بازدید 3677

برادر سعد حریری با بشار اسد دیدار کرد

کد خبر: ۸۷۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 22 January 2019
رسانه‌های لبنانی فاش کردند که برادر بزرگ نخست‌وزیر مکلف لبنان به طور محرمانه و سری با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا بهاء الدین حریری، برادر بزرگتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان به همراه یکی از نزدیکان خود در سوریه به دمشق سفر کرده و در جریان این سفر دیدار محرمانه‌ای را با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه داشته و با وی درباره مسائل مختلف گفتگو کرده است.

طبق این گزارش، بهاء حریری شانزدهم ماه جاری میلادی با یک هواپیمای اختصاصی از فرودگاه شارل دوگل پاریس در فرودگاه بین‌المللی بیروت فرود آمد و از آنجا به دمشق سفر و با بشار اسد به مدت دو ساعت دیدار کرد.

لیبانون دیبایت در ادامه گزارش خود نوشت: بهاء حریری درباره پروژه‌هایی که به دنبال سرمایه گذاری در آنهاست و فرصت‌های پیش روی خود با اسد بحث و گفتگو کرد.

حریری در دیدار با بشار اسد تاکید کرد که موضع او و برادرش (سعد حریری) کاملا متفاوت است، به ویژه که وی طی دوران اختلاف میان دو کشور از صحنه سوریه به دور بوده و در مقابل اتفاقات رخ داده سیاست خویشتن‌داری را اختیار کرده است و سفر وی به دمشق در راستای توافق صورت گرفته به ویژه توافق میان کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و سوریه صورت گرفته است.

دو طرف در این دیدار همچنین بر ضرورت هماهنگی و ارتباط و آغاز مقدمات پرونده‌ها اقتصادی مربوط به بهاء حریری و شرکت‌های وی و همچنین فعالیت این شرکت‌ها در سوریه در جریان عملیات بازسازی این کشور تاکید کردند.

پایگاه مذکور در پایان گزارش خود آورده که این اقدام بهاء حریری در راستای صحبت درباره حمایت عربستان از عملیات بازسازی سوریه با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که بهاء الدین حریری برادر بزرگتر سعد حریری است و روابط نزدیکی را با مقامات عربستان دارد. این در حالی است که سعد حریری روابط مثبتی با سوریه ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل