بازدید 2310

جوابیه «لیزینگ کارآفرین» به خبر «تابناک»

کد خبر: ۸۶۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 10 January 2019

در مورخه 7 دی ماه 1397 مطلبی با عنوان"لیزینگی که قوانین شورای پول و اعتبار را رعایت نکرد و هیان مدیره آن بیش از 377 میلیون تومان پاداش و حق حضور گرفتند" در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر شد.

در این مطلب عنوان شده بود که صورت های مالی منتهی به 31 شهریور 1397 لیزینگ کارآفرین وابسته به بانک کارآفرین نشان می دهد که طبق گزارش حسابرس این لیزینگ موضوع ماده 43، دستورالعمل تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ را رعایت نکرده است. همچنین در مطلب اشاره شده بود که طبق همین صورت های مالی، به اعضای هیات مدیره این شرکت برای شش ماهه نخست سال جاری حدود 138 میلیون و 890 هزار و 200 تومان پاداش پرداخت شده که این میزان پاداش تقریباً برابر با کل پاداش سال 1396 هیات مدیره بوده است. همچنین حق حضور پرداختی به اعضای هیات مدیره در همین مدت حدود 33.3 میلیون تومان بوده است.

لیزینگ کارآفرین جوابیه ای را در مورخه 18 دی ماه 1397 برای سایت تابناک اقتصادی ارسال نموده است که در این جوابیه ضمن تایید موارد فوق بیان شده است که در زمینه رعایت نکردن موضوع ماده 43، دستورالعمل تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ، متاسفانه یک اشتباه تایپی در گزارش حسابرس قانونی موجب سوء برداشت تنظیم کنندگان خبر منتشره گردیده است که موسسه حسابرسی مذکور طی نامه ای نسبت به اصلاح گزارش حسابرسی خود اقدام و آن اشتباه تایپی را اصلاح نموده اند. همچنین این لیزینگ پیرامون پاداش ها و حق حضور پرداخت شده در شش ماهه نخست سال جاری به اعضای هیات مدیره خود عنوان نموده است که در صورت ریز هزینه های فروش، ادرای و عمومی منتهی به 31 شهریور 1397 به مبلغ 139 میلیون تومان مربوط به پاداش عملکرد اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در سال 1396 می باشد که بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 25 اردیبهشت 1397 در سال 1397 پرداخت و جزء هزینه های دوره شناساسی شده و مربوط به پاداش پرداختی سال 1397 نمی باشد.

به هر صورت باید گفت که تنها منبع در دسترس نویسنده، صورت های مالی منتشر شده این شرکت در سایت کدال بوده است و این مطلب با استناد به همین صورت های مالی، تهیه و منتشر شده است.  

در ادامه متن کامل جوابیه لیزینگ کارآفرین آمده است:

 

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تابناک

با سلام و احترام

 

عطف به انتشار خبر شماره 864387 مورخ 7 دی ماه 1397 در آن پایگاه خبری با عنوان لیزینگی که قوانین شورای پول و اعتبار را رعایت نکرده لازم است به اطلاع برساند که محتوای خبر مذکور نادرست می باشد.

لذا جوابیه این شرکت به شرح زیر برای انتشار در آن پایگاه خبری طبق موازین قانون مطبوعات و رسانه های دیجیتال و مجازی ارسال می گردد. لطفا در اولین روز پس از دریافت، نسبت به انتشار آن تصحیح خبر مذکور اقدام لازم را بعمل آورید. متاسفانه یک اشتباه تایپی در گزارش حسابرس قانونی موجب سوء برداشت تنظیم کنندگان خبر منتشره گردیده که موسسه حسابرسی مذکور طی نامه شماره 34429-97 مورخ 12 دی ماه 1397 نسبت به اصلاح گزارش اقدام و آن را این گونه تصحیح نموده اند. "برای تشریح و تاکید بیشتر اعلام می دارد، در طی دوره مالی مورد رسیدگی عملیاتی که منجر به فزونی از حد نصاب مقرر باشد انجام نشده است".

همچنین باید به اطلاع برسانیم:

در خصوص مفاد مواد 42 و 43 دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ موضوع عدم تجاوز حداکثر مجموع مانده تسهیلات اعطایی به هر مشتری از 5 درصد مجموع حقوق صاحبان سهام، به استحضار می رساند طبق آخرین صورت های مالی حسابرسی شده مربوط به 29 اسفند 1396، سقف مجموع مانده تسهیلات اعطایی به هر مشتری رعایت شده است.

در رابطه با میزان هزینه پاداش پرداختی به اعضای هیات مدیره به استحضار می رساند مبلغ درج شده در صورت ریز هزینه های فروش، اداری و عمومی دوره منتهی به 31 شهریور 1397 به مبلغ 139 میلیون تومان مربوط به پاداش عملکرد اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در سال 1396 می باشد (سهم هر کدام 23 میلیون تومان) که بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 25 اردیبهشت 1397 در سال 1397 پرداخت و جزء هزینه های دوره شناسایی شده و مربوط به پاداش پرداختی سال 1397 نمی باشد. همین موضوع عیناً در سال مالی 1396 نیز مربوط به هزینه پاداش عملکرد اعضای هیات مدیره در سال 1395 بوده که در سال 1396 پرداخت شده است که در سرفصل مذکور بر اساس صورت های مالی نمونه سازمان حسابرسی منعکس گردیده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها