بازدید 8846
۷
گزارش تابناک از بازار ارز و سکه

دلار آمریکا 200 تومان افزایش یافت/ سکه تمام همچنان در کانال 4 میلیون تومانی/ رئیس کل بانک مرکزی: تقاضا در صرافی ها، کم رمق است

اولین روز از دومین ماه از فصل زمستان، با رشد قیمت ارز و سکه آغاز شد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار بنا بر اعلام بانک مرکزی، با رشد ۲۰۰ تومانی و هر اسکناس یورو نیز با رشد ۵۰ تومانی مواجه شده است. این در حای است که قیمت رسمی ۱۲ ارز در بانک مرکزی مانند یورو نسبت به روز یکشنبه افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 21 January 2019

دلار آمریکا 200 تومان افزایش یافت/ سکه تمام همچنان در کانال 4 میلیون تومانیاولین روز از دومین ماه از فصل زمستان، با رشد قیمت ارز و سکه آغاز شد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار بنا بر اعلام بانک مرکزی، با رشد ۲۰۰ تومانی و هر اسکناس یورو نیز با رشد ۵۰ تومانی مواجه شده است. این در حای است که قیمت رسمی ۱۲ ارز در بانک مرکزی مانند یورو نسبت به روز یکشنبه افزایش داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز دوشنبه یکم بهمن ماه ۹۷، بازار ارز و سکه با افزایش نسبی قیمت‌ها همراه شدند. بر این اساس، به نقل از اعلام بانک مرکزی، در لحظه تنظیم این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۵۵۰ تومان در صرافی‌های بانکی خریداری شد و با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی ارز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو نیز ۱۳۲۰۰ تومان خریداری شد و با نرخ ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی خرید یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.  

همچنین امروز،  بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که طی آن قیمت ۱۲ ارز مانند یورو نسبت به روز یکشنبه افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر از جمله پوند کاهش یافت؛ نرخ ۱۲ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه یکم بهمن ماه ۹۷) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۲۹ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۷۴ ریال و هر یورو نیز  با ۲۴ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۷۷۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۲۰۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۵۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۰۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۰۰ ریال، روپیه هند ۵۸۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۸۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۲۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۶۶۱ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۲۳۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۹۲ ریال، روبل روسیه ۶۳۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۴ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۰۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۵۴۴ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۵۴ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۳۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۸۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار و ۲۱۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۵۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۵۰ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۷۸۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۷۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۵۵۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۱ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

رئیس کل بانک مرکزی: تقاضا در صرافی ها، کم رمق است

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: بعد از کشور‌های چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز  عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد. به تدریج درآمد‌های جدید نفتی در کنار ده‌ها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک‌های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن تجاری کشورمان است، به چرخه تجاری وارد می‌شود.  

وی در ادامه پیام خود نوشت: صادرات غیرنفتی کشورمان نیز با تفاهماتی که صادرکنندگان با همکاران من می‌کنند به تدریج در خدمت واردات کشورمان قرار می‌گیرد. قبلا خدمت مردم عزیزمان عرض کرده بودم در داخل کشور نیز ذخایر بسیار مطلوب ارز به صورت اسکناس در حدی است که نیاز‌های واقعی مردم را تامین کند.

همتی تاکید کرد: البته عوامل مختلفی در داخل و خارج مأیوس از تاثیرگذاری بر عرضه و تقاضا تلاش می‌کنند با ایجاد جو روانی و دادن پالس‌های منفی بازار را از نظر روانی تحت تاثیر قرار بدهند.

رییس کل بانک مرکزی همچنین نوشت:نکته جالب در مورد این روز‌های بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا در صرافی‌ها و نزخ سازی دلالان در قضای مجازی است. بانک مرکزی این روز‌ها جور سمت تقاضا را هم می‌کشد!

سکه تمام همچنان در کانال ۴ میلیون تومانی

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از قیمت‌های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر، امروز قیمت هر سکه تمام طرح قدیم با کاهش نسبی به رقم ۳,۹۲۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با رشد قیمت نسبت به روز قبل، به نرخ ۴,۰۹۳,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است. همچنین هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب ۲,۱۳۰,۰۰۰  و  ۱,۲۹۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. سکه یک گرمی نیز با رشد قیمت به رقم ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
از دو هفته پیش ۲۰۰۰ تومان گران شده. معلوم باز دولت پول کم آورده
افزایش قیمت امروز دلار خیلی نشان دهنده میزان تاثیر گذاری پست دیشب اقای همتی در اینستاگرام است.
اقای همتی اقای سیف مدام نوییت میکرد و بازار را تحریک میکردند و شما هم با پستهای ناگهانی در اینستاگرام.
دلار گران شده می فرمایند بازار کم رونق.
امروزدلار ۱۲۴۰۰ تومان بود اسفند بالای ۱۵۰۰۰ خواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ان وقت با این قیمت دلار که شما میفرمایید سکه ۴۱۰۰۰۰۰ میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه تقاضا کمه چرا دلار هر روز بالاتر از دیروزه
آمریکا چرا نمیاد دلارشو پایین بیاره اونهم ما باید جورشو بکشیم احمق یانکی
دقت كنيد همتي همش الكي تبليغ داريم داريم همه چي خوبه همه چي خوبه مي كنه. خدا به داد برسه از روزي كه پوشالي بودن اين حرفا اشكار بشه و در رفتن فنر دلار . اونوقته كه دلار به راحتي بالاي بيست تومانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی