بازدید 2878

ریپل یک شبکه‌ی پرداخت آنی جهانی

کد خبر: ۸۶۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 10 January 2019

بیت‌ کوین را فقط نمی‌توان یک ارز دوران‌ساز نامید که به ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده دامن زده است، بلکه آن را باید معیار استاندارد تمامی ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. ارزهایی را که از بیت‌ کوین الهام گرفته‌اند، آلت‌ کوین (ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین) نامیده‌اند. همه‌ی این ارزهای جایگزین، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ و بهبودیافته‌ای از بیت‌ کوین هستند.

گرچه استخراج برخی از این ارزها آسان‌تر از استخراج بیت‌ کوین است، اما معایبی هم دارند که از آن‌میان می‌توان به ریسک بالاتری که ناشی از کمتر بودن نقدینگی، حفظ ارزش و پذیرش آنها در بازار است، اشاره کرد. ازآنجاکه قیمت بیت‌ کوین‌ها به‌طور تصاعدی در حال‌ افزایش است، ما در اینجا  ارزهای دیجیتالی را معرفی می‌کنیم که از میان ۷۰۰ ارز رمزنگاری شده انتخاب شده‌اند.

ریپل (XRP)

ریپل یک شبکه‌ی پرداخت آنی جهانی است که امکان پرداخت‌های بین‌المللی فوری، قطعی و کم‌هزینه‌ را فراهم می‌آورد. ریپل بانک‌ها را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های بین‌المللی و فرامرزی را به‌صورت آنی، با شفافیت انتها‌به‌انتها و هزینه‌های پایین‌تر انجام دهند.

این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده است، درحال‌حاضر دارای ارزش بازاری معادل ۱.۲۶ میلیارد دلار است. سیستم ساخت این ارز نیازی به استخراج ندارد و به‌خاطر این ویژگی با بیت‌ کوین و ارزهای جایگزین دیگر متفاوت است. ازآنجاکه ساختار ریپل نیازی به استخراج ندارد، مصرف انرژی محاسبه‌کردن را کاهش می‌دهد و تأخیر شبکه را به‌حد‌اقل‌ می‌رساند.

ریپل بر این باور است که توزیع ارزش، راه قدرتمندی برای تشویق به رفتارهای معین است و بدین‌ترتیب درحال‌حاضر قصد دارد تا XRP را اساسا از طریق معاملات توسعه‌ی کسب‌وکار توزیع کند و بدین‌وسیله برای فراهم‌کنندگان نقدینگی که دامنک‌های محدود‌تری را برای پرداخت‌ها ارائه می‌کنند، مشوق‌هایی را درنظر گرفته است و XRP را به خریداران سازمان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در XRP می‌فروشد.

منبع: رسانهٔ آموزشی «چطور»

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار