بازدید 4405

انحراف مالی در صندوق‌های بازنشستگی

کد خبر: ۸۷۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 28 January 2019
گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۶ از مغایرت‌های مالی در صندوق‌های بازنشستگی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ در رابطه با عملکرد صندوق‌های بازنشستگی از این حکایت دارد که صندوق‌های بازنشستگی کشوری سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها، عمدتاً قوانین ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و ممنوعیت دریافت و بیش از یک صندوق توسط بعضی از اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه آنان را رعایت نکرده‌اند. هم‌چنین حدود ۴،۱۵۴ میلیارد تومان سهم سود سهام صندوق‌های بازنشستگی در شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه صندوق پرداخت نشده است.

از سوی دیگر، مانده مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری، به‌واسطه هلدینگ‌های زیرمجموعه از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۱،۵۰۰ میلیارد تومان به نرخ تاریخ ایجاد بدهی است که تاکنون وصول نشده است.

گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد که مانده مطالبات صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر از اشخاص حقیقی و حقوقی، بالغ بر ۲،۱۳۶ میلیارد تومان است که تاکنون وصول نشده است. هم‌چنین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌دلیل عدم رعایت سقف اعتبارات خود و ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار حدود ۸۷۱ میلیارد تومان به حساب بدهکاری دولت منظور کرده است.

این در حالی است که درنتیجه عدم همکاری شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) با دیوان محاسبات و پاسخگویی به درخواست ارائه اطلاعات و مدارک مالی جهت رسیدگی به دادسرای دیوان محاسبات ارسال شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار