بازدید 14880
گزارش اختصاصی خبرنگار اعزامی تابناک به جام ملت های امارات۲۰۱۹؛

ترفند سیاسی امارات برای کنترل تماشاگران پرتعدادِ عمدتا شیعه بازی ایران وعراق/بازارسیاه بلیت برای تاجران دوبی‌نشین و متمول دو کشور تا هزار دلار!

اماراتی‌ها همزمان با حساس‌تر شدن مسابقات، اقدامات سیاسی خود را آغاز کرده و با تبلیغات وسیع به کمک عربستان آمده اند تا قطر را به زیر بکشند! همچنین اقدام عجیب میزبان سیاست زده در انتخاب استادیوم کوچک برای برگزاری یکی از پرتماشاگرترین بازی ها، باعث ایجاد بازار سیاه بلیت و پشت در ماندن ده‌ها هزار هوادار تیم‌های ایران و عراق در بیرون محوطه ورزشگاه مکتوم دوبی شده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 16 January 2019

بازی دو تیم مدعی ایران و عراق، از نگاه رسانه های بین المللی آغازکننده بازی های بزرگ جام هفدهم است و هیچ تقابلی پیش از این در این تورنمنت تا این حد جذاب و پرمخاطب نبوده است؛ نخستین دیدار از جمع تقابل های دویل گونه فوتبال آسیا که چهره واقعی دو تیم از گروه مدعیان را عیان می کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بلیت‌های دیدار امشب ایران و عراق در ورزشگاه آل مکتوم دوبی از یک هفته پیش به فروش رسیده و ۷۲ساعت پیش خبر رسید همه ۱۵هزار بلیت دیدار طبق پیش بینی ها تمام شده است، حال آنکه بیشتر عراقی هایی که خود را به دوبی رسانده اند، یا در این شهر ساکن هستند، نتوانستند بلیت تهیه کنند.

ترفند سیاسی امارات برای کنترل تماشاگران پرتعداد شیعه بازی ایران و عراق/بازارسیاه بلیت برای تاجران دوبی نشین و متمول دوکشور تا هزاردلار!

هواداران عراقی حاضر در امارات به نوشته رسانه های این کشور، بیش ده هزار تن هستند و اکثر آنها اکنون در بازار سیاه به دنبال بلیت بازی هستند. گزارش ها حاکی از آن است که در بازار سیاه بلیت بازی عراق با ایران به ۱۰۰۰دلار می رسد. تاجران زیادی از این دو کشور، عمدتا شیعه مذهب خاورمیانه، خواهان تماشای مسابقه در ورزشگاه هستند و حالا که می بینند حضور در روی سکوها برایشان امکان پذیر نیست، به بازار سیاه روی آورده اند.

نکته عجیب اینجاست که میزبان قطعا نسبت به تعداد تماشاگران استقبال کننده از این بازی اطلاع قبلی داشته است؛ اما با وجود این برای جلوگیری از تجمع بسیار شیعیان، استادیومی بزرگتر برای این دیدار مدنظر قرار نداد تا کنترل هواداران دو تیم که همیشه روابط حسنه ای با هم داشته اند، آسان تر باشد.

این در حالی است که تا اینجای رقابت ها، بیشتر استادیوم ها خالی از تماشاگر بوده و اماراتی ها حتی برای تماشای بازی تیم کشور خودشان هم ورزشگاه های کوچک را پر نکرده اند! میانگین تماشاگران این دوره تا پایان دور دوم مرحله مقدماتی زیر ۳۵درصد ظرفیت ورزشگاه ها بوده که معدلی ضعیف برای تماشای حضوری بازی ها محسوب می شود. با این حال گویا اماراتی ها تلاشی هم نکرده اند که با استفاده از فرصت بازی های پرمخاطب جام، این ضعف خود را پوشش دهند و کمی آمارشان را بهبود ببخشند.

برخورد سیاسی اماراتی ها البته محدود به همین مسأله نیست و رسانه های این کشور به رغم توجه خبرنگاران بین المللی به درخشش ایران، هنوز توجه مورد توقع را به اردوی شاگردان کی روش نداشته اند. اوج رفتار آلوده به سیاست آنها، برنامه ریزی وسیع برای حمایت همه جانبه از عربستان در نبرد حیثیتی و حساس و تعیین کننده با قطر است. شیوخ دوبی و ابوظبی و شارجه از هیچ تلاشی برای متوقف کردن قطر و به زیر کشیدن این تیم فروگذار نمی کنند و حالا که با یک تساوی، عنابی ها بالاتر از سعودی ها صدرنشین می شوند، این بسیج نیروها علیه خاندان خلیفه قطری بیشتر به چشم می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
نویسنده گرامی یک کم از توهم توطئه بیرون بیایید.
استادیوم همه بازیها در همان موقع گروه بندی و قرعه کشی مشخص شده است. مثلا اگر ایران در گروه E قرار می گرفت در استادیومهای مشخص شده دیگری بازی می کرد.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
لعنت خدا برآل سعود
از نو کیسه ها چه انتظاری می توان داشت
پاسخ ها
hamid
| Netherlands |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
شما هم زمانی فخر فروش بودید حال گوشت 80هزاری بخربد و ساست نورزید
لعنت خدا برآل سعود
تابناک جان کم کم داره حالم ازت بهم میخوره داری شبیه کیهان میشی
1000دلار ؟؟؟
یعنی 1000 ضرب در 12000 مساوی با 12000000 (دوازده میلیون تومان) برای تماشای یک یازی
فقط مونده بود فوتبال رو هم شیعه وسنی کنید ...ول کنید بابا کی دست برمیدارند از این کارها ...کم کشته شدن تا حالا به خاطر این حرفا؟؟؟؟؟؟
بابا تو را خدا دست از این سیاسی بازی ها بر دارید بگذارید از دیدن مسابقات لذت ببریم
این بحث شیعه و سنی رو بی خیال شو رفیق. خوبه بهترین بازیکن ایران سنیه!
شما چرا توهم دارید
هنوز قسمتهایی از ورزشگاه خالی بود
بسمه تعالی
چرند ننویسد.
والسلام
ورزش را وارد بازي كثيف سياست نكنيد............
ورزش براي اتحاد و نزديكي ملت ها است كه متاسفانه بعضي از دولت ها از آن وحشت دارند............
بلیط هزار دلاری !!!
دست بردارید برادر
بابا استادیو ها قبل بازی ها معلوم بودند اینگونه تحلیل های توهم توطئه باعث یادیگری نخواهد شد. ضمنا نویسنده گرامی از تحلیل تماشاگران شیعه رسیده به قطر!!! تا دیروز همین تحلیل های توهم توطئه بود که میگفت قطر به کیروش پول داده حالا ورق برگشته نگران بایکوت قطر شدیم. تابناک جان هر حرکتی رو تبدیل با القائات تبدیل به حنگ سیاسی نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل