بازدید 2012

رئیس مجلس پاسخگوی دانشجویان می‌شود؟

کد خبر: ۸۶۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 12 January 2019

هر دو جلسه این هفته بسیجی‌ها با مقامات قوه مقننه بدون حضور رسانه‌ها و پشت در‌های بسته برگزار می‌شود؛ اما روایت‌های حاضران در این جلسات نکات جالبی برای تحلیلگران خواهد داشت. منتظر آن روایت‌ها می‌مانیم.

به گزارش دانشجو، پاسخگویی مسئولین به دانشجویان و حضور آن‌ها در جلسات دانشجویی، همواره یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر انقلاب بوده. اما در سال‌های اخیر، بسیاری از مسئولین کشوری و لشکری دعوت‌ها و درخواست‌های مکرر دانشجویان برای حضور در جلسات دانشجویی را بی‌پاسخ گذاشته‌اند. در این میان، برخی از مسئولین با دعوت دانشجویان به جلسات خصوصی اما صریح و بی‌تعارف، تا حدی توانسته‌اند غیبت خود در جمع‌های دانشجویی را جبران کنند.

پویا سلیمانی، مسئول سیاسی بسیج دانشگاه صنعتی شریف شب گذشته در حساب کاربری توئیتر خود نوشت که بسیج دانشجویی این هفته دو جلسه مهم با مسئولین قوه مقننه خواهد داشت. بر این اساس، امروز شنبه از ساعت ۱۴ بسیج دانشجویی دانشگاه شریف مهمان آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی خواهد بود. این اولین جلسه دانشجویی سخنگوی شورای نگهبان نیست. آقای کدخدایی چند ماه پیش یک جلسه صریح و مفصل با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) هم داشت، اما با وجود دعوت بسیج دانشگاه شریف برای حضور در مراسم روز دانشجوی این دانشگاه، در شریف حضور نیافت و حالا بسیجی‌های شریف را به جلسه‌ای خصوصی و احتمالا صریح دعوت کرده.

هفته شلوغ بسیج دانشگاه‌های تهران/ رئیس مجلس پاسخگوی دانشجویان می‌شود؟

خبر مهم‌ترِ سلیمانی، اما مربوط به جلسه دیگری است. جلسه‌ای که به گفته او قرار است اواسط این هفته و با حضور مسئولین و نمایندگان بسیج ۸ دانشگاه بزرگ تهران، در دفتر آقای علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شود. لاریجانی از مسئولینی است که تعاملات بسیار اندکی با دانشجویان دارد و در دوران ریاستش بر پارلمان در هیچ نشست بی‌تعارف و صریحی در دانشگاه‌ها حاضر نشده. جلسه این هفته‌ی ۸ بسیج دانشجویی با لاریجانی می‌تواند جلسه‌ای کم‌سابقه و حتی تاریخی باشد. دانشجویان بسیجی در تمام دوران ریاست لاریجانی بر مجلس-به خصوص پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی- به عملکرد او انتقادات فراوانی داشته‌اند و مشخصا در ماجرای تصویب برجام در مجلس، او را همدست روحانی و دولتش می‌دانند.

هر دو جلسه‌ این هفته‌ بسیجی‌ها با مقامات قوه مقننه بدون حضور رسانه‌ها و پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد. اما روایت‌های حاضرین در این جلسات احتمالا نکات جالب توجهی برای تحلیلگران و فعالین سیاسی خواهد داشت. منتظر آن روایت‌ها می‌مانیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار