بازدید 3177

طلا در اوج ایستاد

کد خبر: ۸۷۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 26 January 2019

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات هفته گذشته بیش از یک درصد بالا رفت و به بالاترین رقم در ۷ ماه گذشته رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از یک درصد بالا رفت و در روز جمعه به بالاترین حد ۷ ماهه رسید و از ۱۳۰۰ دلار گذشت . در همین حین ارزش دلار پیش از نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا ضعیف‌تر شد. بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد بتواند نرخ بهره را در این نشست بدون تغییر نگه دارد .

در معاملات روز جمعه طلا ۱.۳ درصد بالا رفت و به ۱۳۰۳ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از ۱۵ ژوئن بود .​قیمت طلای آمریکا ۱.۴ درصد بالا رفت و به ۱۲۹۸.۱۰ دلار در هر اونس رسید .

رزاق زاده، یک تحلیلگر  forex.com گفت:عامل اصلی بالا رفتن قیمت طلا کاهش ارزش دلار است. در این بین انتظار می‌رود فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را  هفته آینده متوقف کند .

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشست هفته آینده فدرال رزرو، دلار از اوج سه هفته ای خود پایین آمد و باعث شد طلا که با دلار معامله می‌شود، برای دارندگان ارز های دیگر ارزان تر شود .

باب هابرکورن یک استراتژیست ارشد بازار در آرجی ٱ فیوچرز ، گفت: شایعاتی وجود دارد که فدرال رزرو از برنامه سخت گیرانه خود کوتاه آمده است. یعنی پایان احتمالی افزایش نرخ بهره در ۲۰۱۹ که به نفع طلا است .

در بین سایر فلزات، پالادیوم که هفته گذشته به رکورد ۱۴۳۴.۵۰ دلار در هر اونس رسیده بود، ۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۶۰.۵۰ دلار رسید ولی اولین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد و طی این هفته یک درصد کاهش یافت .نقره ۲.۳ درصد بالا رفت و به ۱۵.۶۶ دلار در هر اونس رسید. پلاتین هم با  ۱.۵ درصد افزایش ۸۱۳ دلار معامله شد .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان