بازدید 12183

اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث

کد خبر: ۸۷۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 21 January 2019
رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

به گزارش «تابناک» اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر "راننده محور" شدن بیمه‌های شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنی‌هایی در این رابطه شد. در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه "راننده محور" شدن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آن‌ها در صدور بیمه‌نامه است؛ به همین منظور بیمه‌نامه‌ها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر می‌شود. در این صورت می‌توان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.

او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آن‌ها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های آن راننده (مالک خودرو) صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد، گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.

به گزارش ایسنا، این توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی تا حدود زیادی از ابهامات پیشین طرح جدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث "راننده محور" می‌کاهد. با این حال به نظر می‌رسد برای اطلاع بیشتر از چند و، چون و نحوه صدور این بیمه‌نامه‌ها باید منتظر عملیاتی شدن این طرح باشیم.

با این حال آنچه از کلیات این طرح برمی‌آید این است که فقط افرادی که نام‌شان در بیمه‌نامه شخص ثالث درج شده است حق استفاده از پوشش بیمه‌نامه صادر شده را دارند و اگر بر حسب اتفاق یا ضرورت شخصی غیر از این افراد، خودرو را در اختیار بگیرد و حادثه‌ای رقم بزند، شرکت‌های بیمه مسئولیتی در برابر آن خسارت ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۰
خب من یه پژو گرفتم دادم دست یک شرکت به صورت در اختیار و اجاره ماهانه میگیرم. ولی هزینه های بیمه با مالک ماشین. آن شرکت هم ماشین را در اختیار آدمهای متفاوتی میده مثلا یکی از مهندسای شرکت ولی ماه بعد ممکنه این آقای مهندس از شرکت خارج بشه و مهندس دیگری جایگزین بشه. تکلیف چیست.
یا من و دوستم تصمیم می گیریم از تهران راهی شیراز بشیم ولی بین راه من خسته یا ناخوش میشم و دوستم فرمان را به دست میگیره. تکلیف چیست؟؟؟
آقا بنده جند شب پیش کسالت داشتم و دامادم پشت ماشین نشست رفتیم دکتر حالا باید اسامی فامیل در جه یک و دو را به بیمه اعلام کنیم. البته سال اول می گویند مشکلی نیست ، سال بعد سقف می گذارند که فقط دو نفر و سال بعد برای هر نفر اضافه پول می خواهند بگیرند. در ضمن از کی بیمه گذار به فکر مردم افتاده که مثلا راننده خوب تخفیف بگیرد. خوب همین الان هم اگر ماشین تصادف نداشته باشد تخفیف دارد و اگر داشته باشد تخفیف ندارد و بیشتر حق بیمه می دهد . ضمنا گواهینامه راننده متخلف هم که نمره منفی می گیرد. پس گیر کار چیست الا درامد زائی بیشتر برای بیمه گذار .
با مردم رواست و صادق باشید.
شرکت های بیمه فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستند. به نظر من، بیمه گذاران نباید قبول کنند و به مراجع قانونی ذیریط مراجعه و مراتب اعتراضات خوشان را ابراز کنند. این کار به منزله نوعی دست انداختن توی جیب مردم هستش و شانه خالی کردن شرکت های بیمه از پرداخت خسارت به هر بهونه ای.
اگه ماشینو بدزدند تکلیف چیه؟
اگر اینطور است که مثلا من می توانم پدر مادر خواهر برادر همسر و فرزندانم و احیانا چند نفر از اقوام دیگر مثل برادر زن و دایی و عمو را در لیست بیمه اضافه کنم و بایت این هزینه ای پرداخت نکنم باور کنیم شما برای صاحب ماشین دلتان می سوزد و می خواهید برای او تسهیلات تخفیف در نظر بگیرید؟!
چشم ما روشن چه عجب بیمه گذار به فکر مردم افتاده است تا از تخفیف بعنوان راننده خوب برخوردار شوند؟!
حالا اگه خودرو کسی رو دزدیدند و با اون خودرو تصادف کردن و به کسی خسارت زدن (مالی یا جانی) اون نفر سوم که خسارت دیده باید از کی خسارت بکیره؟
به فرد مالباخته هم که ربطی ندارد، چون خوردواش سرقت رفته
این طرح تنها برای شونه خالی کردن از پرداخت خسارت است
از اشكالات بزرگ اين طرح اين است در مسافرت هاي طولاني كه خسته كننده است اگر كسي راننده باشد نميتواند رانندگي نمايد . و قطعاٌ آمار تصادفات كه كم نيست افزايش پيدا خواهد كرد .
حا با اين طرح چه اتفاقي خواهد افتاد آيا اگر يك ماشين با راننده فرعي تصادف كرد آيا در بيمه سال آتي راننده اصلي تاثير دارد .
تو این مملکت هر چی قانون خوبه برای شرکتها و متولیان آن است وفقط ضررش متوجه ملت می شود آخه این چه قانونیه اگه میخواهید فرهنگ رانندگی را اصلاح کنید راه حلش در خود بیمه ها و راهنمایی و رانندگی و رسانه هاست وگر نه با این قانون فقط مردم متضرر می شوند چون من مالک از کجا بدونم ماشینم را به چه کسی امانت میدهم که بروم برایش بیمه نامه بگیرم لذا بر اساس حدس و گمان برای پدر -برادر- خواهر - مادر و دوستان نزدیک باید بیمه نامه بگیرم تا در زمان حادثه به مشکل بر نخورم پس تا اجرایی نشده مشکلاتش را حل کنید.
با هزار جور بهانه می خوان از زیر بار پرداخت خسارت شانه خالی کنن.
یکسره بگید باید هزینه بیمه سالیانه رو بدید و منتظر هیچ پرداخت خسارتی هم نباشید.
جاده کاملا یکطرفه به نفع بیمه ها
امسال اضافه نمی کنید برای سال بعد اضافه می کنید
من تمام دوستان و اشنایانم ممکن است پشت ماشینم بنشیند کجا باید لیستشان را بدهم. این طرح از پایه اشتباه و خیانت به مردم است.
فلسفه وجود بیمه ثالت این بود که هزینه خسارتهای جانی ومالی وارد میشه را بده حالا با این کیفیت بسیار پایینی که لگنهای داخلی دارن فرقی نمیکنه شوماخر هم باشی وقتی حادثه ایی رخ بده بالاخره خسارت بوجود میاد مخصوصا از نوع جانی پس بیمه جدیدی که براساس راننده محور صادر میشه یه نوعی سرپوش گذاشتن بر کیفیت پایین خودروهای داخلیه وگرنه اگه کیفیت بالایی داشته باشن خسارت جانی کمتر میشه و فقط میمونه خسارت مادی که اونم با بیمه بدنه حل میشه
فعلا دنبال این هستند که مثل بقیه چیزاها جا بندازن و وقتی جا افتاد هزینه مختلف اضافی دریافت کنند!
واقعا چه جالب قانونهای من در اوردی --- اقا دو نفر (مثلا دو تا همکار) سوار یک خودرو که به نام یکی ثالث ثبت شده در حال حرکت هستند حال یکی بد میشه و نفر بغل دستی میخواد رانندگی کننه و نفر دوم اسمش در بیمه نامه ثالث خودروی مذکور نیست الان تکلیف چیه ؟؟؟
اگر بیمه شخص ثالث واقعا راننده محور باشد شخصی که بیمه نامه دارد اگر در حال رانندگی با هر خودرویی ( چه مال خودش باشد و چه نباشد ) تصادف نماید باید بیمه خسارت پرداخت نماید نه اینکه فقط فلان شخص با فلان خودرو تحت بیمه باشد . این می شود راننده و ماشین محور
وقتی بیمه ملاک تخفیف را عدم دریافت خسارت از بیمه تعین و حق بیمه را محاسبه میکند پس ماشینی که خسارت نگرفته راننده مناسبی داشته است اگر هم خسارتی از بیمه گرفته بیمه به ان تخفیف که نمیدهد هیچ بابت تکرار تصادف هم فرانشیز خسارت را افزایش داده یعنی مالک را تنبیه میکند....
اگر واقعا تخفیفات ارزنده ای بدن شاید بیارزه. توی قانون جدید که سال گذشته اجرا شد جز اینکه جیب مردم بیشتر خالی کردن سودی برای رانندگان که به قوانین پایبندن سودی نداشت و بیشتر برای متخلفین خوب بود تا با تصادف تخفیفاتشون از دست ندن
آخه اگه این اننده ماشین رو فروخت یا اصلا داد یی که اسمش توی بیمه نامه نیست باهاش رانندگی کرد چطور میشه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار