بازدید 2527

پکن سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل می‌کند

وزیر تجارت چین گفت که پکن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش خواهد داد و به مشکلاتی که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور با آن روبرو هستند، رسیدگی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 14 January 2019

وزیر تجارت چین گفت که پکن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش خواهد داد و به مشکلاتی که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور با آن روبرو هستند، رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وزیر تجارت چین گفت: پکن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش خواهد داد و به مشکلاتی که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور با آن روبرو هستند، رسیدگی خواهد کرد.

وزیر تجارت چین، ژونگ شان گفت: چین مالکیت کامل شرکت‌ها برای خارجی‌ها را در حوزه‌های بیشتری از اقتصاد این کشور امکان‌پذیر خواهد کرد و تعداد صنایعی را که در آن سرمایه‌گذاری خارجی ممنوع یا محدود شده است را کاهش خواهد داد.

این اظهارات تا حدود زیادی تکرار بیانات قبلی مقامات چین در مورد باز کردن بیشتر فضای بازار بود.

ژونگ گفت: در سال ۲۰۱۸، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین، نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد کرده و به ۱۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

البته این نشان‌دهنده روند کند شدن رشد سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های قبل است. در سال ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری خارجی در چین ۷.۹ درصد رشد کرده بود و در سال ۲۰۱۶ هم این مقدار ۴.۱ درصد بود.

اما ژونگ گفت که چین توانسته است در شرایطی که اقتصاد جهان وضعیتی ناامیدکننده دارد، رشد سرمایه‌گذاری خارجی پایدار خود را حفظ کند. او اشاره کرد که سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه اول سال گذشته در جهان ۴۱ درصد افت کرده بود.

ژونگ گفت: حل‌وفصل مناسب اختلافات تجاری با ایالات‌متحده وظیفه مهم وزارت تجارت در سال ۲۰۱۹ است.

دو طرف در هفته گذشته در پکن، ۳ روز مذاکره تجاری، در سطح معاونان وزیران، برگزار کردند.

ژونگ گفت: وزارت تجارت به دنبال این است که در سریع‌ترین زمان ممکن قانون سرمایه‌گذاری خارجی را معرفی کند تا رسیدگی بهتری به شکایت‌ شرکت‌های خارجی صورت گرفته و سرمایه‌های خارجی بیشتری جذب تولید و فناوری‌های بالا شوند.

او گفت: این وزارتخانه خارجی‌ها را تشویق خواهد کرد که در مناطق مرکزی و غربی چین سرمایه‌گذاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل