بازدید 4826

خسارت‌های طوفان شب گذشته در کاشمر

کد خبر: ۸۷۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 18 January 2019

شب گذشته باد و طوفان شدید موجب قطعی برق بسیاری از خانوارهای کاشمری شد و خسارت‌هایی را نیز وارد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شب گذشته طوفان موجب قطع چندین درخت و افتادن تابلوها در خیابان‌های مختلف، پاره شدن سیم‌های برق، ریزش دیوار و خسارت به چند خودرو و.... شده بود که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران مشکلات رفع شد.

خسارت‌های طوفان شب گذشته در کاشمر

طوفان با سرعت 35 کیلومتر
در همین خصوص مدیریت هواشناسی کاشمر به ایسنا گفت: شب گذشته طوفان با سرعت 35 کیلومتر بر ساعت کاشمر را درنوردید. علی اصغرزاده افزود: با توجه به نقشه‌ها از قبل پیش‌بینی وزش باد و شرایط ناپایدار را داشتیم که شب گذشته از ساعت 18 وزش باد شدید با سرعت 35 کیلومتر در ساعت آغاز شد.

وی بیان کرد: براثر بارندگی‌های شب گذشته در کاشمر و خلیل‌آباد دو میلیمتر بارش داشتیم و این ناپایداری‌ها امروز و فردا شنبه ادامه دارد؛ با توجه به وضعیت جبهه سرد حاکم بر منطقه تا آخر هفته افت دمایی بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد را خواهیم داشت. اصغررزاده عنوان کرد: طوفان روز گذشته شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ و حتی بردسکن را نیز در برگرفته بود.

وی همچنین به گلخانه‌داران و مرغداری‌ها توصیه کرد دمای محیطی خود را تنظیم کرده تا از بروز خسارت‌ها براثر افت دمای شدید جلوگیری کنند. در ادامه مدیر شرکت برق کاشم از قطع برق 5 هزار مشترک به دلیل باد و طوفان شب گذشته در این شهر خبر داد.

سیدجواد رضایی اظهار کرد: از حدود ساعت 23 شب گذشته شاهد قطع برق در برخی از نقاط شهر کاشمر بودیم؛ در داخل شهر نیز به دلیل طوفان و شکستگی درختان، پارگی سیم‌ها را داشتیم که تا ساعت سه صبح مشکل رفع گردید. وی گفت: با تلاش‌های 4 ساعته تمام نیروها اکنون هیچ مشکلی نیست و وضعیت عادی اعلام شده است.

 

ستاد مدیریت بحران در آماده باش
در ادامه جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر به ایسنا گفت: ظهر امروز با حضور مسئولان مربوطه برآورد خسارت‌های وارد شده انجام شد.

مهدی نایه‌در افزود: با توجه به این که قبلا اطلاعیه هواشناسی آمده بود و به دستگاه‌های عضو کمیته بحران شهرستان ابلاغ شد دستگاه‌هایی همانند آتش نشانی، آب، برق و گاز در آماده باش کامل بودند.
وی بیان کرد: سرعت باد شب گذشته در حدود 35 کیلومتر اعلام شد و امروز با مقداری کاهش به 25 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر عنوان کرد: به رغم اینکه خسارت‌های نگران کننده‌ای در شهرستان نداشتیم اما تاکنون 12 مورد شکستگی درخت و پاره شدن سیم‌های برق برخی مناطق گزارش شده که با تلاش‌های صورت گرفته تا ساعت سه صبح برق تمام این مناطق پایدار گردید و اکنون مشکلی در این خصوص نداریم.
وی همچنین بیان کرد: براثر ریزش دیوار و افتادن درخت به چند خودرو شخصی خسارت وارد شده بود که در این خصوص تاکنون آمار دقیقی اعلام نشده است.

نایه‌در از افت شدید دما از 7 تا 8 درجه سانتیگراد در امشب خبر داد و در این خصوص از شهروندان خواست با صرفه جویی از بروز هرگونه مشکل در تامین گاز مورد نیاز جلوگیری کنند.

معاون عمرانی فرمانداری کاشمر همچنین وضعیت شهرستان را از نظر امکانات مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اگر هم در برخی مواقع شاهد آبگرفتکی معابر هستیم به خاطر مشکلات زیرساختی بوده که از گذشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر