بازدید 10100

پشت پرده حمله به نیروهای آمریکایی در منبج سوریه

روز چهارشنبه در یک حمله انتحاری به نیروهای آمریکایی در شهر منبج در شمال سوریه، تعدادی از این نیروها کشته و زخمی شدند؛ حمله ای که تا پیش از این کم سابقه بوده و برخی از ناظران بر این باورند که این حمله احتمالا یک سناریوی طراحی شده باشد.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 17 January 2019

روز چهارشنبه در یک حمله انتحاری به نیروهای آمریکایی در شهر منبج در شمال سوریه، تعدادی از این نیروها کشته و زخمی شدند؛ حمله ای که تا پیش از این کم سابقه بوده و برخی از ناظران بر این باورند که این حمله احتمالا یک سناریوی طراحی شده باشد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه به وقت ایران منتشر کرد، جزئیات بیشتری از قربانیان آمریکایی حمله انتحاری در شمال سوریه در اختیار عموم قرار داد.

در این بیانیه آمده است، بر اثر بمب‌گذاری روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه در نزدیکی مقر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در روستای کردنشین منبج در سوریه، ۱۶ تن از جمله چهار آمریکایی کشته شدند.

به گزارش رویترز به نقل از فرماندهی ارتش آمریکا، دو سرباز، یک کارمند غیرنظامی وزارت دفاع (پنتاگون)، و یک نیروی قراردادی ارتش، چهار قربانی آمریکایی حمله هستند.

پشت پرده حمله به نیروهای آمریکایی در منبج سوریه

در بیانیه مرکز فرماندهی ارتش ایالات متحده همچنین گفته شده است، سه سرباز آمریکایی نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

در همین رابطه، برخی ناظران بر این باورند که حمله به نیروهای آمریکایی، طرحی برای تحریک آمریکا جهت ماندن در سوریه بوده است.

در این رابطه، وبسایت آمریکایی «اوراسیا ریویو» در مطلبی نوشته است: حمله به نیروهای آمریکا، احتمالا حمله ای با «پرچم دروغین» بوده که هدف آن جلوگیری از خروج نیروهای آمریکا از سوریه بوده است.

در این میان دو فرض مطرح می شود: نخست، این حمله از سوی معارضان راه اندازی شد تا آمریکا را برای ماندن در سوریه تحریک کنند. در واقع، از آنجایی که خروج آمریکا از سوریه می تواند منجر به تضعیف موضع معارضان شود، به همین جهت، آن ها با راه اندازی تهاجم به نیروهای آمریکایی قصد دارند زمینه های تداوم حضور آمریکا در سوریه را فراهم کنند.

دوم؛ این حمله با هماهنگی آمریکایی ها انجام شده تا بهانه لازم برای ماندن در سوریه را پیدا کنند. در واقع، با توجه به اینکه واشنگتن بر خلاف اعلام عقب نشینی از سوریه، تمایلی به خروج ندارد، به همین جهت ممکن است با راه اندازی این حمله در پی حفظ حضور خود در سوریه باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
داعش هر کاری می کنه به نفع روسیه تموم میشه. عجیب هم نیست چون همه کادرهای ان همان بعثی های صدام هستند و کیست که نداند بعثی های صدام همه اموزش دیده روسیه بودند و هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
بیدار شو عمو جان
کاری که امریکا دارد در افغانستان می کند و حضورش را با همچین بهانه ها ادامه می دهد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
من نمی دونستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
از نظر بعضیا که مثل شما فکر می‌کنند کلا هرجا هرتروریستی پیدا بشه به هرکسی می‌تونه مربوط باشه به غیر از آمریکا ، حتی اگه وزیر امورخارجه قبلی آمریکا و رییس‌جمهور فعلیش گفته باشند که داعش رو ما ساختیم ، یا مثلاً آمریکا اصلا در تأسیس و حمایت و هدایت القاعده هم هیچ نقشی نداشته و حتما القاعده رو هم شوروی راه انداخت تا با خود روس‌ها تو افغانستان بجنگه و قطعا زمانی که ۱۵ تا سعودی با چند نفر دیگه کوبیدند به برجهای دوقلو ، آمریکاییها بی اطلاع بودند و اونجا هم روسیه منتفع شد
در مورد صدام و حزب بعث هم قطعا این روسیه بود که از کارهای اونها نفع میبرد و حتی روس‌ها تونستند آمریکا و غرب رو فریب بدند تا به صدام و ارتش بعثیش کمک کنند تا روسیه بهره برداریش رو بکنه ، مثلاً آمریکا فریب روس‌ها رو خورد و به صدام سلاح داد ، ه‍واپیمای آواکس داد ، اطلاعات ماهواره های نظامی داد ، سلاح شیمیایی داد ، از صدام حمایت سیاسی کرد تا اونجا که حتی توی شورای امنیت سازمان ملل هرکاری که تونستند واسه صدام انجام دادند ، خدا این روسها رو میشناسه چون اونها حتی کاری کردند که آمریکا به نفع صدام و ارتش آموزش دیده در روسیه صدام ، وارد جنگ‌مستقیم با ایران شدند تا اونجایی که هواپیمای مسافربری ایران رو هم ساقط کردند و همه اینها به قول شما عجیب هم نیست چون روس‌ها حتی تونستند در انتخابات آمریکا هم وارد بشند و رییس‌جمهور تعیین کنند
از همه این اتفاقات میشه نتیجه گرفت که این آمریکا واقعا کشور مظلومیه و تنها ظالم دنیا روس‌ها هستند ، خدا لعنتشون کنه
چه‌ تحلیل هایی!!! چی میگی تابناک؟!! این مقالاتو از کجا میاری؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خوبه تابناک فقط تحلیل یک رسانه دیگه رو بازنشر کرده و شماها اینو میگید اگه از خودش یا یک رسانه ایرانی بود که دنیا رو به هم مریختید
برو ی سرچی بکن ببین آوراسیا ریویو‌ مال کجاست و سطح اعتبار رسانه ایش در چه سطحیه
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
تایید.
با این تحلیل یا آمریکاییها خودشان خودشان را گشتند تا سوریه بمانند و یا معارضان این کار را کرده اند،باعث تعجب است.
راحت باید قبول کرد که داعش این کار را کرده است ،بهمین جهت عملیات را هم به عهده گرفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
از توهمات خالصشون در میارن
برای حکومتی که ۲۹۹۷ نفر از مردم عادی و غیرنظامی کشور خودش رو با برنامه ریزی قبلی در ۱۱ سپتامبر به کشتن داد تا بهانه لازم برای جنگها و جنایتهای بعدی رو فراهم کنه قربانی کردن چند نیروی نظامی خیلی آسون به نظر میرسه
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
احسنت . البته شیطان بزرگ کاراش همینه
. دیگه
شهروندهای آمریکایی اولین قربانیان شیطان بزرگ هستند .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
القاعده و یازده سپتامبر کار روسیه بود. پوتین در سال 2000 از فرماندهی سازمان جاسوسی و امنیت روسیه به ریاست جمهوری رسید و در سال 2001 یازده سپتامبر را در انتقام از امریکا به خاطر دخالت امریکا در چچن به انجام رساند . پوتین از اینکه امریکا بر خلاف قرارهای دو طرفه در زمان جنگ سرد مستقیم به چچن که در داخل خاک روسیه قرار دارد کمک کرد خشمگین بود و می خواست به امریکا هشدار داده باشد که اگر شما در خاک روسیه دخالت می کنید ما هم این قدرت را داریم که در خاک امریکا مقابله به مثل کنیم و جالب است که از همان عملیات امریکادیگر هرگز به مخالفان چچن و داخل روسیه کمک مستقیم نظامی نکرد. به هر حال پوتین با این اقدام خود در واقع انتقام شکست روسیه در افغانستان را هم گرفت و به امریکاییها گفت که اگر شما می توانید از تندروهای سلقی علیه روسیه استقاده کنید من هم می توانیم از انها تحت عنوان القاعده و داعش علیه شما استقاده کنم. اگر می بینید که امریکا و غرب رسما به این مسئله اشاره نمی کنند به این خاطر است که روسیه مسلح به بمبهای اتمی است و پوتین چه در یازده سپتامیر و چه در سربه نیست کردن هواپیماهای مالزی و المانی با ربایش الکترونیک و حتی جنگ نفتکشها که متاسفانه سانجی هم قربانی ان شد ثابت کرده که از هیچ اقدام متقابلی پرهیز نخواهد کرد.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ناشناس 16:56 این همه اطلاعات رو از کجا درآوردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ناشناس 16 و 56 خوب توهم پردازی کردی.
مهدی
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
همینه که در جا میزنیم
همه چیز توطئه و مهندس شده است!
پلوتیگ و جنگ هم قانون مندی دارد.
تحلیلی خنده دارتر و ساده انگارتر از این نبود تابناک ؟؟
هرچه خواست خدا هست همان میشود نه ما ونه امریکا ونه روسها در مقابل خداوند هیچ عددی نیستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار