بازدید 72115

کدام خودرو «برلیانس» موجود در بازار را بخریم؟

کد خبر: ۸۷۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 15 January 2019

کدام مدل برلیانس را بخریم؟ در هر رنج قیمت کدام مدل مناسب تر است؟ این دو سوال اساسی تقریبا برای همه افرادی که نه فقط برلیانس بلکه هر ماشینی می‌خواهند بخرند پیش می‌آید. برلیانس با توجه به طراحی ظاهر زیبا و امکانات کلی مناسب در ایران تبدیل به یکی از ماشین های محبوب شده است ولی طبیعتا همه افراد در اینکه کدام مدل را بخرند شک دارند. در این مطلب توضیحاتی درباره قیمت ها، مزایا و معایب هر محصول برای شما خواهیم داشت تا بتوانید به این نیازها پاسخ دقیق‌تری بدهید.

برلیانس کراس اولین مدلی است که تصمیم داریم در مورد آن صحبت کنیم. این خودرو با گیربکس اتوماتیک در دو مدل با ظرفیت موتور 1650 سی سی و مدل دیگر 1500 سی سی در بازار موجود است. طبیعتا بین این دو، تقاضا برای مدل با ظرفیت موتور بالاتر بیشتر است. قیمت صفر این خودرو در مدل 1650 سی سی با گیربکس اتوماتیک، در حدود 120 میلیون تومان است. ماشین نسبتا کوچکی حساب می‌شود و برای مصارف شهری بسیار مناسب است، این مورد در سفر البته باعث کوچک بودن صندوق ماشین نسبت به ماشین های مشابه می‌شود.

برلیانس H330 یکی دیگر از ماشین های پرفروش در ایران است. این خودرو نیز همانند برلیانس کراس، با ظرفیت موتورهای 1650 و 1500 سی سی در بازار عرضه می‌شوند. این خودرو برای هر دو ظرفیت، هم گیربکس دستی ارائه می‌کند و هم گیربکس اتوماتیک. بازهم طبیعتا درخواست برای برلیانس H330 اتوماتیک با ظرفیت 1650 سی سی بیشتر از سایر مدل های آن است. قیمت این ماشین برای ظرفیت 1650 سی سی با گیربکس اتوماتیک و دنده ای به ترتیب در حدود 110 الی 115 میلیون تومان و 85 الی 95 میلیون تومان است.

اگر در سایت دیوار برای خرید برلیانس H330 چرخی زده باشید ملاحظه می‌کنید که قیمت آن برای ظرفیت 1500 سی سی و گیربکس اتوماتیک، حدود 100 الی 105 میلیون تومان و برای مدل دستی، حدود 80 الی 85 میلیون تومان می‌باشد. شاید بزرگترین عیب این خودرو کیفیت پایین اجناس مورد استفاده در داخل کابین باشد که در اکثر برلیانس‌ها این ایراد مشاهده می‌شود.

برلیانس H320یکی دیگر از مدلهای برلیانس داخل کشور است که همانند همتای خود برلیانسH330 در دو مدل اتوماتیک و دستی با موتورهایی به حجم 1650 سی سی و 1500 سی سی عرضه بازار می‌شود. در مدل 1650 سی سی با گیربکس اتوماتیک، قیمت در حدود 100 الی 110 میلیون تومان برای این ماشین عرف است، و برای گیربکس دستی، قیمتی در حدود 90 الی 95 میلیون تومان برای این ماشین عرضه می‌شود. برلیانس H320 با ظرفیت 1500 دنده اتوماتیک در بازار در حدود قیمت 100 میلیون تومان معامله می‌شود و مدل گیربکس دستی آن بسیار کم تقاضا است و قیمت خاصی برای موتور 1500 سی سی با دنده دستی نمی‌توان مشخص کرد.

برلیانس H230 با دو گیربکس اتوماتیک و دستی در بازار موجود می‌باشد. در مدل دستی قیمت آن بسیار نسبت به سایر مدل ها کمتر است و گیربکس دستی این ماشین حدود 65 الی 70 میلیون تومان قیمت دارد. در مدل اتوماتیک قیمت با اندکی افزایش به عدد 85 الی 90 میلیون تومان می‌رسد. البته تقاضا برای خرید این ماشین چندان زیاد نیست و خریداران معمولا کسانی هستند که تصمیم به استفاده بلند مدت از ماشین دارند.

و اما ارزان ترین خودرو برلیانس، برلیانس H220 که بسیار بسیار مورد توجه است. همانند برلیانس H230 این ماشین با دو گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار موجود است.در سایت دیوار آگهی خرید و فروش برلیانس H220 با گیربکس دستی، در حدود 65 میلیون تومان مشاهده می‌شود و مدل اتوماتیک آن نیز اندکی از این قیمت بالاتر و در حدود 75 میلیون تومان است.

به طور کلی خودروهای برلیانس خودروهایی زیبا از نظر طراحی هستند ولی واقعیت درباره تمام ماشین های چینی از جمله برلیانس این است که اصطلاحا مشتری اول و آخر خودتان خواهید بود، یعنی در هنگام فروش معمولا افت قیمت ماشین بسیار زیاد است. همچنین ماشین‌های ساخته شده در کشور چین که در ایران موجود هستند معمولا از کیفیت اجناس مناسبی در داخل کابین برخوردار نیستند که این شاید برای کسانی که قبلا ماشین خارجی داشته اند آزاردهنده باشد. اما با این حال مزایای خود را نیز دارا می‌باشند، مثلا ماشین‌هایی زیبا از نظر طراحی هستند، امکانات رفاهی‌شان نسبت به رقبای هم قیمتشان مناسب و قابل توجه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار