمانه ۱۴هزار مبتلا به ایدز درسنگاپور

کد خبر: ۸۷۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 29 January 2019

وزارت بهداشت سنگاپور یک تبعه آمریکا را به جرم سرقت مستندات و مدارک پزشکی مرتبط با 14 هزار و 200 نفر از بیماران مبتلا به ایدز در این کشور و انتشار این اسناد محرمانه در فضای مجازی متهم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های سنگاپوری، مستندات پزشکی به سرقت رفته مرتبط با بیش از 14 هزار بیماری مبتلا به ایدز دراین کشور تا سال 2013 بوده است.

طبق گزارش تارنمای سنگاپوری استریت تایمز، درحالی که اطلاعات پزشکی مرتبط با افراد درکشورهای مختلف محرمانه محسوب می شود، اما این تبعه آمریکا با سرقت این مدارک، آنها را به صورت آنلاین منتشر کرده است.

براساس این گزارش، این اطلاعات مرتبط با 5 هزار و 400 بیمار سنگاپوری مبتلا به ایدز و 8 هزار و 800 نفر از خارجی های مبتلا به این بیماری مقیم سنگاپور بوده است.

اسامی، جواب تست پزشکی ایدز، شماره های تلفن، آدرس محل زندگی و کار و دیگر اطلاعات مرتبط با پرونده های پزشکی این بیماران همگی پس از به سرقت رفتن، به صورت آنلاین منتشر شده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت سنگاپور، ' میکی بروچز' Mikhy K. Farrera Brochez تبعه آمریکایی درچند پروژه بهداشتی در سال های 2012 تا 2013 همکار یک پزشک در وزارت بهداشت سنگاپور بوده و به اسناد محرمانه این وزارتخانه دسترسی داشته است.

این وزارتخانه تاکید کرده احتمالا این تبعه آمریکا اطلاعات بیشتری را از وزارت بهداشت سنگاپور به سرقت برده که ممکن است در آینده منتشر شود.

براساس این گزارش، پرونده این سارق آمریکایی در دادگاههای سنگاپور درحال پیگیری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار