بازدید 2347

هند: پاکستان درباره مذاکرات صلح جدی نیست

هند در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان مبنی بر این که دهلی نو درباره صلح پاسخگو نیست، گفت: پیشنهادهای اسلام آباد برای مذاکره با توجه به اقدامات این کشور از جمله فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک این کشور جدی نیست.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 12 January 2019

هند در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان مبنی بر این که دهلی نو درباره صلح پاسخگو نیست، گفت: پیشنهادهای اسلام آباد برای مذاکره با توجه به اقدامات این کشور از جمله فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک این کشور جدی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، راویش کومار سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: دیدار مقامات پاکستانی با تروریست‌ها و اعلام حمایت از آنها نشان دهنده جدی نبودن اسلام آباد در مذاکره صلح با هند است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در گفت و گو با یک رسانه ترکیه اعلام کرده بود هند به تلاش‌های وی برای آغاز مذاکرات صلح پاسخگو نبوده است.

 کومار ادامه داد: نارندا مودی نخست وزیر هند به هنگام مراسم سوگند عمران خان در ماه اوت با وی تماس گرفته و به او تبریک گفت. زمانی که آنها می‌گویند برای مذاکرات آماده هستند پس چرا وزرای آنها با کسانی دیدار می‌کنند که از نظر بین المللی در لیست تروریستها قرار دارند.  

سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: در طول چند ماه گذشته چندین مثال وجود دارد در همین راستا چندی قبل وزیر امور مذهبی پاکستان با رئیس گروه "جماعت الدعوه" دیدار کرده است. همچنین در ماه دسامبر وزیر کشور پاکستان با نمایندگانی از این گروه دیدار کرده و آشکارا حمایت خود را از آنها اعلام کرد.

این مقام وزارت خارجه هند اعلام کرد: اگر پاکستان برای مذاکرات آماده است چرا اقدامی علیه "تروریست‌های" دخیل در حمله بمبئی و حمله ژانویه ۲۰۱۶ در پاتانکوت در ایالت پنجاب هند انجام نداده است.

وی ادامه داد: آشکارا معلوم است که هنوز حمایت‌ها ادامه دارد و هیچ چیز تغییر نکرده است.

کومار درباره نقش پاکستان در افغانستان گفت: هند وقت کافی داشته است و بار دیگر اعلام می‌کند که پاکستان نقش برهم زده ی صلح در افغانستان را برعهده دارد.

وی درباره هرگونه گفت و گوی مستقیم با طالبان گفت: موضع ما در این باره کاملا آشکار و پایدار است. ما در گذشته اعلام کردیم از صلح و روند مصالحه در افغانستان حمایت می‌کنیم و در این روند از هر اقدامی برای دستیابی به این هدف پشتیبانی می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار