بازدید 13775

پروژه «بولتون ـ پمپئو» می تواند ترامپ را به ماندن در خاورمیانه متقاعد کند؟/ تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از خاورمیانه!

در همین رابطه، این پرسش مطرح می شود که چرا سیاست آمریکا در سوریه تا این اندازه متناقض عمل می کند؟ چرا در حالی که ترامپ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اصرار می ورزد، بولتون و پمپئو خروج را مشروط می کنند و به دنبال لغو یا تعویق آن هستند؟!
کد خبر: ۸۶۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 07 January 2019

تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ در اعلام خروج قریب الوقوع نظامیان آمریکایی از سوریه پرسش های بسیاری را در باره آینده این کشور و وضعیت کردهایی که همواره مورد حمایت واشنگتن بودند، مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که ترامپ اعلام کرده بود، از سوریه خارج خواهد شد، به مرور و با گذشت چند هفته، ابهامات و تردیدهایی بسیاری در مورد خروج یا عدم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به وجود آمد.

در واقع، ابتدا آمریکایی ها اعلام کرده بودند که فورا نیروها را خارج می کنند؛ سپس یک بازه زمانی 120 روزه اعلام شد و در نهایت، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه شروطی برای خروچ آمریکا از سوریه مطرح کرد که گویا دلیلی بر ماندن باشد تا خروج.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است با اعلام مشروط بودن تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ـ که پس از گفت وگوی تلفنی اخیر میان رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه رسانه ای شد، تصریح کرد، کشورش برای اجرایی کردن فرمان عقب نشینی از سوریه ،خواهان تدابیر و تضمین های ویژه امنیتی است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت: برای اجرایی شدن این تصمیم، ترکیه باید در خصوص عدم حمله به متحدان کرد ایالات متحده تضمین بدهد. همچنین امنیت اسرائیل باید تضمین شود.

در همین رابطه، این پرسش مطرح می شود که چرا سیاست آمریکا در سوریه تا این اندازه متناقض عمل می کند؟ چرا در حالی که ترامپ، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اصرار می ورزد، بولتون و پمپئو خروج را مشروط می کنند و به دنبال لغو یا تعویق آن هستند؟!

پروژه «بولتون-پمپئو»  می تواند ترامپ را به ماندن در خاورمیانه متقاعد کند؟/ تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از خاورمیانه!

پاسخ را باید در دو پروژه جدا جستجو کرد: پروژه ترامپ و پروژه بولتون ـ پمپئو

پروژه ترامپ

پروژه ترامپ را می توان پروژه «خروج» نامید. خروج از همه مناطق و کشورهایی که هزینه هایی برای آمریکا دارد. در واقع، ترامپ، حضور آمریکا در خاورمیانه را بی فایده با هزینه های اقتصادی و انسانی زیادی می داند و ماندن در این منطقه را برای منافع واشنگتن غیر ضروری تلقی می کند. به همین جهت، ترامپ با یک دیدگاه شخصی نیز دستور خروج نیروهای آمریکا از سوریه را صادر کرده است.

پروژه بولتون ـ پمپئو

بر خلاف ترامپ، بولتون و پمپئو که خاستگاهی نومحافظه‌کار دارند، حضور آمریکا در خاورمیانه و سوریه را ضروری می دانند و تلاش زیادی نیز برای متقاعد کردن ترامپ به خرج داده اند. آن ها بر این باورند که خروج آمریکا از خاورمیانه می تواند نفوذ ایران و روسیه در این منطقه را برای همیشه تثبیت کند؛ مسأله ای که چندان برای متحدان سنتی آمریکا در خاورمیانه و از جمله عربستان و اسرائیل خوشایند نیست.

لذا، پس از تصمیم شخصی ترامپ برای خروج از سوریه، دور جدیدی از تلاش ها برای تغییر دیدگاه و تصمیم ترامپ را آغاز کردند؛ تلاش هایی که منجر به سفر همزمان بولتون و پمپئو با خاورمیانه شد.

ظاهرا این دو مقام نزدیک به ترامپ، قصد دارند دغدغه او در مورد هزینه های نظامی آمریکا در خاورمیانه را مرتفع کنند. به همین جهت، احتمالا آن ها به منطقه سفر کرده اند (با سفر پمپئو به هشت کشور و سفر بولتون به اسرائیل و ترکیه) تا از این کشورها بخواهند هزینه های حضور آمریکا در منطقه را پرداخت کنند. به نظر می رسد، این تنها راه حل پیشروی برای بقای پروژه بولتون ـ پمپئو و متقاعد کردن ترامپ است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
سیاست ترامپ همیشه با جمهوری خواهان منطبق نیست یکیش همینه پمپیو وبولتون هم نبودن هرکس دیگری از جمهوری خواهان بود همین مواضع را داشتن
در جریان بحران سوریه تا همین الان همیشه یک سوال برای من وجود داشته
چرا آمریکا و غرب و عربستان و امارات و ترکیه و اسرائیل و بقیه حامیان تروریستها و به قول اونها مخالفان بشار اسد از برگزاری یک انتخابات که بشار اسد هم بعنوان یک کاندیدا در اون حاضر باشه نگرانند و اجازه برگزاری چنین انتخاباتی رو ندادند ؟
مگه اونها و دوستان آمریکا پرست ایرانیشون نمیگند و نمی‌گفتند که مردم سوریه بشار اسد رو نمی‌خواند و ازش متنفرند ، خب اجازه می‌دادند تا یک انتخابات برگزار بشه و بشار اسد هم یکی از کاندیداهای این انتخابات باشه و سازمان ملل هم بر این انتخابات نظارت کنه تا مردم سوریه نفرتشون رو از بشار اسد نشون بدند و با اون رو بیرون کنند و اینقدر هم از مردم سوریه کشته نمی‌شدند و این کشور نابود نمیشد
پس نگرانی آمریکایی‌های مردم دوست و دموکراسی خواه و دوستانشون چی بود که هیچوقت این پیشنهاد سوریه و ایران و روسیه رو قبول نکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
عاقبت زیادی صدا سیمای میلی تماشا کردن همینه.
اكر نخواهند خارج شوند بايد تعداد نيروهاى خودرا درسوريه انقدر اضافه كنند كه توان ماندن را بيابند واينكار با توجه شرايط داخلى امريكا شدنى نيست پي حتما خواهند رفت
کاری ندارد کافی است شیوخ گاو سعودی را بیشتر بدوشند
همش نقشه است برای حمله و تهاجم به ایران هوشیار باشید
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
هوشیاری اینجا جواب نمی دهد ،توانایی جواب میدهد.
آیا ما توان این چنین جنگی را داریم .
اشتباه نكنيد و هوشيار باشيد اين حركات، حركات منحرف كردن اذهان است آنها آمده حمله به ايران دارند مي شوند
از این جان بولتون و مایک پمپئو باید ترسید٬ نومحافظه کاران خطرناکی هستند و هدفشون جنگه.
شایدهجوم کشورهای حوزه خلیج فارس جهت بازکردن سفارتخانه هایشن نشانه یک توطعه در درازمدت برای اشغال مجدد سوریه ویاحتی ترورغیرمستقم بشاراسدوبی سروصدا ومخفیانه به روشهای مسمومییت ازطریق برنامه های دوستانه و...باشدچون اینگونه تعجیل واقعامشکوک بنظرمیرسد.به امیدپیروزی کامل مسلمانان ونیروهای جبهه مقاومت برامریکا و اسراییل.
این دفعه جنگ بشه ژن های خوب و سایر بچه های مسوولین باید خط مقدم باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان