بازدید 4183

پیشنهاد جدید تغییر در طرح ترافیک ازسوی پلیس

کد خبر: ۸۷۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸ 27 January 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک گفت: به طور طبیعی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدای شروع آن که به سال ۸۴ باز می‌گردد، اثربخشی آن کاهش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، سردار محمد رضا مهماندار اظهار داشت:سال ۸۴، تعداد ۲ میلیون خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد بودند و همه روزه یک میلیون «معادل ۵۰ درصد» آن اجازه ورود به محدوده را داشتند.

وی در ادامه اشاره کرد: در حال حاضر اگر صرفا پلاک خودرو‌های شهر تهران را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون پلاک تهران در سامانه شماره گذاری ثبت گردیده است؛ که طبعاً ما شاهد افزایش نسبی حجم ترافیک و آلودگی ناشی از آن هستیم.

مهماندار رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی، راه برون رفت از مسئله آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد، تغییر در مدیریت این محدوده می‌باشد. در این شرایط اگر بخواهیم به مردم فشار اقتصادی نیاوریم و طرح‌های غیر عوارضی و غیر پولی ورود به این محدوده را دنبال کنیم، به نظر می‌رسد تقسیم بندی پلاک‌های خودرو‌ها به ۳ دسته به نحوی که از ۶ روز هفته هرکدام از این دسته‌ها قادر به استفاده و تردد در دو روز هفته باشند، راهکار مناسب تری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۱
۳۰ روز بیمه و عوارض و مالیات بدهیم ۶ روز اجازه تردد داشته باشیم؟!
یه راهکار ساده تر هم استفاده از خودروهای هیبریدی هست البته
قربانت گردم اصلی کلا ترد خودرو هارا به یک باره ممنوع کنید مسئله بطور کامل حل میشه...ادارات و سازمانها و ارگانها و نهاد ها و...همه رو هم تعطیل کنید بهتر میشه ...خیلی هم خوش میگذره...
نکته جالب اینجاست که مناطقی در تهران که بیشترین آلودگی هوا را دارند ، جزء محدوده نیستن . مثل قلهک ، شهر ری .
باز دست شما درد نکنه که به فکر درآمدزایی بیشتر از این مشکل نیستید. مشکلی که وظیفه مدیریت شهری حل آن است نه اینکه آن را وسیله ای برای کسب درآمد کند.
باید همه ماشین ها ملزم به نصب GPS بر روی ماشین های خود باشند و بر مبنای میزان مسافت طی شده در هفته عوارض پرداخت کنند و مانند قبض آب و برق سطح بندی داشته باشد برای مثال تا 50 کیلومتر در ماه بدون پرداخت عوارض و بعد از آن پلاکانی افزایش یابد و دیگر نیازی به طرح ترافیک و محدودهزوج و فرد نمی باشد
از طرفی در دوره شهرداری جدید هیچ اقدامی در جهت افزایش بزرگراه ها و خیابان ها نشده است
میخواهید اینهمه پول ماشین سود بازرگانی و انواع و اقسام عوارض که باعث شده اتومبیل از همه جای دنیا گرانتر شده است بپردازیم و 2 روز استفاده کنیم و بقیه روزها دنبال سیستم حمل و نقل عمومی بدویم که وضعیت فعلیش نیز اسفبار است یعنی هیچ راه حل دیگری بذهنتان نرسیده جز پاک کردن صورت مسئله. یادم هست زمانی که قرار بود زوج و فرد اجرایی شود رئیس پلیس وقت تهران گفت این مسکن است چون اولا پولدارها دو اتومبیل میخرند و دوما تعداد اتومبیل نیز زیاد میشود بدون آنکه متناسب آن بزرگراهها افزایش پیدا کند به این موضوع اضافه کنید که بدلیل وضع بد شغل در شهرستانها همین طور ماشین در قالب اسنپ و غیره به تهران می آیند این مسکن نیز زود اثرش را ازدست میدهد و مردم میمانند با اینهمه پول پرداختی برای اتومبیل و 2 روز استفاده!!!
آقایان خبر ندارند که نصف جوونهای نه تنها تهران بلکه کل کشور دارن تو تهران مسافرکشی و اسنپ و الوپیک کار میکنند، با این طرحهایی که صبح از خواب پامیشید به ذهنتون میرسه، میرید رو اعصاب مردمی که تو این وضعیت اقتصادی تلاششون اینه که فقط زمانشون طی بشه
به جای این طرح ها به فکر افزایش کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی و همچنین کیفیت ایمنی خودروهای تولیدی باشید که سالیانه مستقیما جون چندین هزار ایرانی رو میگیره و چن برابر رو هم علیل و خونه نشین میکنه و طبق بررسی های کارشناسی شده ضرر چند دخ هزار میلیاردی به مردم و جامعه و نسلهای بعد خانواده های اینها میزنه
محدود کردن مردم بدون توسعه زیرساختهای لازم کار معقولی نیست
معنی این طرح اینه که تا چند سال دیگه هیچ کس نباید ماشین بیرون بیاره و این یعنی بهترین راه !!
طرح زوج وفرد یا همین تقسیم بندی که اعلام شد فقط وفقط از جلوی در خانه ها جواب میدهد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار