بازدید 5566

روسیه دعوت نشست لهستان را رد کرد

کد خبر: ۸۷۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 21 January 2019

منابع خبری گزارش داده‌اند روسیه دعوت برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو را رد کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده‌اند روسیه دعوت برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو را رد کرد.

«یاکسک چاپوتویچ»، وزیر امور خارجه لهستان روز دوشنبه گفت ایران به نشستی که قرار است در ماه آینده در ورشو درباره خاورمیانه (غرب آسیا) برگزار شود دعوت نشده و روسیه هم دعوت برای شرکت در آن را رد کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد قرار است روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن شهر «ورشو» لهستان میزبان نشستی باشد که تمرکز اصلی آن مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است.

وزیر خارجه لهستان گفت که حضور ایران می‌توانست این گفت‌وگوها را با مانع مواجه کند، زیرا پذیرفتن لحنی که ایران از آن استفاده می‌کند، دشوار است. او گفت روسیه هم گفته که در این نشست حضور پیدا نخواهد کرد.

هرچند آمریکا اعلام کرده وزرای خارجه ده‌ها کشور در این نشست حضور می‌کنند، اما در روز‌های گذشته گزارش‌هایی از انصراف کشور‌ها از حضور در این نشست یا حضور آن‌ها در سطح پایین‌تر از وزیر خارجه منتشر شده است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تایید کرد که در نشست موسوم به «آینده خاورمیانه» که قرار است در لهستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

پیش از این هم نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داده بود که فرانسه هم احتمالا در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه در نشست ورشو شرکت می‌کند. آلمان و انگلیس هم برای حضور در این نشست، تصمیم نگرفته‌اند.

گفته می‌شود که قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز سیاست خود در قبال ایران و همچنین جزئیات ساز و کار موسوم به کانال ویژه پرداخت مالی برای تسهیل تجارت با ایران را نهایی کنند. برخی منابع گزارش داده‌اند که بروکسل قصد دارد همزمان با ثبت این کانال، تحریم‌های تازه‌ای را به بهانه برنامه موشکی و منطقه‌ای علیه ایران اعمال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار