بازدید 2618

رئیس دارالقرآن: بودجه حوزه قرآنی نباید کاسته شود

کد خبر: ۸۷۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 23 January 2019

 رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: راهبردهای قرآنی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و منابع مالی این حوزه در لایحه بودجه ۹۸ نباید تغییر کند و دچار کاستی شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی قره‌شیخ ‌لو ظهر امروز در ششمین نشست انجمن خیران قرآنی استان مرکزی در زادگاه امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت توجه به حوزه قرآنی اظهار داشت: راهبردهای قرآنی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و منابع مالی این حوزه در لایحه بودجه 98 نباید تغییر کند و دچار کاستی شود.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، حوزه قرآنی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته، این درحالی است که تعداد حافظان قرآن مجید قبل از انقلاب اسلامی بسیار کم بوده، اما از بعد انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآنی در جمهوری اسلامی ایران پرورش یافتند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه نظام اسلامی، 183 رتبه بین‌المللی در مسابقات جهانی کسب کرده است، به سبب اهمیت حوزه قرآنی باید سهم قرآن از بودجه کشور در حد این حوزه و به اندازه اهمیت حوزه قرآنی درنظر گرفته شود.

قره شیخ‌‌لو عنوان کرد: باید برنامه‌های کیفی و تخصیص اعتبار مناسب انجام شود تا این که یک جهش قرآنی در این زمان داشته باشیم، لازم به ذکر است که به زودی همه انجمن‌های قرآنی کشور دارای اساسنامه می‌شوند و درحال حاضر این اساسنامه در گام آخر خود به سر می‌برد.

وی بیان کرد: جذب خیران در فعالیت‌های قرآنی ضروری است و باید زنجیره فرهنگ‌سازان قرآنی را روز به روز در کشور مستحکم‌تر از پیش کنیم در این راستا بهتر است که در این حوزه توسعه نرم‌افزاری و رشد سخت‌افزاری داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اضافه کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه فعالیت خیران قرآنی است، زیرا قسمت قابل توجهی از طرح‌های قرآنی با همکاری و کمک افراد نیکوکار اجرا شده است و سایر استان‌ها باید در این زمینه از استان مرکزی سرمشق بگیرند.

قره شیخ‌لو ادامه داد: اقدامات خیران در حوزه قرآنی سبب گسترش، ترویج و بهبود ارزش‌های قرآنی شده است که این موضوع جای تقدیر دارد و مسئولان باید از عملکرد این خیران استقبال لازم را به عمل آورند.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد از بودجه قرآنی دستگاه‌های فرهنگی کشور تحقق یافته است.

رئیس انجمن خیران استان مرکزی هم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه قرآنی گفت: در حدود 70 هزار جلد مصحف قرآنی در سال 97 در استان مرکزی با تلاش خیران در حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی و مساجد توزیع شد، برگزاری نشست‌های قرآنی در مکان‌های مختلف اعم از موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی و همچنین برگزاری جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) و به ثمر نشستن آنها در پنج سال اخیر سبب ترویج فرهنگ قرآنی در استان مرکزی شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین صابری اراکی ادامه داد: از دستاوردهای استان در جشنواره گل‌های محمدی می‌توان به جذب حدود 11 هزار کودک، نوجوان و نخبه قرآنی موضوعات دینی و الهی اشاره کرد که به دنبال آن نسل جوان با قرآن بیش از گذشته آشنا شده و از آن بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: نزدیک به 60 درصد اعتبارات جشنواره گل‌های محمدی توسط خیران قرآنی تامین شد و همچنین در قسمت حمایت از توسعه فعالیت‌های آموزش قرآن، تربیت معلم و حافظان قرآن، سازمان دارالقرآن‌الکریم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گام‌های ارزشمندی را برداشته و اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

رئیس انجمن خیران استان مرکزی بیان کرد: ظرفیت‌های مردمی در محفل‌های قرآنی با مدد بیش از 200 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی استان مرکزی درحال گسترش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار