بازدید 4781
۲
واکنش وزیر صنعت به تغییر مدیرعامل سایپا

وزیر صنعت: شما ناراحتید که خودروسازی راه افتاده؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تغییر اخیر در مدیریت سایپا واکنش نشان داد و در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد توقف تولید پراید را داده‌اید، گفت: نه؛ ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر محصولی را که توجیه دارد تولید کنید.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 20 January 2019

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی در حاشیه چهل و سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین کار در شرایط فعلی ایجاد همکاری و رابطه نزدیک و صمیمانه با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است و تاکید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل امور در جهت فعالیت تولیدکنندگان است.

وزیر صنعت: شما ناراحتید که خودروسازی راه افتاده؟

وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر مدیریت سایپا و چرایی تغییرات مداوم در این بخش گفت: اگر تغییرات در جهت اصلاح و تقویت امور و انجام بهتر تعهدات خودروسازان باشد، تغییرات مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که عنوان کرد‌ «وزارت صنعت بیشتر به دنبال منفعت خودروسازان بوده تا مردم» با رد این ادعا گفت: این سوالتان تهمت است، سوال نیست؛ به هرحال کارگروه‌های تخصصی و قانونی در خصوص قیمت خودرو، تصمیم می‌گیرند و افزایش قیمت، فرایند خودش را دارد.

رحمانی ادامه داد: خودروسازان باید از این رکورد خارج می‌شدند چراکه افزایش تیراژ یعنی افزایش پاسخ‌دهی به تعهدات و این یعنی افزایش تولیدی که منجر به کاهش قیمت خواهد شد. لذا ما روی حقوق مردم و انجام تعهدات قطعی و غیرقطعی خودروسازان پافشاری داشتیم.

وی در واکنش به سوالی درباره چرایی پیش فروش محصولات خودروسازان نیز گفت: در حال حاضر هیچ مجوزی برای پیش فروش محصولات صادر نشده است.

وزیر صمت همچنین در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان به تعهداتشان در موعد مقرر عمل نکرده‌اند گفت: همه می‌دانند مشکلاتی وجود داشت که تعهدات در موعد مقرر انجام نشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت، مشکلات حل شده است یا خیر گفت: افزایش قیمت شامل تعهدات قبلی نمی‌شود. شما ناراحتید که خودروسازی راه افتاده؟

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سخنانی که در جلسه با هیئت نمایندگان مبنی بر اینکه «به خودروسازان گفتم پراید را با 10 میلیون ضرر تولید نکنید و بروید سراغ محصولات دیگر» گفتید، پیشنهاد توقف تولید پراید را داده‌اید گفت: نه؛ ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر محصولی را که توجیه دارد تولید کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
أين خودرو سازى نيست اقاى وزير خودسازى است خودتون و مردم را قول نزنين همتون به فكر خودتون هستين
رحمانی در پاسخ به ... «به خودروسازان گفتم پراید را با 10 میلیون ضرر تولید نکنید و بروید سراغ محصولات دیگر»
خوب اینها وزیر 96 درصدیها که نیستند که پراید ارزان برای آنها تولید کنند وزیر 4 درصدیها هستند که خودرو صدملیونی تولید کنند که 96 درصدیها نتوانند خریداری کنند یا اگر خریداری کردند وامدار 4درصدیها باشند [این یعنی اختلاف طبقاتی که قبل از انقلاب هم بود دیگه لازم نبود انقلاب کنیم] اما انقلاب ما برای این بود که 4درصدیها شکمشان را از دستمایه رنج وزحمت 96درصدیها پر نکنند ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر