بازدید 9081

نحوه درخواست مجوز نشریات دانشگاهی

کد خبر: ۸۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 17 January 2019

متقاضی امتیاز نشریه باید حداقل و حداکثر زمان انتشار نشریه خود را طی درخواست کتبی مشخص و در زمینه‌هایی که مجوز اخذ کرده‌اند به فعالیت بپردازد.

به گزارش آنا، متقاضی امتیاز نشریه باید حداقل و حداکثر زمان انتشار نشریه خود را طی درخواست کتبی مشخص و زمینه انتشار نشریه‌هایی که صاحب‌ امتیاز آن شخص حقوقی است نباید مغایرتی با اساسنامه آن تشکل یا نهاد داشته باشد از طرفی نشریات دانشجویی مؤظفند صرفاً در زمینه‌هایی که مجوز اخذ کرده‌اند به فعالیت بپردازند.

متقاضی بایستی برای درخواست مجوز و شرایط انتشار نشریات دانشگاهی درخواست کتبی خود را با اعلام مشخصات خود و مدیرمسئول، سردبیر، نام نشریه، زمینه و ترتیب انتشار (موضوع ماده‌۱) به انضمام تصریح به پایبندی به قانون اساسی، قوانین موضوعه و این دستورالعمل، به دبیرخانه کمیته ناظر تسلیم کند.

بر اساس ماده ۱۳ آئین‌نامه نشریات دانشجویی متقاضی امتیاز نشریه می‌تواند یکی از دانشجویان یا اعضای هیئت‌علمی به‌عنوان شخص حقیقی یا تشکل، نهاد، انجمن، کانون، یا یکی از بخش‌های دانشگاه یا هر شخص حقوقی دیگر در دانشگاه باشد و عدم محکومیت منجر به توبیخ کتبی و درج در پرونده یا بالاتر در مورد دانشجویان و انفصال موقت از خدمت در مورد اعضای هیئت‌علمی از دیگر شرایط لازم برای متقاضیان است.

افراد مشمول محکومیت یا توبیخ کتبی پس از یک سال از تاریخ اتمام محرومیت می‌توانند به‌عنوان صاحب‌امتیاز نشریات دانشگاهی فعالیت کنند و در صورت محکومیت مجدد به‌طور دائم محروم می‌شوند و درصورتی‌که صاحب‌امتیاز یکی از شرایط مذکور را از دست بدهد، ظرف یک ماه پس از ابلاغ کمیته ناظرمی‌تواند درخواست انتقال امتیاز نشریه را به شخص واجد شرایط دیگر به کمیته ناظر ارسال کند، در غیر این صورت امتیاز نشریه لغو می‌شود. کمیته ناظر مؤظف است ظرف مدت ۲ هفته از تاریخ وصول درخواست متقاضی، نظر خود را اعلام کند.

عدم محکومیت منجر به توبیخ کتبی و درج در پرونده یا بالاتر در مورد دانشجویان، انفصال موقت از خدمت در مورد اعضای هیئت‌علمی و عدم محکومیت منجر به توبیخ کتبی و درج در پرونده یا بالاتر در کمیته تخلفات اداری برای کارکنان اعمال می‌شود.

مدیرمسئول نشریات دانشجوی باید عدم سابقه مشروطی دو نیم‌سال متوالی یا سه نیم‌سال متناوب برای در هنگام معرفی به‌عنوان مدیرمسئول را دارا باشد.

اگر مدیرمسئول نشریه دانشجویی دوره‌ کاردانی یا کارشناسی باشد باید دو نیم‌سال تحصیلی و حداقل ۲۸ واحد درسی گذرانده باشد اما دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری از شمول این بند مستثنا هستند.

شهرت به فساد اخلاق صرفاً با اجماع کلیۀ اعضای کمیته ناظر قابل احراز است و مدیر واحد اداری فقط می‌تواند مدیرمسئول نشریه اداره متبوع خود باشد که افراد مشمول این شرط، پس از یک سال از تاریخ اتمام محرومیت می‌توانند به‌عنوان مدیرمسئول نشریات دانشگاهی فعالیت کنند و در‌صورتی‌‌که محکومیت مجدد این افراد به‌طور دائم محروم می‌شوند.

اگر مدیرمسئول یکی از شرایط را از دست بدهد، صاحب‌ امتیاز موظف است ظرف یک ماه مدیرمسئول جدید را به کمیته ناظر معرفی کند، در غیر این صورت امتیاز نشریه لغو می‌شود،کمیته ناظر موظف است ظرف مدت ۲ هفته در این خصوص اعلام نظر کند. سردبیر نشریه باید کلیه شرایط ذکرشده را دارا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها