بازدید 6717

آمار جالب از میزان استفاده مردم از غذاهای بیرون

کد خبر: ۸۷۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 17 January 2019

آمار غیر رسمی گویایی آن است که از هر 15 مغازه‌ای که در سطح پایتخت وجود دارد، بین 4 تا 5 مغازه به سمت ارائه خدمات مربوط به غذا می‌روند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه ایران در ادامه نوشت: طبق این اطلاعات سرانه مصرف غذای بیرون از منزل در ماه بیش از 25 وعده است و در کمترین حالت قیمت هر پرس غذا و یا فست فود بین 12 تا 22 هزار تومان است. البته غذاهای ارزان‌تر مانند فلافل وجود دارد که سهم ایرانی‌ها در خوردن چنین غذاهای زیاد نیست. با این تفاسیر و با احتساب کمترین عدد وعده غذایی افراد 300 هزار تومان هزینه می‌کنند. سرانه مصرف فست فود در ماه ١.٤ دفعه است. در قیاس با سایر کشورها، سهم ایرانی‌ها از خیلی از کشورها در خرید غذاهای بیرون از منزل و فست فود کمتر است و کشوری مانند امریکا و انگلیس در سر لیست خریداران غذاهای بیرونی و به خصوص فست فود هستند.

مرکز آمار ایران در ادامه به سرانه مصرف میوه در هفته اشاره کرده است. 13.8 واحد عددی است که ثبت شده است. کارشناسان می‌گویند این سهم در سال 96 منطقی است و نشان از کیفیت سلامت را می‌دهد ولی در سال‌جاری با رشد قیمت‌ها این سهم کاهش پیداکرده است چرا که کاهش ارزش پول باعث شده مردم با درآمد حداقلی که به دست می‌آوردند در بخش‌های ضرروی زندگی خود هزینه کنند. سرانه مصرف شیر در هفته هم به 3.7 لیوان رسیده است. عددی که بعد از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی روند نزولی خود را شروع کرد و حدود سه سال است که زنگ خطر کاهش مصرف لبنیات زده شده است. مصرف نوشابه 1.7 لیوان در هفته شده است. عددی که با افزایش قیمت نوشابه به‌طور قطع روند کاهشی به خود می‌گیرد.

48 درصد مردم سراغ فست فود می روند

مرکز آمار ایران در گزارش خود عنوان کرده است، ٩.٧٨درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر، در هفته شیر مصرف می‌کرده‌اند و این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است. ٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال گذشته در هفته میوه مصرف کرده‌اند. حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال ٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذای بیرون از منزل مصرف کرده بودند. نکته دیگری که مرکز آمار سراغ آن رفته پوشاک و رفتار خرید مردم است. تأثیر تبلیغات صدا و سیما برای خرید پوشاک توسط افراد تنها 0.2 درصد است. بر این اساس، تماشای ویترین‌فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کرده‌اند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی