بازدید 1856

حریری: نباید اهانت‌ها بر روابط برادران تأثیر بگذارد

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان تاکید کرد: از غیاب هیئت لیبیایی در نشست سران بیروت متاسفیم. روابط میان کشورهای برادر باید فراتر از اهانت‌ها باشد و اهانت‌ها نباید بر آن تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۸۷۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 16 January 2019

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان تاکید کرد: از غیاب هیئت لیبیایی در نشست سران بیروت متاسفیم. روابط میان کشورهای برادر باید فراتر از اهانت‌ها باشد و اهانت‌ها نباید بر آن تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، "سعد حریری"، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان در افتتاحیه یک همایش اقتصادی در بیروت اعلام کرد: قلب لبنان برای دوستدارانش می‌تپد و ما  در این راستا از عدم حضور هیئت لیبی در نشست اقتصادی و توسعه‌ای سران عرب که در بیروت برگزار خواهد شد، تأسف خود را ابراز می‌کنیم. روابط میان برادران باید فراتر از اهانت‌ها باشد و اهانت‌ها نباید بر آن تأثیری بگذارند.

پیشتر دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که این کشور در کنفرانس اقتصادی سران عرب در بیروت شرکت نخواهد کرد.

محمد سیاله، وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی نیز اعلام کرد که این کشور به دلیل ممانعت مقامات امنیتی در فرودگاه بیروت از ورود تجار لیبیایی و در اعتراض به توهین به پرچم ملی لیبی در نشست اقتصادی بیروت شرکت نخواهد کرد.

بنا بر گزارش النشره، حریری در ادامه تصریح کرد: در این همایش محورهای اساسی نشست سران اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و توصیه‌های این همایش را به اجلاس سران ارائه خواهیم داد. ما امیدواریم که نشست اقتصادی سران عرب موفقیت‌آمیز باشد و به سطح خواسته‌های ملت‌های عرب برسد.

حریری ابراز امیدواری کرد که این نشست سران نتایجی را به دنبال داشته باشد که سطح معیشتی شهروندان کشورهای عربی را بالا برده و مرز میان کشورهای عربی را از بین ببرد تا شهروندان بتوانند به تجارت، علم آموزی و صنعت بپردازند.

وی تاکید کرد: نظریه‌ پردازی دیگر کافی است. بسیاری از کشورها به خوبی می‌دانند که جهان عرب یک گنج است اما ما باید از این گنج بهره‌برداری کنیم و سطح تجارت و اقتصاد را بالا ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل