بازدید 52416
۱
گزارش

راندِچهارم مسابقه سرعت در پیست آزادی برگزارشد؛ سرما و باز هم تخلف

تنها کلاس هیجان انگیز مسابقه کلاس پراید اختصاصی بود که رقابت گرمی را در سرمای حاکم بر پیست و مسابقه ایجاد کرد و چند جابجایی و سبقت را در پی داشت. در پایان این مسابقه داود محمدی به مقام اول رسید.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 15 January 2019

در چهارمین مسابقه اتومبیلرانی سرعت در پیست مجموعه ورزشی آزادی آنچه بیش از هر چیز نمود داشت اصرار بر تخلف در برگزاری رقابت ها و به تبع آن سردی و کم رونقی مسابقه بود.

به گزارش تابناک ورزشی، اگر فقط در یک جا سبقت خودروها از هم مطلوب و جذاب باشد قطعا پیست مسابقات اتومبیلرانی است اما متاسفانه در مسابقات امسال هیجان و رقابت ورزشی در مسابقات ریس رو به افول گذاشته است. دور چهارم مسابقات سرعت در شرایطی برگزار شد که انگار کمیته ریس قصد داشت مسابقه را به هر طریق ممکن برگزار کند و در این راه، چند بار پا روی قوانین و آیین نامه های مصوب خود گذاشت.

راند چهارم مسابقه سرعت در پیست آزادی برگزار شد؛ سرما و باز هم تخلف
حواشی این مسابقه از روز تایم گیری آغاز شد جایی که شرکت کنندگان کلاس 206 مقدماتی با اعتراض به کوتاه شدن مسیر مسابقه، از ثبت زمان خودداری کردند و به حالت قهر از پیست خارج شدند. کلاس 206 مقدماتی البته روز جمعه برگزار شد چون برخی از شرکت کنندگان از استان های دیگر به تهران آمده بودند. ماشین های این کلاس بر اساس قرعه کشی به خط شدند و یکی از شرکت کنندگان که از سوی برگزاری از قلم افتاده بود نیز از آخرین جایگاه مسابقه را شروع کرد!
ماجرای بعدی روز تایم گیری هم به اخراج سید محسن افتخاری از پیست مربوط بود. افتخاری که در مسابقه قبلی در کلاس 405 شرکت کرده بود و برخوردهایی با دو خودرو دیگر داشت، قبل از مسابقه اخیر به کمیته انضباطی دعوت شد تا درباره اتفاقات آن مسابقه توضیحات خود را ارائه کند و با وجود آنکه هنوز حکمی درباره محرومیت احتمالی او ابلاغ نشده بود، از سوی کمیته برگزاری و کلرک مسابقه اجازه تایم گیری در این مسابقه را نیافت و به شکل غیرورزشی و نامنصفانه ای از پیست اخراج شد.

کلاس های زورکی
مسابقه سرعت صبح جمعه در شرایطی برگزار شد که دکتر صیدانلو رئیس فدراسیون در پیت استاپ حاضر شد و با راننده ها گپ و گفت داشت و به این طریق حمایت خود را از ورزشکاران این رشته نشان داد.

راند چهارم مسابقه سرعت در پیست آزادی برگزار شد؛ سرما و باز هم تخلف
اولین کلاس مسابقه سرعت اخیر، کلاس پراید مقدماتی بود که در مسیر کوتاه تر شده پیست کوتاه آزادی برگزار شد! در این کلاس علی اصغر عبدی به مقام اول رسید. کلاس بعدی کلاس 405 اختصاصی بود که در راند قبلی ماجراهای زیادی داشت اما در این دور خیلی سوت و کور بود چون تعداد شرکت کنندگان 6 نفر بودند در حالی که بر اساس آیین نامه کمیته سرعت، حداقل باید 8 خودرو در خط استارت بایستند تا مسابقه رسمیت پیدا کند. اما کمیته سرعت قانون خودنوشته را نیز زیرپا گذاشت.
این اتفاق در کلاس 2000 جی تی نیز تکرار شد که با 6 خودرو استارت خورد و جالب تر آن که تنها سه خودرو با حجم 2 لیتر بودند و سه خودرو دیگر از کلاس 1600 آمده بودند. برندگان کلاس 405 و 2000 به ترتیب مهرداد صفری و محمد مهری بودند.

تنها کلاس هیجان انگیز مسابقه کلاس پراید اختصاصی بود که رقابت گرمی را در سرمای حاکم بر پیست و مسابقه ایجاد کرد و چند جابجایی و سبقت را در پی داشت. در پایان این مسابقه داود محمدی به مقام اول رسید. کلاس پراید GT اما جلوه خاصی نداشت و کم هیجان بود که با پیروزی محمد مهری به پایان رسید.
اما پرقدرت ترین کلاس مسابقه یعنی کلاس 4000 جی تی هم بی فروغ و کم هیجان بود. در دور دوم وارم آپ مسابقه، محمد برادران در یک غافلگیری کنترل خودرو اش را از دست داد و در محوطه شنی کنار پیست فرو رفت. با توجه به ریسک بالایی که نقطه فرونشست این خودرو داشت و خطرات احتمالی برای دیگر رقبا، باید مسابقه متوقف می شد تا این خودرو از محوطه خطر بیرون رانده شود اما در کمال تعجب، کلرک مسابقه حکم به استارت مسابقه داد و این خطر را نادیده گرفت.

مسابقه کلاس 4000 جی تی البته به هیچ وجه رقابتی نبود و تعقیب و گریزی صورت نگرفت تا جایی که تیم برگزاری در شرایطی که هنوز چند دور دیگر از مسابقه مانده بود پرچم شطرنجی را به نشانه پایان به اهتزاز درآورد و مسابقه را کوتاه کرد. جالب است که در این کلاس هفت خودرو، حد نصاب تایم 107 درصد نسبت به بهترین تایم را نتوانستند کسب کنند و قاعدتا حضور آنها در خط استارت وجاهت قانونی این کلاس را زیر سوال برد. برنده این مسابقه کوتاه هم محمد باقرزاده بود.
آخرین نکته نیز این بود که کلاس های پرهیجان 1600 جی تی و 6 سیلندر توربو هم اصلا برگزار نشد.

راند چهارم مسابقه سرعت در پیست آزادی برگزار شد؛ سرما و باز هم تخلف

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
کمیته سرعت وقتی مازیار مددی از پشت هندل کنه دیگه بهتر از این نمیشه، اون میگه کی مسابقه بده و کی مسابقه نده؛ کی مقصره و کی مقصر نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی