بازدید 4580

تصمیمات شورای‌ انقلاب فرهنگی نباید سیاسی باشد

کد خبر: ۸۷۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 15 January 2019

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به گفته مقام معظم رهبری این شورا، شورای پایدار است و گرایشات سیاسی نباید دخالتی در حوزه تصمیم‌گیری آن داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه دبیر این شورا، اظهار داشت: از رهبر انقلاب به خاطر اطمینانی که به من داشتند تشکر می‌کنم و معتقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی میراث امام خمینی، رهبری و شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قدرت شورای عالی انقلاب فرهنگی در اعضای آن است، افزود : بنده به عنوان دبیر شورا اگر بخواهم طرح مسئله کنم باید بگویم دو نیکی وجود دارد که برتر از آن نیست، یکی نیکی کردن به مردم و دوم رفع نیازهای آنها است چرا که باید فعالیت‌های ما در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منجر به آرامش مردم شود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام دین ضرر زدن به خود و دیگران نیست، در حوزه علم و فرهنگ باید بیشتر با یکدیگر تعامل کنیم؛ مسائل سیاسی از تشخیص مسئله و موضوع در مباحث علمی جلوگیری می‌کند. به گفته مقام معظم رهبری این شورا، شورای پایدار است و گرایشات سیاسی نباید دخالتی در حوزه تصمیم‌گیری آن داشته باشد.

عاملی تصریح کرد: فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کار مکانیکی و صنعتی نیست که تولید کنیم و از طرفی خروجی بگیریم چرا که کار فرهنگی ظرفیت‌های زیادی دارد که مهمترین کار آن هم ارتباط با نسل جوان و دانشگاهی است.

وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در دهه اخیر جمهوری اسلامی را رژیم معرفی کردند که این موضوع جفای بزرگی در حق انقلاب بود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مهمترین کار شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط با نسل دانشگاهی است، تصریح کرد: در دوره چهارم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اسناد این شورا را به طور کلی انجام خواهم داد.

عاملی افزود: اجرایی شدن مصوبات شورای انقلاب فرهنگی مستلزم همدلی و همکاری است، ما بنا داریم اسناد شورای انقلاب فرهنگی را به طور کلی انجام دهیم و در واقع زمینه اجرایی شدن سندها را در این شورا ایجاد خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ما در کشور با جامعه‌ای روبرو هستیم که 60 میلیون کاربر فضای مجازی دارد که باید از این ظرفیت برای قدرت انقلاب استفاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان