بازدید 8841

آغاز تلخ‌ترین پروژه میلیاردی دانشگاه آزاد!

اگر قرار باشد معادل امروزی‌ای برای «نوشداروی بعد از مرگ سهراب» بیابیم، بعید است بتوانیم گزینه‌ای مناسب‌تر از پروژه‌ای که امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورده بیابیم. نوشدارویی که پس از مرگ جانگداز ۱۰ تن تجویز شده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 07 January 2019
اگر قرار باشد معادل امروزی‌ای برای «نوشداروی بعد از مرگ سهراب» بیابیم، بعید است بتوانیم گزینه‌ای مناسب‌تر از پروژه‌ای که امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورده بیابیم. نوشدارویی که پس از مرگ جانگداز ۱۰ تن تجویز شده است.

به گزارش «تابناک»، از صبح امروز پروژه‌ای در این دانشگاه آغاز شد که هدف از آن، ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان و البته کارکنان، هیات علمی و حتی ارباب رجوع این دانشگاه است. پروژه‌ای که اولویت نخست آن، جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده با اتوبوس‌های نو و ایمن بود که چند روز پس از حادثه محقق شد و اولویت دوم آن، نصب گاردریل در حاشیه مسیر‌های عبوری است.

حفاظ‌های فلزی مشهور راه‌ها که برخی بر این باورند که اگر پیش از این انجام گرفته بود، احتمالا آن رویداد شوم به وقوع نمی‌پیوست، ولو اتوبوس ترمز بریده باشد یا راننده قصور مرتکب شده باشد. حفاظی که طی روز‌های آینده تکمیل خواهد شد، اما هربار دیدنشان یادآور سهل انگاری‌هایی است که سال‌ها قدمت دارد و نتیجه آن، مرگ بوده و خون.

قصوری که مسئولان فعلی این دانشگاه تاکید دارند که می‌بایست رفع شود و برای رفع آن با تمام قوا په به میدان گذارده‌اند، هرچند تاکید دارند که سنگ بنای این قصور در دوران مدیران قبلی دانشگاه آزاد اسلامی گذارده شده که اکنون اتهامی متوجه ایشان نیست. اظهار نظری که برخی آن را ادامه جنگی پردامنه و کش دار می‌دانند که مدتهاست در پس پرده دانشگاه آزاد در جریان است و بعید است تمامی داشته باشد.

اما هزینه‌های نصب گاردریل چقدر بوده که تا به امروز انجام نشده است؟ این موضوعی است که ساعاتی پیش دستمایه گزارشی در ایسنا قرار گرفته و پیرو آن، بخش‌هایی از آن برگزیده شده و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است. گزارشی که در ادامه می‌توانید برش‌هایی از آن را بخوانید و در خصوص آن تامل کنید:

هر بسته گاردیل یعنی «گاردریل به طول ۴.۱۷ - تیرآهن نمره ۱۴ - پایه ۱.۵ متر آبکاری گرم - ست پیچ‌ومهره - یک ضربه‌گیر ورق ۲ گالوانیزه» حدود ۵۲۰هزارتومان خرج دارد. با توجه به این‌که هر بسته حدود ۴ متر را پوشش می‌دهد، برای هفت‌کیلومتر [طول مسیر ناایمن در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی]به حدود ۱۷۵۰بسته‌گاردریل نیاز است که تقریبا ۹۱۰میلیون‌تومان خرج دارد.

خرج نصب هر بسته گاردیل ۴.۱۷ متری که حدودا ۶۸کیلوگرم وزن دارد، ۶۸هزار تومان می‌شود؛ یعنی متری هزار تومان. پس هزینه نصب ۱۷۵۰بسته گاردریل، به ۱۱۹میلیون‌تومان می‌رسد. اگر ۹۱۰میلیون‌تومان هزینه خرید گاردریل را با ۱۱۹میلیون‌تومان هزینه نصب آن جمع کنیم، به جمع کل یک میلیارد و ۲۹میلیون تومان می‌رسیم.

این رقمِ یک‌میلیارد و اندی، در مقابل درآمد هزارهزارمیلیاردتومانی (یک تریلیون تومانی) دانشگاه‌آزادبسیار ناچیزی است. می‌دانیدکه؛ دانشگاه‌آزاد برای هر دانشجوی دکتری به‌صورت میانگین در هر ترم ۱۵میلیون‌تومان، دانشجوی‌ارشد هشت‌میلیون‌تومان و لیسانس دومیلیون‌تومان می‌گیرد.
 
نصب گاردریل در دانشگاه آزاد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مدیران سابق کجایند؟
مافیای قدرت و ثروت این حرفها حالیش نیست، فشار زیاد فقط کمی تکونش میده
تجربه نشان داده که گاردریل برای خودروهای سنگین کارایی ندارد همانند اتفاقاتی که در اتوبانهای برون شهری افتاد و مجبور به تعویض انها با حفاظ های بتونی شدند.
مگه تمام دانشجوهاش کشته شدن که نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشه؟! هزاران دانشجو هستند و در آینده خواهند آمد. پس همین الان هم که شروع شده غنیمته.
اصولا وجود یک دانشگاه آزاد توی اون ارتفاعات یکی از نیازهای مبرم و اولویتهای قشر مستضعف جامعه ست!
مطمین هستین این نرده ها جلو اتوبوس ترمز برده را میگیرن؟!!!
كى بود كى بود من نبودم
دوست عزیزی که شهریه ارشد رو 8 میلیون تومان و کارشناسی رو 2 میلیون تومان نوشتی. از کجا این آمار رو میارین؟ اکثر واحدها به دلیل کمبود دانشجو و پایین بودن شهریه تو پرداخت حقوقشون موندن. بیشتر رشته های کارشناسی شهریه کمتر از یک میلیون دارند. فقط شهریه رشته های علوم پزشکی بالاست.
شهریه دریافتی دکتری حدود 7 میلیون ارشد 3 میلیون وکارشناسی یک ونیم میلیون است وتقریبا 80 درصد واحدهای دانشگاه ازاد زیان ده هستند بیخود جو سازی نکنید ومستند بنویسید تا اعتماد مردم را از دست ندهید
یا خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ترمی 15 میلیون تومان برای دکتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که چی بشه؟ بیکار تو خونه بشینه یا 50 هزار تومن حقوقش بیشتر شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا مردم عقل ندارن که این پولها رو میدن به اینا.
من مسیر فوق را کاملا می شناسم و چند سالی در آن مسیر تردد داشته ام. نصب گاردریل اگرچه لازم است اما قطعا نمی تواند مانع بروز حوادث مشابه گردد. اتوبوسی که ترمز بریده و با وزن بسیار زیاد و در یک سراشیبی تند دور گرفته باشد ممکن است با گاردریل صرفا از افتادن در فضای دره مانند درامان بماند اما متوقف نخواهد شد و در نهایت سرنوشت بدی در انتظارش خواهد بود.
جان مادرت شما دست بردارید دانشجویان که دست بر داشته اند.شما به مسئولین فعلی دستمریضاد بگویید .ایراد را به مسئولین قبلی بگیرید
این دانشگاه باعث بدبختی مردم و خانواده ها و دولت شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان