بازدید 5153
۱

نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد

کد خبر: ۸۷۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 18 January 2019

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در دسامبر سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران حدود ۸ دلار در هر بشکه ارزان شد.

به گزارش ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۷۶۹  میلیون بشکه در روز رسید که ۱۵۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۹۲۸ میلیون بشکه در روز در نوامبر، کاهش داشت.

میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۳.۰۱۰ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم، کاهش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است در دسامبر ۳۱.۵۸ میلیون بشکه در روز بود که ۷۵۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در عربستان سعودی، ایران و امارات متحده عربی کاهش یافت، در حالی که تولید عراق افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر ۵۴.۸۴ دلار در هر بشکه بود که ۷.۹۹ دلار یا ۱۲.۷ درصد در مقایسه با ۶۲.۸۳ دلار در نوامبر کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران ۶۷.۹۷ دلار در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۵۱.۷۱ دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا كنه نفت بشه 20 دلار تكليف اين مملكت معلوم بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر