بازدید 2803

بررسی بحران ونزوئلا در شورای امنیت روسیه

نشست شورای امنیت روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار شد و رئیس جمهوری روسیه ضمن بررسی بحران در ونزوئلا بار دیگر نسبت به مداخله خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 25 January 2019

نشست شورای امنیت روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار شد و رئیس جمهوری روسیه ضمن بررسی بحران در ونزوئلا بار دیگر نسبت به مداخله خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این نشست اوضاع ونزوئلا مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پوتین در این نشست بار دیگر بر موضع روسیه مبنی بر غیرقابل قبول بودن مداخله خارجی در اوضاع داخلی ونزوئلا تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه این دیدار سایر مقامات کشورش را در جریان نتایج نشست خود با رجب طیب اردوغان و شینزو آبه رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر ژاپن قرار داد. در این جلسه، مساله سوریه و برخی جوانب حل و فصل سیاسی آن مطرح و مورد بحث قرار گرفت. افزون بر آن برخی مسائل مهم اجتماعی و سیاسی روسیه نیز در جلسه امروز شورای امنیت این کشور مورد بحث قرار گرفت.

دمیتری مدودف نخست وزیر، ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه، آنتون واینو رئیس دفتر رئیس جمهوری، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از اعضای حاضر در نشست بودند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل شرکت در نشستی در قاره آفریقا در این جلسه حضور نداشت. گفتنی است، ونزوئلا از صبح چهارشنبه، صحنه تحولات سیاسی و اعتراض‌های ضددولتی بوده است.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت و رئیس مجلس ملی این کشور در جمع هوادارانش سوگند ریاست جمهوری یاد کرد و به سرعت مورد حمایت آمریکا و متحدانش در منطقه قرار گرفت. همزمان «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این تحولات، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شد.
با این وجود، دولت‌ هایی همچون روسیه، کوبا و مکزیک، ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت نشناخته و از مادورو اعلام حمایت کرده‌اند.

مادورو چند هفته پیش برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا سوگند یاد کرده بود. طی هفت گذشته مسکو میزبان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز بود. سران روسیه و ژاپن در دیدار اخیر خود به دنبال رسیدن به راهی برای عقد قرارداد صلح 70 سال پس از جنگ دوم جهانی بودند.

دیدار اردوغان و پوتین نیز با هدف بررسی اوضاع در شمال سوریه و پیگیری توافقات دو کشور در مسائل مختلف از جمله قرارداد فروش اس400 به ترکیه برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار