بازدید 5013
بازتاب

معز علی یکقدم تا رکورد علی دایی افسانه ای/عبور از بهتاش فریبا+جدول

او هم اکنون با رکورد بهتاش فریبا از ایران و چوی سون-هو از کره جنوبی که در جام ملت های 1980 با 7 گل، آقای گلِ آن مسابقات لقب گرفته بودند، برابری کرده است. المعز علی به غیر از بهترین گلزن کنونی جام، بدون هیچ تردیدی ستاره این بازی ها بوده
کد خبر: ۸۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 20 January 2019

 مهاجم شماره 19 تیم ملی فوتبال قطر، با هفت گلی که در دور گروهی به ثمر رساند به نوعی آقای گلی خود را در جام ملت های آسیا قطعی کرده است. حال او به فکر جاودانه شدن در تاریخ این رقابت ها با پشت سر گذاشتن علی دایی افسانه ای است.

به گزارشتابناک ورزشی و به نوشته سایت AFC، معز علی در سال 2016 و در مسابقات زیر 23 سال آسیا، موفق شد عنوان آقای گلی این رقابت ها را به دست آورد. پس از این موفقیت، حال او آقای گلی تورنمنتی بزرگتر همچون جام ملت ها را نشانه رفته است. او در دور گروهی 7 گل زده که 4 گل آن را در بازی برابر کره شمالی به ثمر رسانده است. او تنها یک گل دیگر تا جاودانه شدن در تاریخ آسیا فاصله دارد.

اگر مهاجم باشگاه الدحیل قطر، تعداد گل های خود را به عدد 8 برساند، می تواند با مهاجم اسطوره ای فوتبال آسیا و آقای گل این مسابقات در طول یک تورنمنتِ برگزار شده، برابری کند. علی دایی، مهاجم ارزنده فوتبال ایران در یازدهمین دوره این مسابقات در سال 1996 که در همین کشور امارات برگزار می شد، با 8 گل عنوان آقای گلی این مسابقات را به نام خود و ایران ثبت نمود. رکوردی که بیش از دو دهه دست نخورده بود و حال می رود تا مهاجم 22 ساله تیم ملی قطر آن را بشکند.

او هم اکنون با رکورد بهتاش فریبا از ایران و چوی سون-هو از کره جنوبی که در جام ملت های 1980  با 7 گل، آقای گلِ آن مسابقات لقب گرفته بودند، برابری کرده است. المعز علی به غیر از بهترین گلزن کنونی جام، بدون هیچ تردیدی ستاره این بازی ها بوده و اگر قطر بتواند تا مراحل پایانی این تورنمنت صعود کند، او می تواند علاوه بر مقام آقای گلی، عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را نیز ازآن خود نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار