بازدید 2525

سرقت‌های سریالی از دانشجویان شریف تمامی ندارد

کد خبر: ۸۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 16 January 2019

موضوع سرقت از دانشجویان شریف در فضای دانشگاه و اطراف خوابگاه‌ها معضلی است که بارها شکایت‌های زیادی از آن شده و باوجود آنکه مسئولان دانشگاه قول پیگیری داده‌اند؛ اما مسئله همچنان پا برجاست.

به گزارش دانشجو، زندگی خوابگاهی باوجود خاص بودن و در زندگی در کنار هم کلاسی‌ها، لذت خاصی را برای هر دانشجو دارد، کمتر دانشجویانی پیدا می‌شوند که خاطراتی از این دوران نداشته باشند و این دوران جزو بهترین دوران زندگی آن‌ها نباشد.

البته خوشی‌های دوران خوابگاهی دلیل بر این نیست که دانشجویانی که ساکن خوابگاه هستند، مشکلی در این خصوص نداشته باشند علی رغم اینکه باید دانشجویان خوابگاهی همیشه دغدغه زندگی با امکانات محدود را داشته باشند، مشکلات خاص دیگری هم برای برخی دانشجویان ساکن خوابگاه ایجاد می‌شود که این مشکلات شاید خاطره خوشی از زندگی خوابگاهی را برای دانشجو به جا نمی‌گذارد.

یکی از مشکلات خوابگاه‌های بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ تعداد دانشجویان آن‌هاست که نسبت به سایر دانشگاه‌ها دانشجویان خوابگاهی بیشتری دارند و کمبود فضا و امکانات مشکلات زیادی برایشان ایجاد می‌کند؛ اما این مشکل شاید به اندازه نبود امنیت موجب آزرده خاطر شدن دانشجویان نشود.

خوابگاه‌های برخی دانشگاه‌ها به لحاظ موقعیت جغرافیایی منجر به برخی مشکلات از جمله نبود امنیت برای دانشجویان می شود؛ چرا که قرار گرفتن این خوابگاه‌ها در مکان‌های خلوت و دور از دانشگاه‌ها، زمینه را برای اینگونه مشکلات فراهم می‌کند.

خوابگاه‌های دانشگاه شریف به لحاظ موقعیت مکانی در خیابان طرشت به گونه ایست که بسیاری از دانشجویان ساکن این خوابگاه‌ها دچار مشکلات زیادی برای رفت و آمد به این مکان هستند و بسیاری از آن‌ها گرفتار افرادی می‌شوند که اموال دانشجو را به سرقت می‌برند و یا مشکلات حاد دیگری برایشان ایجاد می‌کنند.

بسیاری از دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه با تایید این موضوع که امنیت دانشجویان در اطراف این خوابگاه‌ها با مشکل مواجه شده و بسیاری از دانشجویان گرفتار اراذل و اوباش این منطقه شدند، ازدزدیدن کیف تا لب تاب دانشجویان، تهدید با وسیله صلاح‌های سرد و سایر مشکلاتی که برای دانشجویان در این خصوص ایجاد شده است.

پس از پیگیری‌های مکرر در سال‌های اخیر، مسئولان دانشگاه با نیروی انتظامی در این منطقه جلساتی را برگزار کردند که کیوسک نیروی انتظامی در این مکان‌ها مستقر شود.

به گفته دانشجویان کیوسک‌های نیروی انتظامی در اطراف خوابگاه‌های دانشگاه شریف به کمک شهرداری تهران نصب شده؛ اما هنوز نیروی انتظامی حضور مستمر در این محل نداشته است.

البته به گفته شورای صنفی دانشگاه شریف مشکل سرقت از دانشجویان فقط به خوابگاه‌ها منتهی نمی‌شود و این مشکل در بیشتر فضای دانشگاه وجود دارد.

تامین امنیت خوابگاه ها و دانشجویان در دستور کار معاونت دانشجویی

فاطمی زاده، معاون دانشجویی دانشگاه شریف در پاسخ به اینکه بسیاری از دانشجویان در این خصوص شکایت هایی کرده و خواستار توجه جدی دانشگاه به این معضل شدند، گفت: موضوع مشکل امنیت اطراف خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شریف به خصوص خوابگاه طرشت را همواره پیگیری کردیم؛ اما مشکلات جدیدی از سوی دانشجویان مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص جلسه‌ای با نیروی انتظامی داریم که قرار است در این جلسه تصمیمی در این خصوص گرفته شود.

اینکه معاون دانشجویی دانشگاه شریف قول پیگیری این مشکل را می دهد مسبوق به سابقه است؛ چرا که قبل از این هم مسئولان دانشگاه با شکایت دانشجویان قول پیگیری این معضل را دادند؛ اما این مشکلات همچنان پا برجاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار