بازدید 2882

افزایش قیمت مسکن در اروپا

مرکز آمار اروپا اعلام کرد بهای مسکن در سال گذشته، هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا ۴.۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 20 January 2019

مرکز آمار اروپا اعلام کرد بهای مسکن در سال گذشته، هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بهای مسکن در کشورهای اروپایی افزایشی بوده است. در مقایسه با سه ماهه دوم سال، این افزایش معادل ۱.۶ درصد در منطقه یورو و ۱.۵ درصد در اتحادیه اروپا و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۴.۳ درصد در منطقه یورو و اتحادیه اروپا بوده است.

در بین کشورهای اروپایی، بیشترین افزایش سالانه بهای مسکن مربوط به اسلوونی با ۱۵.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، هلند با ۱۰.۲ درصد و ایرلند با ۹.۱ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بهای مسکن در سوئد منفی ۲.۱ درصد و در ایتالیا منفی ۰.۸ درصد تغییر داشته است.

در مقایسه با سه ماهه دوم نیز بهای مسکن در هلند با افزایش ۳.۳ درصد رکورددار است و پس از این کشور، مالت با افزایش ۳.۱ درصدی و کرواسی با افزایش ۲.۸ درصدی قرار دارند. بیشترین کاهش نیز مربوط به ایتالیا با منفی ۰.۸ درصد، رومانی با منفی ۰.۷ درصد و فنلاند با منفی ۰.۴ درصد بوده است. در اسلواکی و مجارستان نیز قیمت ها نزولی بوده اند.

طبق تعریف مرکز آمار اروپا، شاخص بهای مسکن از اندازه‌گیری تغییرات قیمت مسکن خریداری شده توسط خانوارها (آپارتمان، خانه ویلایی و شخصی چند طبقه) به منظور استفاده شخصی یا سرمایه گذاری به دست می‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان