بازدید 3295

برگزاری گردهمایی ضد دولتی در ونزوئلا

کد خبر: ۸۶۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵ 12 January 2019

مخالفان دولت ونزوئلا در واکنش به مراسم تحلیف و آغاز دومین دور ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو»، از برگزاری یک گردهمایی ضد دولتی در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر کاراکاس خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «خوآن گوآیدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا و از رهبران اپوزیسیون در واکنش به مراسم تحلیف و آغاز دومین دور ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» در این کشور آمریکای لاتین، اعلام کرد که اپوزیسیون ونزوئلا برای تصمیم گیری و تعیین اقدامات بعدی خود یک گردهمایی عمومی برگزار خواهد کرد.

گوآیدو در یک پیام توئیتری با اشاره به اینکه این گردهمایی اواخر روز جمعه برگزار خواهد شد، نوشت: «ما برای تعیین راهی جهت بازگشت به مسیر قانون اساسی یک گردهمایی عمومی در مقابل دفتر سازمان ملل و با حضور بخشهای مختلف کشور برگزار خواهیم کرد».

این قانونگذار در ادامه مدعی شد که مجلس ملی ونزوئلا به دلیل تخریب کامل چارچوب قانون اساسی ونزوئلا متعاقب مراسم تحلیف مادورو، کار بر روی یک وضعیت فوق العاده را آغاز کرده است.

گفتنی است نیکلاس مادورو که روز پنج شنبه دهم ژانویه طبق برنامه ریزی قبلی و در مراسمی در دادگاه عالی کاراکاس برای آغاز دومین دور ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد، در یک سخنرانی از اتحادیه اروپا انتقاد و واشنگتن را متهم کرد که علیه کشور بحران زده وی یک جنگ جهانی امپریالیستی به راه انداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل