بازدید 4065
۲

عادات جای عقل و شرع را گرفته‌اند

کد خبر: ۸۷۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 25 January 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی گفت: در حیات امروز ما هوس‌ها و عادات مردم جای عقل و شرع آن‌ها را گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این استاد حوزه علمیه در همایش رواق انس که با حضور جمعی از طلاب و علما در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برخی از افراد برای ازدواج جوانان مشکلاتی را بر سر راه آن‌ها قرار می‌دهند و زندگی را برایشان سخت می‌کنند؛ این در حالی است که اسلام بر این است تا راه ازدواج را تسهیل کند و جوانان بتوانند به آسانی در کنار یکدیگر قرار گیرند و به تکامل دست یابند اما متاسفانه در جامعه امروزی این امر مهم جدی گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: زن و مرد در اسلام با یکدیگر تزویج شده نه اینکه تجمیع شده باشند. اگر این ازدواج وجود نداشته باشد، رشدی هم وجود نخواهد داشت و باید این ترکیب صورت گیرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: هیچ مردی کامل نیست، مگر به همراه زنش و بالعکس؛ به گونه‌ای که قانون ازدواج متمم و مکمل زن و مرد به شمار می‌رود و هریک بدون دیگری، زندگی ناموزونی دارند و به ‌نوعی می‌توان گفت که به صورت یک‌پا راه می‌رود اما هنگامی که این دو در کنار یکدیگر قرار گیرند، به نوعی هماهنگی و توازن در وجود آن‌ها شکل می‌گیرد.

راشد یزدی بیان کرد: خداوند نیز موضوع زوجیت را امری مهم دانسته به نوعی که آیات بسیار زیادی را در این خصوص بر ما نازل کرده و بارها به این مهم تاکید کرده است.

او خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که قانون زوجیت در همه عوالم وجود دارد و از ذرات درون اتم تا اجرام دیگر فلک، قانون ازدواج حاکم است و این امر به گونه‌ای قابل لمس است. هنگامی که اینشتین مطالعات خود را بر روی اتم بررسی کرد، متوجه این موضوع شد که همه آنچه درون این ذرات وجود دارد، همگی به صورت زوج درآمده است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین از مصادیق این موضوع مهم این است که بشر و همه آنچه که در عالم طبیعت وجود دارد، به صورت زوجیت درآمده و تنها «الله» است که در قالب فردیت بوده و بر این عالم تسلط دارد. در زندگی مشترک هریک از دو طرف باید یکدیگر را درک کرده و اگر این درک متقابل و شناخت بین آن‌ها ایجاد شود، در واقع می‌تواند رابطه مستمر و پایداری بین آن‌ها به وجود آید و در این هنگام است که زندگی اسلامی شکل خواهد گرفت.

او اظهار کرد: متناسب بودن سن ازدواج، شرایط خانوادگی و علاقه طرفین از جمله شرایط ازدواج دو جوان به شمار می‌رود. البته باید توجه داشت که علاقه لازم است اما کافی نیست.

راشدیزدی با اشاره به اینکه اسلام بر بنای خانه و خانواده تاکید دارد، تصریح کرد: اسلام مرکز زندگی و محور زندگی را خانه‌ می‌داند و بر این باور است که خانه می‌تواند محلی برای ترمیم‌گاه انسان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
کار ...مسکن ..............پول برای انها فراهم کنید .بدانید همه انها ازدواج خواهند کرد
یشتر طلاقهای امروز جامعه ما به خاطر فقر و بیکاری است. بسیاری از زوجهای جوان هستند که با هزار امید و آرزو ازدواج کرده اند اما بعد از مدتی بعلت اینکه مرد در تامین مایحتاج زندگی در مانده می شود متاسفانه به ناچار کار به طلاق می کشد . امروز بزرگترین مشکل جامعه ایرانی نه فضای مجازی است و نه بیرون بودن چند تار موی زنان. بلکه بزرگترین مشکل جامعه ما بیکاری جوانان است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار