بازدید 61300
۲

آیا بسترن B50f هنوز ارزش خریدن دارد؟

کد خبر: ۸۶۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 14 January 2019

در سال‌های اخیر بازار ایران به محیطی بسیار خوب برای خودروسازان چینی تبدیل شده است. روزبه‌روز شاهد این هستیم که برندهای مختلف و متعددی از شرکت‌های چینی در خیابان‌های کشور رفت‌ وآمد می‌کنند. یکی از این برندها بسترن است. بسترن تولید شده توسط کمپانی باسابقه فاو (FAW) چین است که 4-5 سالی است به‌صورت جدی در بازار ایران حضور دارد.

به گزارش «تابناک»، فاو ابتدا بسترن B50 و به دنبال آن بسترن B50f را وارد بازار کرد و هم‌اکنون یکی دو سالی است که برادر کوچکترآنها یعنی B30 نیز پا به بازار ایران گذاشته و اتفاقاً مورد استقبال نیز قرارگرفته است.

با افزایش قابل‌توجه قیمت دلار در پائیز 97 و به‌تبع آن افزایش چشمگیر قیمت خودرو ، B50f صفرکیلومتر را می‌توان با بودجه‌ای در حدود 160 میلیون تومان خریداری کرد. البته امروز مدل صفر بسترن کمتر در بازار دیده می‌شود اما مدل‌های 96 به قبل وجود دارند. در سایت دیوار خرید و فروش خودروهای بسترن B50f    مدل 95 -94 با کارکردی بین 50 تا 80 هزار کیلومتر باقیمتی حدود 125 الی 140 میلیون برای فروش آگهی شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم که با نیم‌نگاهی بر ویژگی‌ها و وضعیت بسترن B50f و بررسی رقبای آن در بازار ایران ببینیم که آیا با قیمتی درحدود 160 میلیون تومان بسترن می‌تواند گزینه بهینه و مناسبی بوده و ارزش خرید بالایی را دارا باشد؟

آسا B50f خودرویی چینی است که در ایران توسط بهمن خودرو مونتاژ و عرضه می‌گردد. بسترن آسا B50f دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه است که حجم موتوری حدود 1800 سی‌سی دارد. بسترن با این مشخصات می‌تواند قدرتی برابر با 142 اسب بخار و گشتاوری 172 نیوتن‌متری تولید کند. از نظر ظاهری این خودرو در مقایسه با رقبای خود حرفی برای گفتن دارد و می‌توان گفت که ایتال دیزاین در طراحی این خودرو موفق بوده است. اما از لحاظ فنی، هماهنگی گیربکس و موتور، استهلاک و ... باید تأمل بیشتری هنگام خرید خودرو داشت.

لیفان 820

لیفان 820 یکی از لوکس‌ترین تولیدات شرکت لیفان است که به‌عنوان یک سدان چینی زیر 200 میلیون تومان رقیبی جدی برای بسترن B50F در بازار ایران به‌حساب می‌آید. به نظر می‌رسد طراحی ظاهری این خودرو برگرفته از پلتفرم تویوتا کمری باشد اما از زوایای مختلف به ماشین‌های دیگری همچون سوناتا نیز شبیه است.

لیفان 820 از یک موتور 2400 سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی در حدود 185 است بخار و گشتاوری 221 نیوتن‌متری تولید کند. طراحی زیبای لیفان و کابین دلباز و جادار آن می‌تواند به‌ عنوان یک عامل تأثیرگذار در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید بسترن و لیفان عمل کند. این خودرو هم‌اکنون در بازار قیمتی در بازه 170 تا 175 میلیون تومان دارد که از لحاظ قیمتی چیزی در حدود 10-15 میلیون تومان از بسترن بیشتر است. در سایت دیوارمدل‌های پایین‌تر این ماشین را می‌توان با قیمت‌هایی حول‌ وحوش 130 تا 145 میلیون تومان خریداری کرد.

آریزو 5

آریزو 5 یکی از تولیدات برند چینی چری است که چند سالی است به بازار ایران معرفی شده است. طراحی این خودرو را شاید بتوان جوان‌پسندتر از رقبای هم‌وطن آن قلمداد کرد. این خودرو از پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 1500 سی‌سی بهره‌مند شده است که این موتور می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. فضای کابین و مصرف پایین از دیگر مزایای این سدان چینی است. این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شده است. قیمت مدل دنده‌ای آریزو5 چیزی حدود 145 میلیون و مدل اتوماتیک آن حدود 180 میلیون تومان است.

ام جی 360

MG یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و نامی ماندگار در این صنعت است که مالکیت آن هم‌اکنون در اختیار چینی‌هاقرارگرفته است. یکی از مدل‌های ارزان‌قیمت ام جی که یکی دو سالی است وارد بازار ایران شده، MG360هست. در ایران شرکت صنعت خودروی آذربایجان مونتاژ MG360 را به عهده دارد و آن را در سه تیپ گیربکس دستی، اتوماتیک و اتوماتیک شش سرعته توربوشارژ به بازار عرضه می‌کند.

ام جی 360 برای تولید قدرتی برابر 107 اسب بخار و گشتاوری حدود 135 نیوتن‌متر از یک پیشرانه 1500 سی‌سی کمک می‌گیرد. انگلیسی الاصل بودن ام جی باعث شده دید بهتری نسبت به کیفیت آن در اذهان عمومی شکل بگیرد. هم‌اکنون بهترین مدل این خودرو باقیمتی کمتر از 160میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. آگهی‌های فروش مدل‌های کارکرده ‌ام جی 360 را می‌توان باقیمتی در حدود 120 -130 میلیون تومان در سایت دیوار مشاهده کرد.

در این مطلب سعی کردیم خرید بسترن B50f را که هم‌اکنون چیزی در حدود 160 میلیون تومان قیمت دارد را با رقبای هم‌وطنش مقایسه کنیم. به‌صورت کلی ویژگی‌های اصلی هر مدل را ذکر کردیم که می‌توانیم باکمی بررسی دقیق‌تر متوجه شویم که با بودجه‌ای کمتر از 200 میلیون تومان خرید کدام ماشین برای مصرف و سلیقه‌مان عقلانی‌تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
چه مقایسه ضعیفی!
کلا ماشین های شتر، گاو پلنگ چینی ارز خریدن ندارد. صرفا ظاهر زیبایی داشته. استحکام و مصرف خوبی ندارند از طرف دیگر در مواجهه با تصادف قطعاتی مصرفی آنها یافت نمی شود و بازار خدمات پس از فروش آنها اصلا جالب نیست. بازار دست دوم آن نیز کم طرفدار می باشد. در کل ماشین های یکبار مصرف میباشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل