بازدید 2798
۱
اقتصاد در گذر زمان

از ورود راکفلر رئیس بانک چیس نیویورک به تهران تا مذاکره شرکت آلمانی با ایران برای اجاره دادن هواپیما

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 21 January 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

1 بهمن ۱۳52، ديويد راكفلر رئيس بانك چيس منهتن نيويورك وارد تهران شد و در طول اقامت خود در تهران با مقامات بانك صادرات ايران ديدار و گفت وگو كرد. حاصل اين گفت وگوها توافق طرفين براي ايجاد يك بانك مشترك با سرمايه دو ميليارد ريال بود.

1 بهمن ۱۳54، سازمان سيا در گزارشي محرمانه راجع به اشرف پهلوي به فساد مالي و اخلاقي گسترده وي اشاره كرد.

1 بهمن ۱۳59، بانك انگليس اعلام كرد: دارايي هاي مسدودشدة ايران در آمريكا به حساب مخصوص الجزاير ريخته شد.

1 بهمن 1391، اولین روز بهمن با حاشیه ‌های فراوانی برای محمود بهمنی رییس‌کل بانک مرکزی آغاز شد؛ تصویب طرح تحقیق و تفحص از این بانک در مجلس شورای اسلامی با چهار محور و اعلام خبر بازنشستگی او از سوی برخی سایت‌ های خبری دومین ماه زمستان را برای رییس‌کل بانک مرکزی پر‌حاشیه ‌تر از قبل کرد؛ در اولین ساعت اولین روز بهمن، مجلس به انجام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی رای داد.

1 بهمن 1392، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج میزان رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری کشور را برای یازدهمین دوره متوالی اعلام کرد و مشخص شد باز هم شرکت ‌های واردکننده و مونتاژی، بهترین عملکرد را در این ماجرا داشته ‌اند.

1 بهمن 1393، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره اعلام کرد که هر گونه لایحه تحریمی علیه ایران را بی درنگ وتو خواهد کرد.

1 بهمن 1394، شرکت هواپیمایی آلمانی (TUIfly) اعلام کرد که مذاکراتی را با ایران برای اجاره هواپیماهای خود به این کشور به انجام رسانده است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تاریخ شمارمون چقدر داره روز به روز بدتر میشه
چی بودیم چی شدیم!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر