بازدید 1824

دانشگاه‌ها توان گسترده‌ای در حوزه انرژی دارند

کد خبر: ۸۷۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 19 January 2019

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر دولت پای خود را از بخش خصوصی بیرون بکشد می‌توانیم شاهد موفقیت‌های خوبی باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه امیر کبیر قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور است، اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و ۵۰ درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند.

وی درباره رتبه دانشگاه امیرکبیر در میان دیگر دانشگاه‌های کشور گفت: با توجه به گزارش های منتشر شده دانشگاه‌ امیر کبیر رتبه اول دانشگاه‌های صنعتی را در کشور دارد؛ همچنین در مجامع بین‌المللی هم موفق به کسب رتبه‌های خوبی شده است.

معتمدی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه گفت: در برنامه راهبردی دیده شده است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش صنعت وارد شود و بتواند به کمک نیروهای ارزشمند نیازهای کشور را برطرف کند و اصلاحات ساختاری داشته باشد.

هزاران مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

همچنین در ادامه مراسم بهرام ناصرنژاد رئیس شورای سیاست گذاری شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی با بیان اینکه این کنگره برکات زیادی داشته است، اظهار کرد: کنگره مهندسی شیمی یکی از پربارترین کنگره‌های شیمی بوده است و با فرصت کوتاهی که داشتیم هزاران مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس شورای سیاست گذاری شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی با اشاره به ارتباط صنعت و کنگره گفت: امسال برای اولین بار بخش صنعت در این کنگره بوجود آمده و برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه امکانات مناسبی در خلل کنگره به وجود آمد.

قانون مناسب انرژی‌های تجدید پذیر بوجود آمده است

در ادامه مراسم بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور ۷۹ هزار مگابات است که حدود ۷۰۰ مگابات آن مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مناسب برای انرژی‌های نو بیان کرد: در حال حاضر قانون مناسب و همچنین مدیریت یکپارچه‌ای برای انرژی‌های تجدید پذیر بوجود آمده است که در راستای آن می‌توان از امکانات بسیاری استفاده کرد.

نعمتی درباره حضور بخش خصوصی در صنعت انرژی اظهار کرد: بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و نو بوجود آمده است و به کمک دانشگاه‌ها می‌توان به موفقیت‌های خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: ما بخش خصوصی گسترده‌ای داریم و باید در آن نقش فعالی داشته باشیم اما متأسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات فضا برای بخش خصوصی فراهم نشده است اگر فضا را فراهم کنیم می‌توان بیش از هزار میلیارد تومان درآمد در حوزه انرژی‌های نو را کسب کرد البته تحقق این هدف مشروط به آن است که دولت پای خود را از بخش خصوصی بیرون بکشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره دانشگاه‌ها یادآوری کرد: متأسفانه کمترین بهره برداری‌ را از دانشگاه ها برده‌ایم و باید این ارتباط گسترش پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل