بازدید 5600
۴

پرونده بوی بد در تهران مختومه شد!

کد خبر: ۸۷۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 19 January 2019
معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست گفت: تمامی حدسیات درباره بوی تهران بررسی شد و، چون به هیچ جمع بندی درباره منشا آن نرسیدیم پرونده آن مختومه شد.

به گزارش «تابناک» مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در گفتگو با فارس، در خصوص آخرین نتیجه منشا بوی نامطبوع تهران گفت: پرونده بوی نامطبوع تهران به دلیل اینکه کارگروه تشکیل شده به هیچ جمع بندی نرسید مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه ماده شیمیایی مرکانتنت حدس اولیه از منشا بوی نامطبوع دو هفته پیش تهران بود اظهار داشت: چند سال پیش هم بوی متساعد شده از این ماده شیمیایی در اصفهان هم به مشام رسیده بود.

تجریشی ادامه داد: داستان اتساع این بو در اصفهان اینگونه بود که ماشین حمل گاز در یکی از شهرستان‌های اطراف اصفهان در شیب قرار گرفته و مرکانتنت بر روی خاک ریخته بود و تا یک هفته بوی نامطبوع از آن متساعد می‌شد به همین دلیل مجبور به اننقال خاک آغشته به مرکانتنت از آن منطقه شدیم.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بارندگی پس از انتشار این بو در تهران امکان شناسایی منشا را تقریبا غیر ممکن کرد.

وی با بیان اینکه با انتشار خبر اتساع بوی نامطبوع نگران وقوع زلزله بودیم ابراز داشت: موسسه ژئوفیزیک و زمین شناسی این فرضیه را رد کردند، همچنین فعال شدن آتشفشان هم منفی بود.

تجریشی با انتقاد از اینکه در این زمینه سیستم پایش وجود ندارد گفت: پایش همه این اتفاقات مربوط به سازمان محیط زیست نیست.

وی افزود: سنسور‌هایی جهت پایش باید در دستگاه‌های مختلف برای بررسی شاخص‌های تاثیر گذار در پایش بو در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرد.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: این مساله برای سلامت عمومی خطرناک نبود و ما تمام حدسیات موجود در این زمینه را بررسی کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
چنین بویی و گسترش سریع ان به تقریبا تمام تهران فقط در ارتباط با تغییرات زمین ساختی ناشی از تحرکات تکتونیکی هست. البته خیلی طبیعی است که دولت و مقامات و مسئولان برای جلوگیری از هر گوته نگرانی و تشویش مردم ان را رسما اعلام نکنند. به هر حال فلات ایران و به خصوص در برخی نواحی مانند البرز و کوهپایه های جنوبی ان و تبریز و به صورت کلی شمال گسل سرتاسری زاگرس از نظر زمین ساختی و تکنوتیکی منطقه بسیار فعالی است که ناشی از فشار صفحه تکتونیکی افریقا و سپر ان یعین شبه جزیره عربستان به صفحه تکتونیکی عظیم اسیا هست. در نتیجه این فشار عظیم و مقاومت صفحه اسیا که خود ناشی از سنگینی و بزرگی این صفجه است به تدریج این انرژی عظیم در مناطق حاشیه برخورد اسیا با افریقا که همان ترکیه و هیمالایا و هندوکش و البرز و الپ و فلات ایران است دخیره می شود و تناوبا در مناطق مختلف و با فواصل زمانی معمولا بالای دویست سال ازاد می شود. کاری نمی توان کرد الا پیشگیری و مدیریت بحران. که متاسفانه در هیچ کدام دولتهای ایران در تاریخ نتوانستند گام جدی برای ان بردارند چون خیلی از متخصصان و کارشناسان دولتی اصلا به عظمت و پتانسیل این تهدید عظیم برای کشور ایران یا اعتقاد ندارند یا از ان تصور درستی ندارند. خدا خودش رحم کند هر چند در منجیل و بم و طبس و .... ثابت شد که قرار نیست بنده های خدا از خود هیچ حرکتی نشان ندهند و از خدا انتظار کمک داشته باشند. خدا به انسان عقل و هوش و ابزار داده. اگر استفاده نمی کنند مربوط به خودشان است.
این بو هر از چند گاهی در قابل استشمام است خصوصا غرب تهران در روزهایه سرد همین هفته پیش نیز مشهود بود
دستتون درد نکنه با اینهمه تلاش ... خسته نباشید .......
چرا مختومه؟ خب میگفتید خود بو مقصر بوده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان