بازدید 4361

ایران‌خودرو و سایپا قوانین تحریم را نسبت به ملت ایران اجرایی کرده‌اند

نماینده مردم خدابنده در مجلس با انتقاد از قیمت‌گذاری خودرو در کشور تصریح کرد: گویی ایران‌خودرو و سایپا جزو شرکت‌های آمریکایی شده و قوانین تحریم را نسبت به ملت ایران اجرایی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 06 January 2019

احمد بیگدلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 16 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: در لایحه بودجه 98 که هیچ امیدی به انجام پروژه‌های عمرانی نمی‌باشد، در خصوص اشتغال جوانان و کاهش بیکاری نیز هیچ برنامه‌ای نداده‌اید ضمن آن که تلاشی برای بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر صورت نگرفته و چیزی در بودجه عاید فرهنگیان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران نشده است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: آن همه وزارتخانه و دستگاه‌های عریض و طویل نتوانسته‌اند با آن همه تجربه، لایحه بودجه کامل و جامعی به مجلس تقدیم کند و توپ را در حیاط مجلس می‌اندازند در حالی که دخالت و تغییراتی که مجلس در بودجه می‌تواند داشته باشد، کمتر از 10 درصد است.

وی ادامه داد: معادله افزایش حدود 15 تا 20 درصدی حقوق با وجود تورم بیش از 50 درصدی را کدام اقتصاددان در دولت و مجلس می‌تواند حل کند؛ افزایش تورم سال 98 که بماند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مبارزه با گرانفروشی در دولت خبری نیست، تصریح کرد: دلار 19 هزار تومانی به 10 هزار تومان رسیده ولی قیمت‌ها همچنان سر جای خود است و مبارزه‌ای با گرانفروشی صورت نمی‌گیرد.

بیگدلی با انتقاد از اینکه در جلوگیری از صادرات گوشت و کالاهای اساسی فقط شعار آن شنیده می‌شود، گفت: هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها به خصوص گوشت هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال یک میلیون در هر سال که وعده شما و معاون اول بود باعث شده جوانان امروز از ما درباره این وعده سوال کنند و با توجه به اینکه دستشان به شما نمی‌رسد از ما سوال می‌کنند؛ خودتان بفرمایید ما چه جوابی به آنها بدهیم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی ما از خیر وعده‌های شما در جلسه رأی اعتماد گذشتیم، حداقل اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان و رتبه‌بندی آنها و استخدام نیروهای پیش دبستانی و حق‌التدریسی و پاره وقت‌ها را عملیاتی نمایید.

بیگدلی در تذکری به وزیر صنعت تصریح کرد: آقای رحمانی از شما که از جنس مجلس بوده‌اید انتظار می‌رفت نابسامانی در حوزه تولید و تحویل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را از بین برده و باعث آرامش در بازار شوید؛ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و چند هزار بازرس وزارت صنعت و معدن چه کاری در حوزه نظارت‌ها انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تولید خودرو و قیمت‌گذاری آن شاهد هستیم وزارت صنعت دنباله‌رو دلالان و واسطه‌ها شده و هر روز یک قیمت به مردم اعلام می‌کند؛ وضعیت به گونه‌ای است که انگار ایران‌خودرو و سایپا جزو شرکت‌های آمریکایی شده و قوانین تحریم را نسبت به ملت ایران اجرایی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: با وجود ارز 4200 تومانی جهت تأمین قطعات خودرو و ساخت بیش از 90 درصد قطعات در داخل، چرا باید قیمت خودرو حدود صد درصد افزایش پیدا کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگری با ماهیانه حقوق یک میلیون تومانی چگونه می‌تواند یک پراید 40 میلیون تومانی بخرد؛ یادتان می‌آید روزی یک نفر به خودروسازان گفت پراید کیلویی چند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر