بازدید 4189

امام‌جمعه بیرجند: مشکلات امروز آزمایش‌الهی است

کد خبر: ۸۷۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 28 January 2019

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در فتنه ۸۸ شمشیرها را برای براندازی نظام از رو کشید‌، گفت: باید هوشیار باشیم و کاری نکنیم که زمینه برای حضور دشمن در منطقه مساعد شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره مالیات و امور اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن بار اولی نیست که برای ایران اسلامی خواب‌های آشفته می‌بیند و در طول عمر 40 ساله انقلاب تمام تلاش خود را برای براندازی نظام و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان به کار گرفته‌اند اما موفق نشده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در فتنه 88 دیدید که دشمنان به دلیل اینکه زمینه را مساعد سرنگونی می‌دیدند با زبان دیپلماسی حرف نمی‌زدند و شمشیرها را برای براندازی نظام از رو کشیدند پس باید هوشیار باشیم و کاری نکنیم که زمینه برای حضور دشمن در منطقه مساعد شود.

وی افزود: تجربه نشان داده در هر زمانی که به اسلام، عقیده، تفکر و قانون اساسی خود عمل کرده‌ایم و نصایح رهبر انقلاب را به گوش گرفتیم دشمنان ساکت و رام شده‌اند اما هرزمانی که به صورت سلیقه‌ای عمل کردیم آنها پررو شده‌اند.

عبادی بیان کرد: امروز دشمنان حال و روز خوبی ندارند اما متاسفانه ما مرغ همسایه را غاز می‌پنداریم. مشکل ما در عدم رعایت قانون است متأسفانه قوانین در تولید و مسائل مدیریت در رساندن کالا و اجناس و کنترل ورود قاچاق و کالاهای نامطلوب رعایت نمی‌شود از این رو مشکلات مختلفی در جامعه رخ می‌دهد که عرصه را بر مردم تنگ می‌کند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر قوانین را رعایت کنیم نه تنها محاسبه‌های اقتصادی به ضرر ما نیست بلکه فایده نیز دارد، نفس انسان راحت طلب است و اگر کالای مورد نیازش در دسترس قرار داشته باشد طبعاً حس ابتکارش را از دست می‌دهد اما اگر کارها بر اساس قوانین و ایمان باشد تلاش می‌کند آنچه ندارد را ایجاد کند.

وی گفت: به برکت محاصره‌های اقتصادی بعد از انقلاب، توانستیم طی چند سال به بسیاری از علوم دانش بنیان قابل قبول در سطح جهان که در انحصار 10 تا 7 کشور بود دست یابیم.

عبادی اظهار داشت: مشکلات امروز آزمایش الهی است و از دیدگاه اسلام و تعبیر قرآن کریم جایگاه اقتصاد به مانند جایگاه خون در بدن است و همان طور که اگر فشار خون پایین آید زانوهای انسان خم می‌شود، اقتصاد جامعه نیز اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مدیران و مسئولانی باید توجه داشته باشند که برای جامعه خود بانک خون هستند و نباید به هیچ وجه راضی شوند که زانوی جامعه خم شود.

وی افزود: با کار جهادی، ابتکار، اقتصاد مقاومتی و نظریه‌پردازی در مشکلات می‌توان بر مشکلات فائق آمد و این مسائل پشت سر گذاشته می‌شود و به لطف خدا از این آزمایش نیز پیروز بیرون خواهیم آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر