بازدید 5892

استراتژی بیمه "ما"؛ افزایش سودآوری همراه با ارائه هر چه بهتر خدمات

کد خبر: ۸۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 19 January 2019

براساس گزارش اعلام شده در خصوص عملکرد نه ماهه شرکتبیمه "ما"، این شرکت  استراتژی خود را از افزایش سهم بازار بهافزایش سودآوری همراه  با ارائه هرچه بهتر خدمات و افزایشبهره وری تغییر داده است.

اطلاعات عملکرد نه ماه ابتدایی سال جاری نشان از رشد تولید حق بیمه در شرکت دارد.  رشدتولید حق بیمه در 9 ماهه نخست سال 97 در مقایسه با سال های گذشته؛ از زمان تاسیس شرکت که همه دارای رشد منطقی بوده اند، رشد بی نظیری است. در این بازه زمانی، 463 میلیارد تومان حق بیمه تولید شده  است که 66درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته و حدود113 درصد از برنامه تولید  را محقق کرده است. همچنین بر اساس آمار ارائه شده، با پرداخت حدود 187 میلیارد تومانخسارت به بیمه گذاران و زیان‌دیدگان، نسبت خسارت ، 3.5 واحدنسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

با هدف ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در میان آحاد مردم و در راستای توسعه بازار ، تسهیل دسترسی و ارتقای سطحکیفی و کمی ارائه خدمات به بیمه‌گذاران، زیان دیدگان و شبکهفروش ،  شعب جدیدی  در سراسر کشور افتتاح شد که نمونه اخیرآن ، افتتاح شعبه  شرق تهران است تا با فروش هوشمندانه . وارائه خدمات بیمه ای در بالاترین کیفیت؛ همطراز با خدمات بانکملت به عنوان سهامدار عمده، موفق به تامین نیازهای کلیه ذینفعان شود.

استراتژی بیمه

با توجه به لزوم گسترش فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری بهعنوان محصول استراتژیک شرکت که تاثیر بسیار مهمی بر اقتصاد کلان کشور، اقتصاد خانوار و افزایش ضریب امنیتخانواده دارد، بیمه "ما" اقدام به گسترش شبکه فروش در قالبجذب نمایندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری کرده است . در همین راستا قریب به 1500 نماینده جذب شده که در تاریخ بیمه"ما" بی سابقه بوده و همین امر موجب فروش بیشتر بیمه هایزندگی و  رشد  24 درصدی پرتفوی بیمه های عمر و سرمایهگذاری شده است.

یکی از ارکان توانمندی شرکت های بیمه ، ترکیب مناسب پورتفوی بیمه ای است ؛ بر همین اساس و در راستای اهداف تعیین شده وتمرکز بر رشته های مغفول صنعت بیمه ، شرکت بیمه "ما" بامحاسبه دقیق ریسک موفق به افزایش ۸۰ درصدی حق بیمه تولیدیبیمه های آتش سوزی شده و توانسته پرتفوی بیمه بدنه اتومبیل رادر نه ماه ابتدایی سال جاری ۹3 درصد نسبت به مدت مشابه سالگذشته افزایش دهد. همچنین  از ابتدای سال جاری تا کنون با۸۸۰ درصد رشد حق بیمه در رشته باربری، کشتی و هواپیمامواجه بوده است.

بنابر اعلام نهاد ناظر بیمه کشور، بیمه "ما" برای هفتمین سال متوالی موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شده است و در اینحوزه  جزو برترین های صنعت بیمه کشور است. سطح یکتوانگری مالی یکی از شاخص های مهم ارزیابی شرکت های بیمهدر ارائه خدمات مناسب به مشتریان است و کسب این رتبه نشان از مدیریت درست شرکت در بخش های مختلف دارد.

یکی دیگر از اهداف شرکت در سال جاری  ، حرکت در مسیر جذب بیمه گذاران برجسته و بزرگ بود که این امر در سال 97محقق شد و فصل جدیدی در فعالیت بیمه ای بیمه "ما" رقم خورد.با توجه به عملکرد مناسب مجموعه در همه حوزه‌ها، شرکت بیمه"ما" موفق به کسب جایگاه مناسب در صنعت بیمه شده است و باارایه خدمات مطلوب، نگاه بیمه‌گذاران بزرگ را به سوی خود جلبکرده است .حضور هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت و ده ها سازمان بزرگ ملی به عنوان بیمه گذاران شرکت بیمه "ما" نشان از این حرکت رو به رشد و فعال دارد.

به منظور ترسیم مسیر  آینده  شرکت  و تحقق پیشتازی درصنعت، در سال 1397 مرکز آینده پژوهی در بیمه "ما"  طراحی وراه اندازی شده است مرکز آینده پژوهی با هدف شناخت و درکمسائل نوظهور در صنعت بیمه و نحوه برخورد با آنها، مطالعه  درخصوص رشد فناوری در آینده و بهره گیری از آن برای انجامتحقیقات کاربردی و پذیرش و درک اهمیت ایده‌ها برای خلق وشکل دهی آینده‌ای برتر و مطلوب طراحی شده است تا با دعوت ازاساتید خبره و با تجربه در کنار نیروهای جوان، علمی و انعطافپذیر سازمان ، ارائه دهنده طرح های نوین بوده  و در کارهایجدید پیشتاز باشد. این مرکز با بهره گیری از اتاق فکر و هستههای پژوهشی طراحی  و در چهار محور پژوهش ، خلق ایده،ترویج و آموزش و شتاب دهی کسب و کار  فعالیت خود را انجام خواهد داد.

برنامه‌ریزی برای شایسته گزینی درجذب نیروی انسانی متخصصو حرفه ای، توسعه و ارتقای پرسنل، طراحی و اجرای طبقه‌بندیمشاغل به منظور پیاده سازی نظام شایسته سالاری و عدالتسازمانی، طراحی و اجرای سازو کارهای ارتقای انگیزه ووفاداری منابع انسانی، ارتقای توانمندی و سطح دانش فنی وتخصصی کارکنان با پیاده سازی نظام مدیریت دانش، ایجادامنیت شغلی و  شفافیت در مسیر ارتقای شغلی کارکنان ودستیابی به مزیت رقابتی از طریق کارآمدتر کردن کارکنان ستاد و شعب از مهم‌ترین استراتژی های سازمان در خصوص منابعانسانی است.تدوین سند آموزشی با هدف  توسعه و توانمندسازیکارکنان در حوزه های تخصصی و فنی ، تدوین برنامه عملیاتیسند راهبردی منابع انسانی و  برگزاری دوره های آموزشیتخصصی در حوزه های عمومی و مدیریتی، تدوین دستورالعملدرجه بندی شعب و نمایندگان به منظور تعیین حداکثر حدوداختیارات قابل ارائه و اعطای تسهیلات انگیزشی  به آنها در قالبمولفه‌هایی مانند عملکرد فروش و بازاریابی، عملکرد مالی، عملکردکنترل ریسک‌ و عملکرد توسعه کسب و کار انجام شده و نتایج آندر سیستم مدیریت کیفیت شرکت نشان از فعالیت های انجام شده در این خصوص است.

 

 

---

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار