بازدید 5546

دیپلمات سابق کره شمالی پناهنده شد

کد خبر: ۸۶۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 06 January 2019
تعداد مقامات کره شمالی که به کشور‌های دیگر پناهنده می‌شوند، هنوز متوقف نشده است.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم یک دیپلمات سابق کره شمالی که به کره جنوبی پناهنده شده از همکار قدیمی خود که در ایتالیا گم شده است خواست تا به سئول آمده و به او بپیوندد.

به گزارش منابع اطلاعاتی کره جنوبی، جو سونگ گیل، سفیر موقت کره شمالی در رم در ماه نوامبر به همراه همسرش ناپدید شد و بعد از آن درخواست پناهندگی کرد. این اولین مورد پناهندگی یک مقام بلند پایه کره شمالی بعد از ۲۰۱۶ به شمار می‌رود.

به گزارش برخی رسانه‌ها، این مقام کره شمالی از وقتی پنهان شده با آژانس اطلاعات سئول تماس نگرفته است و پیشنهاد کرده در یک کشور ثالث دریک کشور غربی در آمریکا، احتمالا آمریکا پناهنده شود.

با اینحال تائه، که زمانی در وزارت خارجه پیونگ یانگ فعالیت می‌کرد در نامه‌ای سرگشاده از همکاران قدیمی خود خواست تا به کره جنوبی بیایند و برای اتحاد دو کره تلاش کنند.

وی در این نامه با بیان اینکه تجربه شخصی اش از کره جنوبی نشان داده این کشور بسیاردموکراتیک‌تر و از لحاظ اقتصادی مرفه‌تر از آن چیزی بوده که تصور می‌کرده است.

حدود ۳۰ هزار تبعه کره شمالی از فقر و رکود فرار کرده و با عبور مخفیانه از مرز کره شمالی و چین در کشور کره جنوبی پناهنده شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها