بازدید 2247

آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی

کد خبر: ۸۷۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 20 January 2019

معاونت آموزشی وزارت بهداشت از خبرگان نظام سلامت خواست درباره اصلاح آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت نظر دهند.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت پیرو نامه ای که به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی برای بازنگری آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت ابلاغ شده بود، در نامه ای از دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا درخصوص گردآوری نظرات خبرگان دانشگاهی در این زمینه اقدام کنند.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه دستاوردهای قابل توجهی در بخش آموزش عالی حوزه سلامت در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده، عنوان شده که نتایج به دست آمده در این زمینه با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش دولتی و همکاری خیّران و بخش غیر دولتی صورت گرفته است.

همچنین در این نامه با اشاره به لزوم تدوین ضوابط، مقررات و چارچوب های مشخص برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های کشور، از جمله بخش خصوصی و اقداماتی که برای تدوین راهبردهای کلی مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت و آیین نامه مربوطه صورت گرفته، مطرح شده است.

با توجه به اهمیت موضوع در هفته های اخیر، نظرات متعددی در این خصوص ارائه شده و همچنین با نظر سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه با تاکید بر اینکه در نظر است تا این آیین نامه با اخذ نظرات و هم اندیشی روسا و معاونین دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی، انجمن های علمی، اعضای جامعه پزشکی، دانشجویان، تشکل های دانشجویی و سایر ذینفعان مورد بازنگری قرار گیرد، از دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطالبه شده تا در اسرع وقت درخصوص گردآوری نظرات خبرگان دانشگاهی در این زمینه اقدام و نتایج را به دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر