بازدید 2178

جزئیات برگزاری مسابقه ریاضی دانشجویی

کد خبر: ۸۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 20 January 2019

چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویی کشور از ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه سال ۹۸ در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید منصور واعظ‌پور، رییس انجمن ریاضی ایران با بیان اینکه معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ تیم در این مسابقات حضور دارند، اظهار کرد: نتایج هم به صورت تیمی و هم انفرادی اعلام می‌شود ولی نتایج تیمی اهمیت بیشتری دارد. دانشگاه‌ها اغلب تیم‌های پنج‌نفره به مسابقات معرفی می‌کنند. نتایج دانشگاه‌هایی که کمتر از پنج نفر اعزام کنند، به صورت انفرادی اعلام می‌شود. اهدای مدال‌ها هم به صورت انفرادی خواهد بود. ثبت‌نام کم‌کم آغاز می‌شود و ما از الان به دانشگاه‌ها اعلام می‌کنیم که اسامی‌ تیم‌های خود را اعلام کنند.

واعظ‌پور افزود: معمولا سه تیم برتر مسابقه ریاضی دانشجویی به مسابقات المپیاد جهانی ریاضی اعزام می‌شوند. سال آینده چهل ‌و سومین سالی است که این مسابقات برگزار می‌شود و مسابقه‌ای است که در سطح بین‌المللی اعتبار دارد و افرادی چون مرحوم "مریم میرزاخانی" و "فریدون درخشانی" که برندگان مدال فیلدز جهانی هستند، از این مسابقات شناخته شدند. اغلب برگزیدگان این مسابقات اکنون از استادان دانشگاه‌های خارجی و داخلی هستند. فقط دانشجویان کارشناسی‌ای که در رشته‌های مرتبط با ریاضیات تحصیل می‌کنند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه‌ داد: از امسال قرار است بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آورندگان این مسابقات امتیاز دهد. امتیازدهی به این صورت است که به مدال‌آوران طلا ۲۰۰ امتیاز، مدال‌آورندگان نقره ۱۰۰ امتیاز و برنز ۵۰ امتیاز تعلق می‌گیرد که بعدا برای استفاده از امتیازات بنیاد ملی نخبگان می‌توانند استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، چهل و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور تیرماه امسال در بهشهر برگزار شد که تیم دانشگاه صنعتی شریف با کسب ۷۲۷ امتیاز رتبه اول را کسب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل