بازدید 23924
بسته خبری جام ملت های آسیا 2019 در امارات - روز دوم؛

فلسطینِ ده نفره اولین امتیازش در تاریخ جام ملتها را گرفت/ جشن یک میلیارد نفری هندی‌ها با پیروزی پرگل و ناباورانه!/ استرالیای‌ جامدار در اولین بازی، مغلوب شگفتی‌ اردن شد/ داور جنجالی‌ که یک پنالتی به امارات هدیه داد، کنار گذاشته ‌شد/ گلزن هندی، مسی را جا گذاشت!+ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی فردا

هر سه بازی روز دوم جام ملت ها با نتیجه ای غیرعادی به پایان رسید تا مشخص شود، جام ملت های ۲۰۱۹ در امارات آبستن اتفاقات عجیبی است که از راه خواهند رسید. امروز تیم درجه دوی اردن، قهرمان دوره قبلی یعنی استرالیا را با انبوهی از بازیکنان شاغل در اروپا شکست داد و تیم سابقا ضعیف هند، تایلند را گلباران کرد و مقاومت فلسطین با یک یار کمتر مقابل مهاجمان زهردار سوریه جواب داد. اخبار جام ملت ها را هر روز در بسته خبری تابناک بخوانید.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 06 January 2019

به نظر می رسد، جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ آبستن حوادث و اتفاقات زیادی خواهد بود؛ تورنمنتی که در امارات، پس از توقف میزبان مقابل بحرین در بازی نخست، امروز در هر سه بازی نتیجه های غیرمنتظره را تجربه کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در این بسته خبری می توانید هر روز اخبار خواندنی رقابت های جام ملت ها را به لحظه مرور کنید.

عمر سوما و خربین، حریف مقاومت فلسطین 10نفره نشدند

فلسطین و سوریه در دومین بازی گروه دوم جام ملتها به تساوی رسیدند تا باز هم پیش بینی ها درست از آب درنیاید. سوریه با وجود عمر السوما و عمر الخربین در نوک حمله اش، می خواست با گل های زیادی فلسطین را شکست داده و با توجه به شکست استرالیا بخت صعود خود را افزایش دهد؛ اما فلسطین با دفاعی مطلق توانست دروازه خودش را بسته نگه دارد و با تداوم در کار دفاعی، نخستین امتیازش در تاریخ جام ملت ها را کسب کند. فلسطین در دوره قبلی جام ملتها شرکت داشت اما هر سه بازی دور گروهی را به عراق، اردن و ژاپن باخت و بدون امتیاز حذف شد، ولی حالا فلسطین امیدوارانه شروع کرده است.

فلسطینِ10نفره هم به سوریه نباخت/ جشن یک میلیاردنفری هندی‌ها با پیروزی پرگل و ناباورانه!/ استرالیای‌قهرمان، دراولین بازی مغلوب شگفتی‌سازان اردن شد/ داورجنجالی‌ که یک پنالتی به امارات هدیه داد، کنار گذاشته‌شد/ گلزن هندی، مسی را جا گذاشت!+ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی فردا

در دقیقه 69 محمد صالح بازیکن فلسطین کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد تا فلسطین 20 دقیقه پایانی بازی را با 10 نفر سپری کند؛ اما با وجود این، باز هم سوری ها موفق به گلزنی نشدند و در اولین گام تساوی ناامید کننده ای را کسب کردند. 

فلسطینِ10نفره هم به سوریه نباخت/ جشن یک میلیاردنفری هندی‌ها با پیروزی پرگل و ناباورانه!/ استرالیای‌قهرمان، دراولین بازی مغلوب شگفتی‌سازان اردن شد/ داورجنجالی‌ که یک پنالتی به امارات هدیه داد، کنار گذاشته‌شد/ گلزن هندی، مسی را جا گذاشت!+ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی فردا

هندوستان 4 - تایلند 1 / با پایکوبی یک میلیارد نفر کره زمین لرزید!

تیم ملی هندوستان که پس از یک دوره وقفه به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا 2019 رسیده است، امروز در اولین بازی اش موفق شد تیم به مراتب قوی تر تایلند را اسیر بازی منسجم خود ساخته و با هدایت کنستانتین سرمربی خوشفکرش چهار گل به ثمر برساند و شگفتی دیگری را در جام هفدهم رقم بزند.

پیروزی 4 گله در جام ملت های آسیا، پرگل ترین و بهترین پیروزی هند در تاریخ این رقابت هاست. قبلا بهترین برد هند نتیجه 3-1 مقابل هنگ کنگ در جام ملت های 1964 بود که با نایب قهرمانی این تیم به پایان رسید. پیش از این هندی ها در مجموع مسابقاتشان در جام ملت های آسیا تنها 8 گل زده بودند که امروز موفق شدند به اندازه نیمی از گل های تاریخشان، گل بزنند!

هندی ها که سومین حضور خود در هفده دوره از جام ملتها را تجربه می کنند به هیچ وجه جدی گرفته نشده اند اما امروز نشان دادند با تمام قوا و انگیزه برای خلق شگفتی به امارات آمده اند. در این بازی هم، تیمی که مالکیت کمتر توپ را داشت مانند دیدار استرالیا و اردن، به پیروزی رسید.

هند ۴-۱ تایلند؛ شکست سنگین تایلند برابر شگفت انگیزها - india 4 thailand 1 AFC Asian Cup 2019

شرح گل ها

دقیقه ۲۷؛ سونیل چهتری؛ (تایلند ۰-۱ هند): پس از خطای هند مدافع تایلند در محوطه جریمه، سونیل چهتری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه‌ای دقیق بر خلاف جهت حرکت بودپروم گل اول هند را به ثمر رساند.

دقیقه ۳۳؛ تیراسیل دنگدا؛ (تایلند ۱-۱ هند): ارسال مواج تیرانا از یک ضربه آزاد به دهانه دروازه هند در میان غفلت مدافعان هند با ضربه سر دنگدا به گل تساوی بخش تایلندی‌ها تبدیل شد.

دقیقه ۴۶؛ سونیل چهتری؛ (تایلند ۱-۲ هند): هند در اولین حمله خود در نیمه دوم به گل دوم رسید. ارسال سریع زمینی به محوطه جریمه به سونیل چهتری رسید و مهاجم باتجربه هند با ضربه‌ای بدون درنگ با بغل پای راست گل دوم را وارد دروازه تایلند کرد.

دقیقه ۶۸؛ آنیرود تاپا؛ (تایلند ۱-۳ هند): در وضعیت فاجعه بار دفاعی تایلند، پاس عمقی سونیل چهتری به کومام سینگ رسید و او را تک به تک کرد اما تعلل او سبب مدافعان تایلند از راه برسند. در نهایت چرخش و پاس عرضی او به تاپا رسید و او با ضربه‌ای نرم و فنی با روی پا توپ را وارد دروازه تایلند کرد.

دقیقه ۸۰؛ جه جه؛ (تایلند ۱-۴ هند): بازیکن تازه وارد هند با ضربه‌ای هنرمندانه و روی پا از پشت محوطه جریمه و بالای سر دروازه بان پراشتباه تایلند برای چهارمین بار هند را به گل رساند.

جشن یک میلیاردنفری هندی ها با پیروزی پرگل و ناباورانه!/ استرالیای‌قهرمان، دراولین بازی مغلوب شگفتی‌سازان اردن شد/ داورجنجالی‌افتتاحیه که یک پنالتی به امارات هدیه داد، کنار گذاشته‌شد/ گلزن هندی، مسی را جا گذاشت!+ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی فردا

شوک تیم رده 109 جهان به مدافع قهرمانی

در دومین بازی جام ملت‌های آسیا در امارات، تیم رده 109 رنکینگ جهان یعنی اردن موفق شد قهرمان دوره گذشته را شکست دهد! شکست کانگوروها در شرایطی است که این تیم موفق شده بود در دوره قبل مسابقات در کشورش عنوان قهرمانی را بدست آورد.

تیم اردن در حالی که برنده شد، تنها مالکیت 22 درصد توپ را در اختیار داشت. در حالیکه استرالیا 78 درصد صاحب توپ بود اما نتوانست کاری کند.در این بازی بازیکن استرالیا 627 پاس داشتند که 88 درصد آن دقیق بود و به هدف رسید. در حالی که اردنی‌ها 194 پاس به هم دادند که 58 درصد آن دقت لازم را داشت.

عامر شفیع، دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی اردن یکی از بهترین نمایش‌های دوران بازی خود را در دیدار امروز برابر اردن به نمایش گذاشت و از ابتدای مسابقه تا آخرین ثانیه که دو واکنش دیدنی داشت، عملکردی ارائه کرد که تیمش به برد ارزشمندی برابر استرالیا برسد؛ او که با سابقه‌ترین بازیکن اردن نیز محسوب می‌شود، در نبردهای هوایی نیز برتر از کانگوروها بود تا نخستین کلین‌شیت جام به نام او به ثبت برسد.

شرح گل

استرالیا صفر - اردن یک (دقیقه 26: انس بنی یاسین): بهاء عبدالرحمن کرنر را کوتاه کار کرد و به موسی التعمری پاس داد که ارسال سرضرب و پای چپ او را انس بنی یاسین با ضربه سر تماشایی که به زیر طاق دروازه برخورد داشت، تبدیل به گل کرد.

مأموریت داور اردنی لغو شد

رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا قدرتش را نشان داد و داور اردنی بازی افتتاحیه بعد از پنالتی بسیار مشکوکی که به سود اماراتی ها گرفت از لیست داوران دیدار تیم‌های کره جنوبی و فیلیپین در مرحله گروهی کنار رفت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ادهم مخادمه داور اردنی دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2019 را که شب گذشته (شنبه) دیدار تیم‌های امارات و بحرین را قضاوت کرد، از لیست داوران بازی کره جنوبی و فیلیپین کنار گذاشت. قرار بود مخادمه در این بازی به عنوان داور ذخیره ایفای نقش کند که به تشخیص AFC مهند قاسم عراقی جای وی را در لیست داوران این بازی گرفت. نسبت به قضاوت مخادمه در بازی افتتاحیه جام هفدهم، انتقادهای وسیعی وارد شد و خیلی ها اعلام آن پنالتی را که موجب نجات امارات شد، به مسائل بیرون زمین ربط می دهند.

کنار گذاشته شدن داور افتتاحیه جام هفدهم از لیست داوران دیدار «کره - فیلیپین»

سبقت ستاره هندی از لیونل مسی در جام ملتها !

ستاره تیم ملی هندوستان با باز کردن دروازه تایلند در جام ملتهای آسیا از رکورد گلزنی لیونل مسی عبور کرد. چتری در نیمه اول و در آغاز نیمه دوم موفق شد دو بار دروازه تایلند را در نخستین بازی، باز کند تا ستاره کشور پرجمعیتش در بازگشت به جمع بهترین های آسیا باشد. وی با این دو گل 67 گله شده است و از لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی در گلزنی بازی‌های ملی گذشت؛ بنابراین، چتری با این گل عملا به عنوان دومین گلزن فعال فوتبال در عرصه بین المللی رسید. کریس رونالدو با 85 گل صدرنشین گلزنان برتر فعال است.

ترکیب احتمالی ایران در بازی فردا مقابل یمن

فردا نخستین بازی تیم ملی در جام ملت‌های 2019 آسیا مقابل یمن برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کی‌روش برای این مسابقه، انتخاب یازده بازیکن فیکس است جایی که چند بازیکن مصدوم در لیستِ سرمربی تیم ملی هستند. مهم‌ترین مصدوم تیم لیرضا جهانبخش است که دیدار فردا را قطعا از دست داده و احتمالا کریم انصاری‌فرد جانشین او می‌شود. در مرکز خط هافبک هم با کنار رفتن عزت‌اللهی، احتمالا امید ابراهیمی وارد ترکیب اصلی خواهد شد. سامان قدوس سورپرایز احتمالی کی‌روش در ابتدای بازی خواهد بود.

ترکیب احتمالی ایران مقابل یمن

جشن یک میلیاردنفری هندی ها با پیروزی پرگل و ناباورانه!/ استرالیای‌قهرمان، دراولین بازی مغلوب شگفتی‌سازان اردن شد/ داورجنجالی‌افتتاحیه که یک پنالتی به امارات هدیه داد، کنار گذاشته‌شد/ گلزن هندی، مسی را جا گذاشت!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۴
همیشه مافیای داوری نقش اساسی در تعیین فینالیست های جام ملت های آسیا دارد همانطور که داور لبنانی در دیدار ایران و چین در زمان مربیگری برانکو این ماموریت را بخوبی انجام داد و میزبان را به فینال فرستاد
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اتفاقا در آن سال داور بحرینی ، رحمان رضایی و بداوی را که در وسط مسابقه به همدیگر سیلی زدند ، اخراج نکرد و باعث برد ایران شد و تیم برانکو با ناداوری به مرحله رفت
همچنانکه ما علی دایی رو بزرگ کردیم هندوها هم این بازیکن رو بزرگ خواهند کرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
علی دایی بازیکن بزرگی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
علی دایی بزرگ بوده و هست و خواهد بود
متاسفانه خیلی ها لیاقت چنین بزرگانی را در کشور ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
من فوتبالی نیستم ولی علی دایی همه جوره باعث افتخار کشور هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
علی دایی بزرگتر از یه فوتبالیسته
به امید برد ملت ستمدیده، مظلوم و لنگ پوش یمن
نمی دونم طرفدلر سوریه باشم یا فلسطین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
طرفدار ایران باش البته اگه ایرانی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تیم ملی ما ایرانی نیست اسمشو گذاشتن مردان پارسی یعنی فقط نماینده حدود 20 درصد مردم ایران است!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بر اساس اعلام AFC، کشور ایران با ۲۵ هزار رای دهنده برای انتخاب شعار تیم ملی، بالاترین آمار را از این حیث در میان کشورهای آسیایی دارد. از ۲۵ هزار شرکت کننده ایرانی در نظرسنجی کنفدراسیون آسیا، ۱۱هزار نفر شعار «۸۰ میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب» را انتخاب کردند. شعار تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه هم همین شعار بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
اینجا میدان بازی است نه سیاست خوب معلومه که در حوزه سیاست طرفدار مظلومین هستیم ولی در بازی هرکه بهتر از فرصت استفاده کنه گاهی این تیمها شامل یمن فلسطین هند اردن میشوند گاهی هم ایران و عربستان و استرالیا!!!!!
تابناك اينقدر براي برد هند تعريف. تمجيد نكن
شما هميشه دنبال اين هستيد كه از كاه كوه بسازيد
اگه تيم مليشان با بچه هاي محل ما بازي كنند ٦ تا ميخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اونا تایلند رو زدند که تیم ملی ما نمیتونه شکستش بده
سیروان
| Germany |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
.. بزرگان فوتبال آسیا مشخصن و صحبت هند و تایلند و اردن و این تیمای در پیت نیست‌‌
آفرین تیم ملی فلسطین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
البته تعداد زیادی شون در اسرائیل بازی میکنند و هیچ اشکالی هم ندارد فقط جهت اطلاع بعضی ها
انسانیت حکم می کند که برای شادی ملت یمن که به قول مسولین لنگ پوش و اشکنه خور هستند دعا کنیم که نه تنها ایران راببرد بلکه قهرمان هم بشود
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بیخیال.. زیادی فانتزی بود.. امیدوارم جز ایران برای بقیه حریفا مشکل درست کنه ولی جلوی ایران له میشه
متاسفانه این دوره ایران تیم ملی ندارد! اسم تیم رو گذاشتن مردان پارسی !! یعنی ترک و کرد و لر و ترکمن و عرب و بلوچ و ارمنی و ... حقی در این تیم ندارن این تیم فقط مال حدود 20 درصد مردم ایران است فقط قوم پارس!!!(آدمک متاسف و غمگین و کنایه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
درصدها را ول کن این که شما غصه ی ارمنی ها را میخورید خیلی خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
شنگول خان دروغ نگی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
شعار تیم ایران همان شعار جام جهانی است: هشتاد میلیون نفر، یک تیم ، یک قلب

شما نیز بهتر است دست از تفرقه افکنی و دروغ گویی بردارید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
مردان پارسی یعنی مردانی از سرزمین پارس، فکر کنم
سرزمین پارس وسعتی فراتر از ایران کنونی داشته و بسیاری از اقوام را شامل می شود، برداشت شما صحیح نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
البته از کسانی که با پرچم کشورهای بیگانه مثل ترکیه وآذربایجان وژاپن راهی ورزشگاه میشوند وبه نفع آنها شعار میدهند انتظاری جز این نیست..نام اصلی کشور ما پارس است که تمام اقوام ایرانی از جمله غیور مردان آذربایجان را نیز دربرمیگیرد واینگونه بهانه جوییها فقط سفسطه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
آقای محترم این کشور رو به نام پرشیا میشناسند ، و این به این معنا نیست که فارس هستندچون کسی خودش رو فارس نمیدونه بلکه همه ایرانی هستن. مزخرف نگین تورو خدا
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
اعتراضتان به جاست. البته لرها هم جزو اقوام پارسي حساب مي شوند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
این حرفها را نزنید در تیم ملی از همه اقوام ایرانی هستند و با پرچم ایران روی قلبشان بازی میکنند
حالا اگر در فدراسیون یک نفر مسئول کم سواد این اسم را گذاشته لطفا شماها به تفرقه دامن نزنید و برای تیم آرزوی پیروزی کنید
و به تیم روحیه و انرژی مثبت بدهید همه ایرانی هستیم و افتخار میکنیم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بر اساس اعلام AFC، کشور ایران با ۲۵ هزار رای دهنده برای انتخاب شعار تیم ملی، بالاترین آمار را از این حیث در میان کشورهای آسیایی دارد. از ۲۵ هزار شرکت کننده ایرانی در نظرسنجی کنفدراسیون آسیا، ۱۱هزار نفر شعار «۸۰ میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب» را انتخاب کردند. شعار تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه هم همین شعار بود.
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
. آخه چطور به این نتیجه رسیدی که باید تیم ملی رو بر اساس سهم اقوام بست ؟ اصلاً کی به این فکر میکنه که الان چند تای نفرات تیم ملی لر هستند ؟ چندتا کردن ؟ چندتا عربن ؟ چند تا بلوچن ؟ چندتا ترکن ؟ و چندتا ترکمن هستن ؟ و چندتا ... ؟ آخه چقدر باید سطح فکر یه نفر پایین باشه که اینجوری فکر بکنه ؟
فلسطين شده مثل ايران جام جهاني، دفاع محض
مردان پارسی ؟!!!!

یعنی من که کورد هستم چطور باید طرفدار این تیم باشم ؟

پس تیم کوردها ، ترکها ، بلوچها ، گیلکی ، مازنی ها ، لرها ، عربها و ارمنی ها کجاست ؟

نماینده 20 درصد مردم هم نیست .
اتفاقا مردان پارسي اسم بدي هم نيست.. ميتونيم بگيم اين تيم نماينده تمام مردميه كه واقعا ايراني و پارسي هستند
مردان پارسی عنوان بسیار جامعی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل